Internationalt kørekort? -> USA-tur i apri~
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-04-04 21:26

Hej!

Jeg skal til USA i den nærmeste fremtid. Jeg har fået at vide at jeg skal
have et internationalt kørekort, men hvordan og hvor?

-M

Fra : Davidsen

Dato : 01-04-04 21:29

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg skal til USA i den nærmeste fremtid. Jeg har fået at vide at jeg skal
> have et internationalt kørekort, men hvordan og hvor?
>
> -M

Du tager hen til den lokale Politistation og medbringer et pasfoto, dit
kørekort og ca. kr.30,-
(Hvis det er en lille station kan du evt. ringe i forvejen, så du er sikker
på at de har de rette blanketter.)

Mvh
Davidsen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-04-04 21:45

"Davidsen" <davidsen@FJERNDETTEtdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kørekort og ca. kr.30,-
> (Hvis det er en lille station kan du evt. ringe i forvejen, så du er

Det lokale i USA, eller DK?

-M

Fra : Davidsen

Dato : 01-04-04 21:59

> "Davidsen" <davidsen@FJERNDETTEtdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> sikker
>
> Det lokale i USA, eller DK?
>
> -M

Ja, jeg ville vælge (og valgte) det lokale i Danmark...

Davidsen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-04-04 22:01

"Davidsen" <davidsen@FJERNDETTEtdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg ville vælge (og valgte) det lokale i Danmark...

Okey, dem ringer til i morgen.

Tak for rådet.

-M

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-04-04 21:31

On Thu, 1 Apr 2004 22:25:32 +0200, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:

>Hej!
>
>Jeg skal til USA i den nærmeste fremtid. Jeg har fået at vide at jeg skal
>have et internationalt kørekort, men hvordan og hvor?

Jeg var 6 måneder i Arizona. Det var ikke nnoget problem med mit DK
kørekort.
Undersøg reglerne en gnag til. Jeg mener nemlig, at det kun er hvis du
opholder dig længere en 6 måneder, at du skal have et andet kort.
Hvis du bor på en fast adresse, så tager du da bare et US Driver Licens.
Du går lige ind fra gaden og siger: I Driver Licens want. Du får så
svaret: OK You først test, then licens. 1 time senere har du et
originalt US Driver Licens!
Har selv mit til at ligge et aller andet sted. Jeg fik det lavet pga
nogle dato problmer, da de læser en Contineltal Europe dato omvendt. Gav
en masse problemer på diverse barer.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-04-04 21:48

> [...]
> Har selv mit til at ligge et aller andet sted. Jeg fik det lavet pga
> nogle dato problmer, da de læser en Contineltal Europe dato omvendt. Gav

Guld historie :)

Dem jeg skal besøge mener godt nok at jeg skal have et internationalt kort,
også selvom det er under 6 måneder. - For som de siger, det ville da være
træls at stå med nøglerne til en Murciélago, og så ikke måtte køre den

-M

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-04-04 21:49

On Thu, 1 Apr 2004 22:47:33 +0200, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:

[snip]
> [...]
>også selvom det er under 6 måneder. - For som de siger, det ville da være
>træls at stå med nøglerne til en Murciélago, og så ikke måtte køre den

Tja, men med et DK kort kan du altså slippe for en fartbøde eller to.
Trust me! Been there, done it, got the t-shirt!

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-04-04 21:53

> Tja, men med et DK kort kan du altså slippe for en fartbøde eller to.
> Trust me! Been there, done it, got the t-shirt!

Hmm. - Ganske godt argument. - Der holder mindst 3 muskelbiler og venter på
mig

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-04-04 18:05

Morten Lorenzen wrote:

> Hmm. - Ganske godt argument. - Der holder mindst 3 muskelbiler og
> venter på mig

Nu husker du vel at tage kamera/videokamera med dig på turen, så vi andre
ikke bliver snydt (mere end vi allerede er blevet det .

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-04-04 18:30

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nu husker du vel at tage kamera/videokamera med dig på turen, så vi andre
> ikke bliver snydt (mere end vi allerede er blevet det .

