XJ 600 Startproblemer
Fra : Morten Schmidt

Dato : 27-04-01 19:27

HajZa alle

Jeg ved det har været oppe og vende før men jeg har startproblemer med mit
nyindkøbte cykel........det er især værst efter den har stået udenfor i
regnen.
Kan det være de gummidimser der sidder mellem karburator og cylindrene, de
er nemlig revnet..............Det sjove er at når jeg skubber den igang så
kommer den første gang

Mvh
Morten
Xj 600 87´

Fra : Morten Juel

Dato : 27-04-01 23:02

..Det sjove er at når jeg skubber den igang så
> kommer den første gang
Så kunne det MEGET vel være et nyt batteri der skal til da det du har nu,
kun har strøm til starteren, og altså ikke strøm nok til begge dele !!
Men når du så skubber den igang skal den jo ikke bruge strøm til starteren

Mvh
Morten

Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 29-04-01 13:03

Morten Schmidt wrote:
> Kan det være de gummidimser der sidder mellem karburator og cylindrene, de
> er nemlig revnet.............

Gummidimserne hedder Indsugningsgummi, og er SVINE dyre: 550kr pr.
styk!!!!!! Jeg trænger oxo snart til nye! øv

Uffe
xj600 1986

Fra : Peter J

Dato : 29-04-01 17:24

Du skal have investeret i et nyt batteri.
Det gamle kan ikke holde spændingen oppe på +12volt når det samtidigt skal
levere ca 25Amp til selvstarteren

Peter GSX 400 F
Der pga visse manglende dele ikke engang kan skubbes igang! *suk*

Morten Schmidt <ms@k64.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ae9c7b2$1@server.kollegie6400.dk...

Fra : Armand

Dato : 29-04-01 22:11

Peter J <Peter_Laila@Get2net.dk> skrev i en
> Du skal have investeret i et nyt batteri.
> Det gamle kan ikke holde spændingen oppe på +12volt når det samtidigt
> skal levere ca 25Amp til selvstarteren

Jup!
Hvilket også kan konstanteres v.h.a. starthjælp fra et bilbatteri:
Hjælper det på startvilligheden ER det mc'ens batteri der er færdigt!

--
Armand.