hvor skal jeg starte
Fra : steen keilstrup

Dato : 01-04-04 22:24

hej ng,

Lige et par spørgsmål fra en newbee.

Jeg har et ret omfattende excelark, hvor jeg holder styr på en masse
kunder og deres varer, tiden er løbet fra arket, og jeg skal igang med
en ny løsning.

Jeg kender lidt (kun lidt) til access, vba og vb6.

Min virsomhed har ikke access installeret.Det har jeg (xp)

Mit spørgsmål går på; skal jeg starte en database i vb6 (visdata) fra
scratch, eller kan jeg bygge databasen op i access2000/xp( hvilket jo er
den nemmeste løsning, for mig), for derefter at lave en frontend i vb6?
Eller skal jeg bede virksomheden købe en flerbrugerlicens til accesss og
lave mit prog der?

Kan jeg bygge db op i access og lave frontend i vb, uden firmaet behøver
at erhverve access?

Hvad med de formularer og raporter jeg evt. laver i access, kan jeg
bruge dem i vb?

håber en venlig sjæl vil gi mig en hjælpende hånd.

På forhånd tak

/steen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-04-04 06:54

Om du laver databasen direkte i Access eller via VisData er samme surdej -
det bliver en Access-database, idet det er VB's 'standard-format'.

Og hvis du laver en Access-database med en Visual Basic-frontend, er der
ikke behov for Access-licens hos brugeren. Ved distributionen af dit
program skal du bare inkludere runtime-filerne til Access (Microsoft Jet
Database).

Men det betyder, at alle formularer, rapporter og procedurer bør laves i VB
og ikke i Access (hvilket i øvrigt efter min mening også er det letteste.)

Mon ikke det er den etode, der bruges i langt de fleste VB-programmer?

mvh
Krabsen

01 Apr 2004 21:23:35 GMT, steen keilstrup <keilstrupSPAMNO@privat.dk>

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : steen keilstrup

Dato : 02-04-04 21:39

Gert Krabsen <news@fjernkrabsenfjernes.dk> wrote in
newsr5teodwe0p03yo@news.sunsite.auc.dk:

Tak for dit klare og entydige svar - jamen, så går jeg da bare igang, og
det bliver i vb - måske der kommer et spørgsmål eller to i løbet af
processen.

god week-end