Ros til Zulu
Fra : Martin Helbo

Dato : 01-04-04 21:31

Vi brokker os så tit over de latterlige tv stationer som sender film i et
skodformat, og speakeren som ævler ind over filmen næsten før rulleteksterne
kommer på.

Men efter at have set The Skulls på Zulu i aften vil jeg godt líge rose dem
lidt, de viser som regel altid film i cinemascope, eller hvad det nu hedder,
og de viste alle rulleteksterne uden at der sneg sig en speaker ind og
fortale om det næste program.

Mere af den slag, tak.

Fed film i øvrigt.
--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Morten Steen

Dato : 01-04-04 21:46

> Mere af den slag, tak.

Enig. En fornøjelse.

> Fed film i øvrigt.

Dybt uenig! Det var da den tyndeste omgang klichéer, langt ude kop te jeg
længe har set. Næææ... den var sgu latterlig.

Morten

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-04-04 22:00

Morten Steen wrote:

> Dybt uenig! Det var da den tyndeste omgang klichéer, langt ude kop te
> jeg længe har set. Næææ... den var sgu latterlig.

Så skal du helt klart lade være med at se 2'eren.. For sammenlignet med
1'eren er den satme godt nok noget værre afføring :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Morten Steen

Dato : 01-04-04 22:11

> Så skal du helt klart lade være med at se 2'eren.. For sammenlignet med
> 1'eren er den satme godt nok noget værre afføring :)

Heh, det var nok ikke sandsynligt det ville ske, men tak for tippet
alligevel.
LMAO, har lige set at Roger Ebert også har ofret én hel stjerne på 1'eren.
Velfortjent.

Morten

Fra : Morten Steen

Dato : 01-04-04 22:28

> LMAO, har lige set at Roger Ebert også har ofret én hel stjerne på 1'eren.
> Velfortjent.

Ha-ha, nu gik jeg lige i selvsving, og æder mig igennem en håndfuld reviews
af "The Skulls". Check lige et par nuggets fra... en eller anden amerikansk
anmelder. Jeg er flad af grin : "The script is just heaped with logical
problems and the movie isn't smart enough to keep our mind from straying to
them. For example, even though Luke is supposed to have money problems, his
dorm room is downright kicking. I guess he's got the same trust fund the
Friends have, what? And you know in films where you have someone talking on
a phone, and you can't hear the other person talking, just the spaces where
the someone is listening? There's a hilarious scene in which Paul Walker
demonstrates the importance of having someone coach you on how long you
should act as though you're listening. He has an entire conversation on a
cell phone, yelling at the top of his lungs, with no spaces for listening,
so his father (Nelson) must be simply grunting in response to each shout."

Klasse.

Morten

Fra : Per

Dato : 02-04-04 09:16

"Martin Helbo" <helboFJERN@thedude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hedder,
> og de viste alle rulleteksterne uden at der sneg sig en speaker ind og

Filmen er gennemført elendig og hjernelam.

Ja lidt ros til Zulu, men DR1 og DR2 sender da film i anamorphic widescreen
hvilket er meget federe.

Fra : J

Dato : 02-04-04 22:21

"Per" <no@sorry.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hedder,

> Filmen er gennemført elendig og hjernelam.
>
> Ja lidt ros til Zulu, men DR1 og DR2 sender da film i anamorphic

Anamorphic, siger du? Det gør de altså ikke! Kun D2 Mac og den slags
satellit-ting viser film i anamorphic. Men du har ret i at de oftere og
oftere viser film i det rette format, hvilket da også bare manglede.

Jonas

Fra : Per

Dato : 03-04-04 15:57

> [...]
> satellit-ting viser film i anamorphic. Men du har ret i at de oftere og
> oftere viser film i det rette format, hvilket da også bare manglede.

DR2 sender ofte programmer i ANAMORPHIC WIDESCREEN og nogle gange også film.
Jeg siger jo ikke at de sender alt i 16:9, men noget gør de altså. Jeg har
også før set film i anamorphic på DR1. Men det kræver naturligvis at du har
en digital parabol modtager der understøtter funktionen.