Har ingen af delene :)
Men skal nok komme med et fyldigt referat :)

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-04-04 09:41

Morten Lorenzen wrote:

> Har ingen af delene :)

Øv

> Men skal nok komme med et fyldigt referat :)

Det glæder vi os til
Hvor længe skal du være afsted ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 04-04-04 18:12

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor længe skal du være afsted ?

Kun en kortere periode :)

-M

Fra : Henrik B.

Dato : 05-04-04 10:21

Morten Lorenzen wrote:
:: internationalt kort, også selvom det er under 6 måneder. - For som
:: de siger, det ville da være træls at stå med nøglerne til en
:: Murciélago, og så ikke måtte køre den

Husk lige på, at politiet i USA også måler hastighed på biler der kommer
IMOD dem.....!

M.v.h.

Fra : Davidsen

Dato : 01-04-04 21:56

> [...]
> Har selv mit til at ligge et aller andet sted. Jeg fik det lavet pga
> nogle dato problmer, da de læser en Contineltal Europe dato omvendt. Gav

Sikkert rigtigt alt sammen, men hvorfor alt den ballade for en
30-kroneseddel?

Mvh
Davidsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-04-04 22:01

On Thu, 1 Apr 2004 22:56:24 +0200, "Davidsen"
<davidsen@FJERNDETTEtdcspace.dk> wrote:
[snip]
>Sikkert rigtigt alt sammen, men hvorfor alt den ballade for en
>30-kroneseddel?

Er du klar over, hvor mange penge 30 kroner det var dengang?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Aksel

Dato : 02-04-04 20:52

> On Thu, 1 Apr 2004 22:56:24 +0200, "Davidsen"
> <davidsen@FJERNDETTEtdcspace.dk> wrote:
> [snip]
> >

> Er du klar over, hvor mange penge 30 kroner det var dengang?
>
> Fly

Det koster faktisk stadig 25 kr. men fortæl det ikke til nogen politiker, så
stiger det til 800.

Gebyrer er mærkelige, en nummerplade til en trailer koster 600 kr, den tager
de bare i stakken, en rød plade til en cykelholder skal specialfremstilles,
så den koster 110 kr.

Hilsen Aksel

Fra : Lars

Dato : 02-04-04 18:45

Hejsa,

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg skal til USA i den nærmeste fremtid. Jeg har fået at vide at jeg skal
> have et internationalt kørekort, men hvordan og hvor?

Jeg har været i USA adskillige gange (Californien, Florida, Colorado) og
ingen af staterne har det være noget som helst problem at jeg "kun" havde et
almindeligt dansk kørekort. Ihvertilfælde ikke ved udlejningsselskabet, der
jo skal se kørekort i forbindelse med at du får bilen.

** Lars

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-04-04 19:25

> Jeg skal til USA i den nærmeste fremtid. Jeg har fået at vide at jeg skal
> have et internationalt kørekort, men hvordan og hvor?

Du kan bare køre med dit danske kørekort. Vi er i USA hvert år, og har
aldrig haft problemer - hverken med at leje eller køre i biler tilhørende
vores venner. Selv en amerikansk Highway Patrol bliver venlig når du viser
ham dit lyserøde kørekort, og det har helt sikkert sparet mig for flere
bøder. Jeg er blevet stoppet i Arizona, New Mexico, Texas og Californien,
men har aldrig fået andet end en hyggelig sludder

MVH Klaus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 02-04-04 20:03

On Fri, 2 Apr 2004 20:24:56 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>bøder. Jeg er blevet stoppet i Arizona, New Mexico, Texas og Californien,
>men har aldrig fået andet end en hyggelig sludder

Helt enig - "storm i et glas vand" vil jeg kalde det :)

/Mogens

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-04-04 23:03

> Helt enig - "storm i et glas vand" vil jeg kalde det :)

Nå, men hvorom alting er, så får jeg lavet et alligevel. Så kan jeg altid
bruge mit danske når jeg skal forklare hvorfor en Lotus Esprit absolut skal
køre over 200

-M

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-04-04 06:30

On Sat, 3 Apr 2004 00:03:04 +0200, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:

>Nå

Rolig nu - det var jo ikke for at genere dig. Men en turist i et andet
land kan som regel altid benytte sit eget lands kørekort i "udlandet"
uden no'en pråblæmmm.

