Satelitbilleder over kysten
Fra : Dennis Andersen

Dato : 01-04-04 22:21

Hej Gruppe

Jeg kunne godt tænke mig, at finde et sted på nettet, hvor man kan finde
satelitbilleder over den sydlige del af østersøen omkring bornholm.
Jeg tænkte, at dette måske var noget man også ville kunne benytte sig af ved
fiskeri, og derved måske en oplagt gruppe at spørge i.

Hjælp vil blive værdsat.

Mvh
Dennis

---

Fra : Conny Lindgaard

Dato : 01-04-04 23:18

Hej Dennis
prøv at kigge på dit amts hjemmeside der er en del luftfotos med en rimelig
opløsning som kan bruges til det du efterlyser
Hilsen Anders

Fra : Dennis Andersen

Dato : 01-04-04 23:56

"Conny Lindgaard" <lindgaard@familie.tele.dk> wrote in message
> [...]
rimelig
> opløsning som kan bruges til det du efterlyser

Hej Anders

Meget god ide, men desværre er vores kommunes hjemmeside til syneladende
under opbygning, og ligger mere vægt på at folk skal flytte til, og ikke så
meget andet. Det jeg søger er i hvert fald ikke til at finde. Prøv selv at
tage et kig på http://www.bornholm.dk det hele skulle vidst være lagt
sammen, både amt og kommune *suk*

mvh
Dennis

---

Fra : Karl-Christian Frølu~

Dato : 02-04-04 08:35

> [...]
ved
> fiskeri, og derved måske en oplagt gruppe at spørge i.

Prøv:
www.lepidoptera.dk/flyfoto.htm

eller www.kortal.dk

K-C

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-04-04 08:41

"Dennis Andersen" <br@fake.inbound.dk> wrote in message
> [...]
ved
> fiskeri, og derved måske en oplagt gruppe at spørge i.

<http://www2.gis-hotel.dk/scripts/hsrun.exe/Distributed/bora/StateId/C2q81m4
Vs7JY71yRchUHmeJt13svC-3QKE/HAHTpage/HS_Search>

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Peter Schroeder

Dato : 02-04-04 11:19

"Dennis Andersen" skrev
> Jeg kunne godt tænke mig, at finde et sted på nettet, hvor man kan finde
> satelitbilleder over den sydlige del af østersøen omkring bornholm.

Du vil nok ha' mere glæde af et søkort.
Dybdekurverne fortæller en del om strømforholdene
på stedet. De steder hvor dybdekurverne sender
"tunger" med dybere vand ind mod kysten, vil der som
regel være gunstige forhold for ørreder.
Og, siden du overvejer kystflue, så er det bare
at vente til vinden er i en "kasterigtig" retning.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Dennis Andersen

Dato : 02-04-04 13:31

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in message

> [...]
> regel være gunstige forhold for ørreder.
> Og, siden du overvejer kystflue, så er det bare
> at vente til vinden er i en "kasterigtig" retning.

Hej Peter

Næh, det er nu ikke flue jeg havde tænkt mig at bruge, men garn, fluen vil
nok komme med i båden og blive brugt efter jeg har sat garnet :) I
øjeblikket har jeg trukket blink efter båden men det har ikke rigtigt givet
noget endnu i år *piv*

Mvh
Dennis

---

Fra : Peter Schroeder

Dato : 02-04-04 14:20

"Dennis Andersen" skrev
> [...]
> nok komme med i båden og blive brugt efter jeg har sat garnet :) I
> øjeblikket har jeg trukket blink efter båden men det har ikke rigtigt givet

Skynd dig at skrive at det garn du bruger er til
strikketøjet, ellers er du nok nødt til at skifte
identitet her i gruppen. hehe.

Fra : Dennis Andersen

Dato : 02-04-04 16:17

> [...]
>
> "Dennis Andersen" skrev
>
> Skynd dig at skrive at det garn du bruger er til
> strikketøjet, ellers er du nok nødt til at skifte

hehe, ja, men jeg kan måske også nøjes med, at skrive at det er irriterende
med ulovligt satte garn, fordi jeg så skal svømme ud og hente mine blink
igen *s*
Men men, der findes jo også fritidsfiskere, som sætter deres garn ordenligt,
det er vel lidt lige som så mange andre grupper i landet, at hvis nogen
laver noget lort, så er det dem alle. Bare en tanke.

mvh
Dennis
P.S. Jeg kan ikke finde en gruppe om fritidsfiskeri, så her er jeg...

---

Fra : Myls

Dato : 23-04-04 18:37

Hej Dennis

Prøv at gå ind på home.dk, vælg en villa på Bornholm, og kik nederst på
siden, der finder Home skyline, tryk der, og installere det program
terraexplorer som vil tilbudt gratis... så kan du derefter suse rundt i hele
Danmark og kikke på kyst forhold, og om naboen har bygget til osv.... Prøv
det, det er imponerende.

Med venlig hilsen

Henrik