Andet multimedie
Kunsten at slette flere lag på een gang i ~
Fra : Madsen

Dato : 27-04-01 19:43

Hej,

Kan man egentlig det?
Jeg er klar over man kan putte lagene ned i et såkaldt "Layer Set"
og så derefter kyle det sæt i skraldespanden, men kan man ikke
markere flere lag med en eller anden genvejstast og så derved
smide flere lag ud på een gang? Jeg troede egentlig man kunne
linke dem samme og så slette dem, men nej.

(Photoshop 6.0)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 27-04-01 20:14

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message
> [...]
> smide flere lag ud på een gang? Jeg troede egentlig man kunne
> linke dem samme og så slette dem, men nej.

Prøv at klappe lagene sammen (Link lagene og tryk Ctrl+E = "Merge" i den
engelske version). Derved har du kun et enkelt lag som du så kan slette.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Madsen

Dato : 27-04-01 20:19

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> skrev:

> Prøv at klappe lagene sammen (Link lagene og tryk Ctrl+E = "Merge" i den
> engelske version). Derved har du kun et enkelt lag som du så kan slette.

Ja den var jo egentlig også brugbar. Tak for det Jesper.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 28-04-01 01:48

> Ja den var jo egentlig også brugbar. Tak for det Jesper.

Så lidt da! :)

Hvis du (eller andre) hører om andre metoder vil jeg da meget gerne høre
om det. I PS5.5 er der en masse bøvl med tekstlag, der skal renderes før
de kan klappes sammen, og det generer mig dagligt.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Madsen

Dato : 28-04-01 02:02

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> skrev:

> I PS5.5 er der en masse bøvl med tekstlag, der skal renderes før
> de kan klappes sammen, og det generer mig dagligt.

Så skift dog til Photoshop 6.0!! (ho-ho)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 28-04-01 02:19

> Så skift dog til Photoshop 6.0!! (ho-ho)

Nix... jeg _vil_ ikke!

Af en eller anden finurlig grund vil 6'eren ikke køre stabilt på min
maskine. Desuden synes jeg interfacet er skrækkeligt, men det er nok
bare mig, der er gammeldags (hvordan det end kan lade sig gøre i min
alder)!

Jeg tror bare jeg venter på version 7-8 stykker!

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Madsen

Dato : 28-04-01 04:01

> Nix... jeg _vil_ ikke!

Nej, det vidste jeg godt ;)

> [...]
> maskine. Desuden synes jeg interfacet er skrækkeligt, men det er nok
> bare mig, der er gammeldags (hvordan det end kan lade sig gøre i min

Har du prøvet 6.01?
Indrømmet. Jeg synes også 6´eren var "poppet" i starten, men nu har
jeg efterhånden lært at leve med det.

> Jeg tror bare jeg venter på version 7-8 stykker!

Tja til den tid har Photoshop nok et endnu vildere interface som man
pt. kun kan drømme om.

"Things will never be the same again" og med den gang ævl tror jeg
det er på tide at stemple ud for i dag...

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)