Total nybegynder i java
Fra : Carsten

Dato : 02-04-04 22:37

Hej!

Jeg er helt ny i java: Jeg har hentet et program FriFinans (et open
source-regnskabsprogram)

I installationsvejledningen står der:

Installering af Java Runtime Environment
Først skal man have en Java Runtime Environment installation som kan hentes
på Suns hjemmeside.

a.. Kør installationsfilen j2re-1_4_2_02-windows-i586-p-iftw.exe

Jeg kan ikke finde denne fil på Suns hjemmeside!
KAn I hjælpe mig videre ???

--
Hilsen
Carsten

carjuntho(remove_all_this_in_the_brackets)@hotmail.com
carjuntho(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com
--

If you wanna send me a mail: Remove all text in the brackets in my
mail-address!

sgftr690602

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-04-04 23:28

"Carsten" <carjuntho(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com> skrev:

> a.. Kør installationsfilen j2re-1_4_2_02-windows-i586-p-iftw.exe

>Jeg kan ikke finde denne fil på Suns hjemmeside!

Det er heller ikke helt nemt at hitte rundt på. Her er et link
til en Java-version JRE2. Det er ikke præcis den du beder om, men
det burde ikke betyde noget:

https://jsecom15b.sun.com:443/ECom/EComActionServlet;jsessionid=jsecom15b.sun.com-789f%3A406de749%3A77c8fadce010fba2

Når du har accepteret betingelserne, så snup den øverste fil.

--
Bertel

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 02-04-04 23:28

Den 02-04-2004 23:37, skrev Carsten:
> [...]
> videre ???
> [En meget lang, men til gengæld dobbelt signatur]

Jeps det kan vi da.
På siden http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html er der, et stykke
nede, links til at hente enten JRE eller SDK. Hvis du har planer om selv
at udvikle Javaprogrammer, skal du vælge SDK'en, hvis du bare vil køre
FriFinans, og andre javaprogrammer, skal du vælge JRE'en.

Håber det hjælper.
--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 02-04-04 23:55

On Friday 02 April 2004 23:37, Carsten wrote:
> [...]
>
> a.. Kør installationsfilen j2re-1_4_2_02-windows-i586-p-iftw.exe
>
> Jeg kan ikke finde denne fil på Suns hjemmeside!

Du kan downloade j2re-1_4_2_04-windows-i586-p-iftw.exe (en smule nyere end
ovenstående) fra denne side:
<http://www.java.com:80/en/download/manual.jsp>

Det er også muligt at finde samme fil på <http://java.sun.com/> men dette
site er lidt sværere at finde rundt i for almindelige dødelige da det
henvender sig til Java-programmører. Hvis du blot skal bruge
Java-programmer så anvend <http://www.java.com/>.

--
Jonas Kongslund