Ej aprilsnar - VW med billigste 7 personer~
Fra : Jan Vennike

Dato : 01-04-04 19:19

Hej NG

Kan det virkelig passe, at VW, som normalt er blandt nogen af de lidt dyrere
køretøjer, er nogen af de billigste med en 7 personers bil ???

Jeg tænker her på den nye Caddy, som med en grundpris på knap 200k + 2
personers sæde bagtil til 12k kommer op 212k.

Det syntes jeg er en del billigere end andre mærkes køretøjer i den
størrelse og normalt ikke en placering som VW plejer at indtage.

Jeg kan godt se, at der ikke er for meget udstyr i, og det der skal i,
koster spidsen af en jetjager (anhængertræk til 10 k, er det lavet af guld),
men alligevel.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : KASO

Dato : 02-04-04 13:13

"Jan Vennike" skrev d. 01-04-04 19:19 dette indlæg :
> [...]
>
> Jeg kan godt se, at der ikke er for meget udstyr i, og det der skal i,
> koster spidsen af en jetjager (anhængertræk til 10 k, er det lavet af

Du skal sammenligne Caddy med Berlingo/Partner m. ekstra sæder. Berlingo
koster fra 170.000 + prisen for ekstra sæder - og så passer
verdensbilledet igen

http://www.kandu.dk/

Fra : jacob

Dato : 02-04-04 13:26

Ja det er rigtigt, den er faktisk meget billig...

Fra : Jan Vennike

Dato : 02-04-04 17:06

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal sammenligne Caddy med Berlingo/Partner m. ekstra sæder. Berlingo
> koster fra 170.000 + prisen for ekstra sæder - og så passer
> verdensbilledet igen

> http://www.kandu.dk/

I Berlingo/Partner er de ekstra sæder sidevendte, med adgang gennem bagklap.

I Caddy er det fremadvendte sæder, med adgang gennem de normale sidedøre.

Så sammenligningen holder ikke helt.

Fra : anders majland

Dato : 03-04-04 22:47

> [...]
> bagklap.
>
> I Caddy er det fremadvendte sæder, med adgang gennem de normale

Og alligevel - Uden dog at have set caddy'en på andet end billeder, hvad
tror i så der er mest praktisk i dagligdagen ?

Jeg har prøve at være passager på 3. række i en vw sharon (den der er
magen til en ford galaxy). Det er vist en "stor" 7 personers men der var
nu stadig trangt at komme om på 3. række. Jeg vil ihvertfald slet ikke
bryde mig om at skulle kravle derom for at hjælpe børn med selerne. Min
egen mazda 626 er også en 7 personers. Der er 3. række bagudvendt og
også med adgang gennem bagklappen - pga af den lave højde er de dog kun
for børn. Men det er faktisk de sæder i bilen hvor det er nemmest at
spænde et barn fast i en stol (Til daglig sidder han nu på højre
forsæde - men sidste sommer var vi på et par ture med nogle venner hvor
de 2 mindste sad i deres stole på 3. række)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : KASO

Dato : 05-04-04 07:47

"Jan Vennike" skrev d. 02-04-04 17:06 dette indlæg :

> [...]
bagklap.

> I Caddy er det fremadvendte sæder, med adgang gennem de normale

Jo-da! Af sikkerhedmæssige årsager vil jeg også foretrække "retvendte"
sæder, men i alle andre henseender er Caddy bygget som konkurrent til
Berlingo & Co. At en enkelt løsning er bedre hos VW gør ikke at de ikke
kan sammenlignes - jeg er sikker på, at du kan finde adskillige punkter,
hvor Berlingo er bedre end Caddy (og omvendt) - men de er direkte
konkurrenter. VW ønsker ikke at konkurrere med sin egen Touran - så
bilen er bygget til en anden klasse - ligesom Renault har Kangoo og
Scénic.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-04-04 18:45

On Mon, 05 Apr 2004 06:46:40 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:

> Af sikkerhedmæssige årsager vil jeg også foretrække "retvendte"
>sæder

Det er fejlagtigt at tro, at bagudvendte sæder a la Mercedes T og
Volvo 245 ikke skulle være et sikkert sted at opholde sig. Jeg har
ikke nogen test at henholde mig til - kun årtiers skriverier i pressen

/Mogens

Fra : Jan Vennike

Dato : 05-04-04 19:37

> [...]
> Volvo 245 ikke skulle være et sikkert sted at opholde sig. Jeg har
> ikke nogen test at henholde mig til - kun årtiers skriverier i pressen

Nok ikke så meget fremad/bagud - men i Berlingo/Partner skal man sidde med
siden til i bagagerummet, hvis der skal være plads til til 6 eller 7
personer.

Og alt andet lige må det da være ubehageligt ved start/stop, hvor du skal
holde igen sideværts - og hvormeget er en sikkerhedssele værd, hvis du kører
ind i et eller andet og den skal holde dig på plads, når du sidder på tværs
af køreretningen ??

Nej, så hellere bagud/fremadvendte sæder.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-04-04 19:38

Helt enig

/Mogens

Fra : Leonard

Dato : 05-04-04 20:44

> [...]