/Mogens

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 04-04-04 18:13

> Rolig nu - det var jo ikke for at genere dig. Men en turist i et andet
> land kan som regel altid benytte sit eget lands kørekort i "udlandet"
> uden no'en pråblæmmm.

Jeg er helt rolig :)

Jeg laver også kun kortet for en sikkerheds skyld, jeg vil være gevaldigt
træt af at gå glip af en fantastisk køretur ell. lign pga. manglende int.
kørekort.

-M

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 03-04-04 09:38

> Nå, men hvorom alting er, så får jeg lavet et alligevel. Så kan jeg altid
> bruge mit danske når jeg skal forklare hvorfor en Lotus Esprit absolut
skal
> køre over 200

OK. Vær dog lige opmærksom på at hastighedsreglerne forvaltes meget
forskelligt fra stat til stat. I Arizona må man på større veje køre 75 Mph,
men den gyldne regel er at holder man sig under 90 sker der ikke noget. Ude
på de åbne vidder, er det op til 95. I Californien derimod må man ikke køre
over 70 Mph nogen steder, og der mener de det.

Ved hastigheder som du nævner der, tror jeg ikke engang et lyserødt stykke
pap kan redde dig fra en tur på stationen. Så kan du selvfølgelig samtidig
på en demonstration af hvorledes deres måleudstyr fungerer. Det er nemlig
fine sager der både kan måle med- og modkørende.

Og lige en ting til. Når du nu bliver stoppet - for det lyder det til du
gør - så bliv siddende i bilen med hænderne på rattet hvor betjenten kan se
dem. Det gør du indtil han beder dig om kørekort eller at komme ud af bilen.
Hvis du bare åbner døren og springer ud af bilen, vil du helt sikkert få dig
en oplevelse for livet )

MVH Klaus

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-04-04 14:16

On Sat, 3 Apr 2004 10:38:03 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

[snip]
>Ved hastigheder som du nævner der, tror jeg ikke engang et lyserødt stykke
>pap kan redde dig fra en tur på stationen.

Det kan det altså!

> [...]

>Hvis du bare åbner døren og springer ud af bilen, vil du helt sikkert få dig

Det kommer an på, hvordan du opfører dig samt, hvor i landet du bliver
stoppet. Highway Patrol i Arizona og Nevada, er til at tale med - D r uh
å æ lan!

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 03-04-04 14:57

> Det kommer an på, hvordan du opfører dig samt, hvor i landet du bliver
> stoppet. Highway Patrol i Arizona og Nevada, er til at tale med - D r uh
> å æ lan!

Det kan godt være Arizona (hvor vi er 3-4 uger om året) og Nevada "D r uh å
æ lan!", men derfor kan de altså ikke lide du springer ud af bilen som
beskrevet - så langt ude er de heller ikke længere Derudover er de
normalt utroligt venlige, hvilket jeg jo også har nydt godt af et par gange.
Jeg har dog heller aldrig forsøgt mig med den hastighed du nævner, og da man
næsten altid kører med fartpilot, udelukker det hastigheder over 100 Mph.
Der slår den nemlig fra på alle nyere biler i Guds eget land.

Faktisk har amerikanerne generelt stor respekt for deres politi. Vores andre
venner i Albuquerque i New Mexico har bl.a. 2 stk. Porsche 911 og en ældre
Alpine A310. Han skal meget langt op i bjergene nord for byen før der bliver
lukket op for noget som helst.

MVH Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 05-04-04 10:20

Klaus Rejkjær wrote:
::: Det kommer an på, hvordan du opfører dig samt, hvor i landet du
::: bliver stoppet. Highway Patrol i Arizona og Nevada, er til at tale
::: med - D r uh å æ lan!
:::
:: Det kan godt være Arizona (hvor vi er 3-4 uger om året) og Nevada "D
:: r uh å æ lan!", men derfor kan de altså ikke lide du springer ud af
:: bilen som beskrevet - så langt ude er de heller ikke længere

Nej, prøvede jeg i Indiana. Har et kanon billede af to betjente der sidder
måbende i deres Highway Patrol Car, med blink og det hele på. Og det
efterfølgende spørgsmål kom temmelig forlegent: "Øøøhh, hvorfor
fotograferede du os?". Min vært forklarede - turist - Danmark - o.s.v. Vi
kørte derfra uden bøde.

M.v.h.