Læsning af PDF fra internettet
Fra : Jørgen

Dato : 02-04-04 18:22

Hvis jeg vil læse f.eks. BILKA avisen i dens PDF udgave, så får jeg blot en
blank side.

Ved aktivering hentes Adope Reader 6.0 og der sker en del overførsel fra WEB
stedet iflg. proceslinien, som slutter med at sige udført, men skærmen
forbliver hvid.

Jeg har geninstalleret Adope Reader, men kan ellers ikke finde en mulig
løsning.

Er der nogen, der har en fornemmelse af hvad der er galt?

Hilsen
Jørgen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-04-04 19:35

Jørgen wrote:
> [...]
> mulig løsning.
>
> Er der nogen, der har en fornemmelse af hvad der er galt?

Har du prøvet at hente A.Reader inden install? Den kan hentes her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Jørgen

Dato : 02-04-04 22:42

> Har du prøvet at hente A.Reader inden install? Den kan hentes her:
> http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Hej Søren
Jeg forstår ikke helt hvad du mener - inden install af hvad?
Hilsen
Jørgen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-04-04 22:57

Jørgen wrote:

> Hej Søren
> Jeg forstår ikke helt hvad du mener - inden install af hvad?

Du skriver "Ved aktivering hentes Adobe Reader 6.0..."
Det læser jeg som om du ikke har Adobe Reader på maskinen, og først skal
installeret programmet. Så var min tanke at det ville være lettere at
have programmet liggende på harddisken og så installere programmet som
man normalt gør. Men jeg har måske misforstået noget?

Virker pdf-filer som ligger lokalt på harddisken?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Jørgen

Dato : 03-04-04 23:43

Hej igen Søren
"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mvh Søren Nielsen
> http://www.soerennielsen.dk
> Jeg bruger ikke min hotmail, så skriv ikke til den

Jeg har Adope Reader 6.0 liggende og som sagt har jeg også prøvet en
geninstallering.
Ved aktivering mente jeg - Når jeg aktiverer f.eks.ikonen til Bilkas Avis
(PDF)

Læsning af PDF filer f.eks. vejledninger der ligger på HD'en bliver fint
læst af Adope Reader.
Det tyder på en fejl i forbindelse med WEB filer, men jeg kan ikke lige
overskue hvor den ligger.
Alle gode råd er velkomne.

Hilsen
Jørgen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-04-04 00:10

Jørgen skrev:

> Det tyder på en fejl i forbindelse med WEB filer, men jeg kan
> ikke lige overskue hvor den ligger.
> Alle gode råd er velkomne.

Er det links til PDF-filer i dit mail- eller news-program du
snakker om, eller er det links til PDF-filer, som du klikker på
i din browser?

Hvis det er browseren, så har du nok større chance for den rette
hjælp i den gruppe, som omhandler browsere. Hvis du så samtidig
fortæller, hvilken browser og hvilket styresystem du bruger, er
der væsentlig større chance for hjælp.
<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.software.browser>.

PS. Firmaet hedder Adobe. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen

Dato : 04-04-04 11:09

> Jørgen skrev:

Hej Madsen

Styresystem: XP home dansk
Browser: Internet Explorer 6.0
Mail program: Outlook Express 6.0
Adope Reader 6.0.1

Bilkas Nyhedsavis modtager jeg som e-mail og den kan også hentes fra Bilkas
hjemmeside.
I begge tilfælde kan jeg ikke hente PDF udgaven.

Når jeg forsøger starter Adope Reader 6.0 og henter en masse filer, og det
ender med "udført" i proceslinien, men blot en hvid skærm.

PDF filer såsom vejledninger m.m. fra harddisken læses fint fra Adope
Reader.

Jeg kan ikke lige overskue hvor fejlen skal findes.
Alle gode råd er velkomne.

Hilsen
Jørgen

Fra : Bruno Christensen

Dato : 04-04-04 11:50

On Sun, 4 Apr 2004 12:08:56 +0200, Jørgen wrote:

> Når jeg forsøger starter Adope Reader 6.0 og henter en masse filer, og det
> ender med "udført" i proceslinien, men blot en hvid skærm.

