VW Polo og gule nr. plader efter 01-01-04
Fra : Scubadue

Dato : 02-04-04 19:59

Hej.

Jeg vil lige høre om der er nogen der ved lidt om det stadig er mulig at få
en VW Polo Hit på gule plader?
Jeg har fået fat i en bil fra tyskland og bygget den om til
varevogn........Men da jeg var ved at forhøre mig ved Toldvæsnet i Vejle om
hvad registrings afgiften ca. vil være, fortalte kontordamen mig at de ikke
kunne godkendes som varevogne mere fra d. 1-1-04, da de var for små i
varerummet. Loven siger at der skal være min. 120 cm i lægden i 60 cm. højde
fra bunden af varerummet.......Det er ikke noget problem i en Polo Hit.Der
er ca. 123cm. Så jeg gætter på at hun har rodet den sammen med en Polo
Coupe. Som formentlig er for lille pågrund af den skrå bagklap.
Så hvorom alting er går jeg og venter på besked fra Toldvæsnet på beløbets
størrelse og et håb om at kontordamen tager fejl.
Er der nogen herinde der ved noget om mulighederne?

XXX
Due

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-04-04 16:43

On Fri, 2 Apr 2004 20:58:57 +0200, "Scubadue" <Non@Non.dk> wrote:

>Jeg vil lige høre, om der er nogen, der ved lidt om, det stadig er mulig at få
>en VW Polo Hit på gule plader?
>Er der nogen herinde, der ved noget om mulighederne?

Hvis du kigger på toldogskat.dk vil du finde adskillige af slagsen
(vurderinger). Jeg gider ikke lede efter vurderingsdatoen, men fandt
ved en enkelt stikprøvekontrol en Polo varevogn endeligt vurderet i
august '03. Det er dén dato, du skal kigge efter....

/Mogens