Chokerende....!
Fra : Ukendt

Dato : 02-04-04 11:45

Heldigvis har har jeg ikke prøvet det selv - men jeg kender folk, der har.

http://tinyurl.com/25bsj

Jeg har desuden selv været passager i en bil, hvor føreren faldt i søvn. Da
bilen langsomt kørte ligeud i en motorvejskurve, tog jeg fat i rattet, og
min daværende svigermor, der kørte, vågnede med et sæt og kommentaren:

"Ok, vil du tage over ved den næste tankstation..?"

Det ville jeg gerne...!!!

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-04 12:07

> Jeg har desuden selv været passager i en bil, hvor føreren faldt i søvn.
Da
> bilen langsomt kørte ligeud i en motorvejskurve, tog jeg fat i rattet,

gjorde to af mine lærlinge også
De nåede bare at ramme autoværnet først og så styrede de så meget kontra at
de røg ind i siden på en lastbil også. Så bilen fik buler og lakskader i
BEGGE sider.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-04-04 23:11

On Fri, 2 Apr 2004 12:44:51 +0200, "Jan W Nielsen" <Intet svar> wrote:

> [...]
>min daværende svigermor, der kørte, vågnede med et sæt og kommentaren:
>
>"Ok, vil du tage over ved den næste tankstation..?"

Tja, jeg har så prøvet at kører mens at jeg var overtræt og priser mig
faktisk lykkellig over at jeg nåede helt frem. Så vidt jeg husker kan
jeg på 1-2 hænder tælle det antal gange at jeg lige kort forsvandt.

Ved godt at det var pissedumt og pænt farligt og efter den tur har jeg
valgt aldrig nogesinde at gøre det igen, for det var godtnok utroligt
ulækkert. Fatter ikke at folk egt kan få sig selv til at gøre det.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-04 08:22

> Tja, jeg har så prøvet at kører mens at jeg var overtræt og priser mig
> faktisk lykkellig over at jeg nåede helt frem. Så vidt jeg husker kan
> jeg på 1-2 hænder tælle det antal gange at jeg lige kort forsvandt.

Mon ikke de FLESTE har prøvet det......og selvfølgelig aldrig vil stå ved
det.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-04-04 16:17

On Sat, 3 Apr 2004 09:21:56 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Mon ikke de FLESTE har prøvet det......og selvfølgelig aldrig vil stå ved
>det.

Det må så bare gøre mig til en "bedre" bilist at jeg faktisk bare tør
indrømme det eller noget
Flemming Jacobsen

Fra : Jonas R.

Dato : 03-04-04 07:38

Jan W Nielsen wrote:
SNIP
> [...]
> søvn. Da bilen langsomt kørte ligeud i en motorvejskurve, tog jeg fat
> i rattet, og min daværende svigermor, der kørte, vågnede med et sæt

Jep dog kørte jeg ikke selv, men jeg faldt i søvn i et lyskryds og blev
vækket da der var en bagved som dyttede ....

Jeg har ikke prøvet at falde helt hen, men jeg har lavet trikket hvor man
lige glippede med øjene, hvorefter jeg kørte ind på en rasteplads og to en
lille 15 min powernap... Og så videre hjem, det virkede fint nok....

/Jonas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-04-04 09:33

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> og kommentaren:
>
> "Ok, vil du tage over ved den næste tankstation..?"

Jeg prøvede for nogle år siden, hvor jeg var med i München og Stuttgart for
at hente lidt gamle biler i en gammel Ford AO med trailer efter, at jeg sad
ved siden af og blundede lidt (jeg kan ikke sove i en bil der kører), og
opdagede pludselig at min kammerat bag rattet gjorde nøjagtigt det samme,
han var på vej ud i rabatten med små 100 km/t
Jeg overtog straks rattet, og umidelbart efter sad min kamerat og sov trygt
ved siden af.

Jeg selv har aldrig (og det er helt ærligt) haft problemer med den slags,
selv ved meget lange stræk, nogen gange omkring et døgn i træk.
Jeg har dog nogle gange kunnet mærke at jeg var træt, og holdt ind for at
tage mig en "power-nap" (ca. 15-30 minutter), INDEN det blev til et problem,
og jeg tror at det er der det går galt for mange af de søvn-billister der
kører rundt, de kan ikke slev mærke hvornår det er tid til en pause.

For en del år siden arbejdede jeg i Køge på 3-holds skift, og blev hentet
her i Roskilde af et par af mine brødre, som kommer fra Kalundborg egnen. Vi
kørte så sammen på arbejde, og jeg husker en dag hvor jeg lige var blevet
sat af herhjemme en morgen, der kørte de ud på Holbækmotorvejen, og kørte
vel ca. 5 minutter inden chaufføren faldt i søvn.
Det blev til en tur op ad en skråning og ud over en mark, men heldigvis
skete der ikke noget med hverken bil eller mennesker, men de byttede lige
plads resten af vejen hjem

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 03-04-04 10:43

> Heldigvis har har jeg ikke prøvet det selv - men jeg kender folk, der har.

Jeg har prøvet det, 1. gang var i milli i en stor magirus, jeg vågnede da vi
havde hele det ene hjulsæt ude i rabatten, på vej ind imod skoven !! føj man
er vågen bagefter...

2. gang var på fyn på motorvejen 3 gange i træk, så måtte jeg af på den
første og bedste afkørsel og tage 15mins på øjet, og så var jeg frisk igen..

Det er fandeme skræmmende, det er dog en del år siden efterhånden, næste
gang jeg mærker optræk så sover jeg sq i 15mins istedet, det andet er for
farligt..

Mvh
Morten