>ind i et eller andet og den skal holde dig på plads, når du sidder på tværs

Og med de logiske danske regler, så skal der være 3-punktsseler på
sæder der vender fremad og bagud, men ingen seler på de sæder hvor man
sidder med siden til kørselsretningen ...
--
Leonard

Fra : KASO

Dato : 06-04-04 08:39

"Mogens Knudsen" skrev d. 05-04-04 18:45 dette indlæg :

> [...]
> Volvo 245 ikke skulle være et sikkert sted at opholde sig. Jeg har
> ikke nogen test at henholde mig til - kun årtiers skriverier i pressen

Øhh - med "retvendt" mente jeg som modsætning til de Berlingo/Partners
ekstra sæder, der er med siden til kørselsretningen. I tilfælde af
kollision er der intet til at "fange" hovedet - og man skulle kunne få
nogle grimme piskesmældsskader.

Generelt er "bagagerumspladser" ikke de sikreste i tilfælde af en
påkørsel bagfra - jeg læste et sted (jeg husker ikke længere hvor) en
oversigt over, hvilke 7-personers biler, der havde taget (seriøst) højde
for problemet, men jeg kan ikke huske konklusionen - blot at det var de
færreste, der havde taget problemet seriøst.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-04-04 21:46

On Thu, 1 Apr 2004 20:19:22 +0200, "Jan Vennike"
<jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

>Kan det virkelig passe, at VW, som normalt er blandt nogen af de lidt dyrere
>køretøjer, er nogen af de billigste med en 7 personers bil ???

Jep.

>Jeg tænker her på den nye Caddy, som med en grundpris på knap 200k + 2
>personers sæde bagtil til 12k kommer op 212k.

Jow, jow

>Det syntes jeg er en del billigere end andre mærkes køretøjer i den
>størrelse og normalt ikke en placering som VW plejer at indtage.

Næh, men de har valgt at tage et polsk lavprisprodukt ind i
sortimentet.

>Jeg kan godt se, at der ikke er for meget udstyr i, og det der skal i,
>koster spidsen af en jetjager (anhængertræk til 10 k, er det lavet af guld),
>men alligevel.

Hvis du erhverver dig det nyeste nummer af VAG-koncernens blad
Bil-snak, kan du direkte læse, at det er en billigbil med billigt
interiør. Senere på året kommer en "luksusversion" Caddy Kombi Life
(jeg læser bladet, fordi jeg har fået det leveret siden 1. udgivelse
for mange mange år siden...)

/Mogens

Fra : Jan Vennike

Dato : 15-04-04 05:00

> [...]
> interiør. Senere på året kommer en "luksusversion" Caddy Kombi Life
> (jeg læser bladet, fordi jeg har fået det leveret siden 1. udgivelse

Jo tak, har lige fået 3 stk Bilsnak.

Købte min VW Lupo ved en forhandler og har fået den serviceret ved 2 andre -
og de kan åbenbart ikke snakke sammen

Men da de sendte en slikkepind for nyelig (for at få min bil til ekstra
service) kom der kun 1 stk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-04-04 13:35

Jan Vennike wrote:
> Kan det virkelig passe, at VW, som normalt er blandt nogen af de lidt
> dyrere køretøjer, er nogen af de billigste med en 7 personers bil ???

Nope.
Fiat Doblo koster 190.000 som 7-personers.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Jan Vennike

Dato : 16-04-04 16:18

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk
> *Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*

Med sidevendte sæder eller fremad rettede sæder ?? - meget vigtigt af hensyn
til sikkerheden.

Fra : Jan Vennike

Dato : 16-04-04 17:15

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
meddelelse

> Med sidevendte sæder eller fremad rettede sæder ?? - meget vigtigt af

Hmm

På Fiat site kan jeg godt se prisen og beskrivelsen . men ej noget om
hvordan sæderne er placeret. Men spændende ser det da ud, selvom jeg aldrig
har været Fiat fan.

Men det er da rart at det er ved at komme nogle prismæssigt overkommelige
køretøjer for os med en stor familie. Før har det billigste jo været en Opel
Zafira (gisp - er steget til knap 300.000) eller en Fiat Multipla (250.000)
hvis man skulle have en 7 sædet bil man også kunne bruge på lidt længere
ture end ned til købmanden.

Fra : Lars

Dato : 16-04-04 20:07

> [...]
meddelelse

> Med sidevendte sæder eller fremad rettede sæder ?? - meget vigtigt af

Fremad rettede sæder 2 for stole, et 3er midter sæder, et 2½er bagsæde der
er dog kun 7 nakkestøtter, det er en 1.6 med 103 hk
--
Lars
www.larsfunder.dk

Fra : Jan Vennike

Dato : 17-04-04 12:04

"Lars" <lars@_FJERN_larsfunder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> er dog kun 7 nakkestøtter, det er en 1.6 med 103 hk

Og med en 1.6 motor til 190.000 skal den sammenlignes med VW Caddy's udgave
med samme størrelse motor - som vil koste 232.000.

Så Fiat Doblo 7 personer er således den billigste storfamiliebil pt.