Hvor tålmodig er du?

Når Adobe Reader viser den hvide skærm, så har den læst sig selv ind i
hukommelsen, først derefter skal den i gang med Bilkas avis.

Prøv at tage en kop kaffe imens, det er jo en ordentlig moppedreng der skal
fortolkes.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-04-04 14:42

Jørgen skrev:

> Når jeg forsøger starter Adope Reader 6.0 og henter en masse
> filer, og det ender med "udført" i proceslinien, men blot en
> hvid skærm.

Nu har jeg lige prøvet på min maskine og det samme sker her med
IE 6 og Acrobat 6, hvis jeg klikker på linket til PDF-filen inde
på Bilkas hjemmeside. I titellinien står der 'Done' og siden er
blank, men der er også et ikon i titellinien, som forestiller en
harddisk med en rød pil. Det er IE's måde at vise på, at noget
bliver hentet i baggrunden.

PDF'en er ikke gemt med 'Fast Web View' slået til, så du bliver
nødt til at vente på, at de omkring 22 MB bliver hentet. Først
når de er hentet, bliver PDF'en vist i din browser.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen

Dato : 04-04-04 18:01

Hej Madsen
Når jeg klikker på linket til til PDF filen ser jeg også harddisken med den
røde pil.
Den forsvinder imidlertid straks efter åbningen af Adope Reader - Det er som
om PDF filen slet ikke bliver hentet.
Jeg har lige ladet den tomme side stå i ca. 1 time - der skete intet.
Er det ikke forkert, at det er browseren, der forsøger at læse PDF filen -
det er jo browseren, der slutter med den tomme side, der ville jeg forvente
at se Adope Reader.
Er der noget med opsætningen af browseren/Adope Reader - det er som om de
ikke arbejder rigtigt sammen.
Hilsen
Jørgen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-04-04 21:24

Jørgen skrev:

> Når jeg klikker på linket til til PDF filen ser jeg også
> harddisken med den røde pil.
> Den forsvinder imidlertid straks efter åbningen af Adope
> Reader - Det er som om PDF filen slet ikke bliver hentet.

Hvilken type internetforbindelse sidder du med?

> Er det ikke forkert, at det er browseren, der forsøger
> at læse PDF filen - det er jo browseren, der slutter med den
> tomme side, der ville jeg forvente at se Adope Reader.

Ser du ikke logoet fra Adobe Reader i samme øjeblik du klikker
på linket til PDF-filen? Planen er, at Adobe Reader åbner PDF-
filen, men browserens vindue bruges til at vise den, hvis da
ellers 'Vis PDF i browser' er koblet til inde i Adobe Reader.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hansen

Dato : 04-04-04 13:15

On Fri, 2 Apr 2004 19:22:22 +0200, "Jørgen" <jjgasC5000@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>løsning.
>
>Er der nogen, der har en fornemmelse af hvad der er galt?

Det virker her hos mig. Den skiver udført i statuslinien, men
overførselsikonet er der stadig, indtil overførslen er udført.

Har du prøvet at vente den tid, det tager at downloade de 22 MB, som
avisen fylder?

Mvh. Hansen

Fra : Jørgen

Dato : 04-04-04 18:04

Hej Hansen

Fra : Hansen

Dato : 04-04-04 19:09

On Sun, 4 Apr 2004 19:03:41 +0200, "Jørgen" <jjgasC5000@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>at se Adope Reader.
>Er der noget med opsætningen af browseren/Adope Reader - det er som om de

Normalt integreres Acrobat Reader i browseren, når den skal læse filer
via internettet. Du kan prøve at checke din opsætning af Readeren ved
at gå ind i Rediger > instillinger > internet

Er der et flueben i "Vis PDF i browser"?

Mvh. Hansen

Fra : Jørgen

Dato : 04-04-04 20:37

Hej igen
Ja - der er flueben i "vis PDF i browser"

Fra : Hansen

Dato : 04-04-04 22:21

On Sun, 4 Apr 2004 21:37:20 +0200, "Jørgen" <jjgasC5000@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hej igen
>Ja - der er flueben i "vis PDF i browser"
>Hilsen
>Jørgen

Inde på Adobes forum er problemet nævnt. Det lader til, at flere har
problemet. Jeg smider lige et link til tråden, da der er et
løsningsforslag, som indebærer en rettelse til registreringsdatabasen.
Flere har fået det til at virke.

http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?50@111.iiTwcwY9gmj.1@.2cd0c82d

Mvh. Hansen

Fra : Jørgen

Dato : 05-04-04 10:11

> [...]
> problemet. Jeg smider lige et link til tråden, da der er et
> løsningsforslag, som indebærer en rettelse til registreringsdatabasen.

Hej igen
Ja - det ser ud til at du har fundet "guldkornet". Mange tak for
ulejligheden.
Det er dejligt at få konstateret, at det ikke bare er en opsætningsfejl hos
sig selv.
Jeg har brugt mange timers forsøg på at få det til at virke. Hvordan fandt
du frem til linket?

Jeg er ikke pokkers modig med hensyn til at foretage den foreslåede
rettelse i registreringsbasen.
Tror du ikke, at Adope vil komme med en rettelse?
Hvis der kommer en rettelse fra Adope, kan det så ikke give problemer, hvis
man selv har rettet i registreringsbasen?

I den gode gamle "AMIGA-TID" gik jeg ikke af vejen for lidt rettelser til
Workbench'en, da var det nemmere bare at starte styresystemet op igen, hvis
noget gik galt. Jeg savner den gamle supertunede "Amiga 1200 GT extra". Jeg
har desværre kun skærmen tilbage.Var du blandt en af de mange Amiga fans?

Hilsen
Jørgen

Fra : Hansen

Dato : 09-04-04 12:54

On Mon, 5 Apr 2004 11:10:36 +0200, "Jørgen" <jjgasC5000@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Hvis der kommer en rettelse fra Adope, kan det så ikke give problemer, hvis
>man selv har rettet i registreringsbasen?

Ifølge folkene inde på forummet nægter Adobe at anerkende, at der er
en fejl i Readeren. Så nej, jeg tror ikke, du skal regne med ,at der
kommer en opdatering fra Adobes side. Jeg tror ikke, der er andet at
gøre end at prøve den foreslåede rettelse i registreringsdatabasen.
Det skulle heller ikke give problemer, hvis der skulle komme en
opdatering senere. Problemet er jo, at nøglerne åbenbart mangler i
registreringsdatabasen på nogle maskiner. Du kan selv se efter, om du
har dem, inden du foretager en rettelse.

Du skal også være opmærksom på stien i den sidste linie. Program Files
skal udskiftes med Programmer for at passe til den danske version af
XP.

Mvh. Hansen

Fra : Jørgen

Dato : 12-04-04 20:21

> [...]
> registreringsdatabasen på nogle maskiner. Du kan selv se efter, om du
> har dem, inden du foretager en rettelse.

Nøgler ????
Jeg kan finde den omtalte sti i registreringsdatabasen nemlig stien:
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\AcroRd.32.exe
og den omtalte sti er at læse som (standard) i højre side af regedit.
Er det med nøglerne så OK ??

> Du skal også være opmærksom på stien i den sidste linie. Program Files
> skal udskiftes med Programmer for at passe til den danske version af
> XP.

Hej igen Hansen
Mange tak for din tålmodighed.
Jeg er opmærksom på rettelsen fra program files til programmer, men desværre
virker det ikke endnu.
Når jeg omdøber filen til xxxxx.REG extension så får jeg en fejlmeddelelse
hvor jeg svarer ja til nettet, men den anviste side får jeg ikke adgang til.
Jeg har på fornemmelsen, at filen slet ikke får lov at virke!
Mon fil typen xxxx.REG extension slet ikke dur til XP Home dk?
Hilsen
Jørgen