/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nattens klaphat (i lastbil...)
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 01-04-04 15:26

Var ude for at få lidt frisk luft (til fods), da jeg kom forbi en
rundkørsel. Jeg ved ikke hvordan situationen var startet, men en
lastbil fra Sundahl Transport var på vej den forkerte (med uret) vej
rundt. Selvom det var efter midnat, kom der alligevel biler til, og
chaufføren vidste tydeligvis ikke hvad han skulle gøre. Han kørte
frem, så bakkede han, så frem igen. Altsammen med katastrofeblinket
på. Til sidst tog han turen ind over fortov og cykelsti, og kom ud i
venstre side på en af tilkørselsvejene, og forsvandt. Efter han var
kørte undersøgte jeg det fortov han var kørt over. En cirka 10 meter
var kørt op, med skæve og knækkede fliser.

Meget betryggende med den slags på vejene.

 
 
Folmer Rasmussen (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 01-04-04 15:30

On 01 Apr 2004 14:26:25 GMT, Jesper Lauridsen
<rorschak@sorrystofanet.dk> wrote:

>Var ude for at få lidt frisk luft (til fods), da jeg kom forbi en
>rundkørsel. Jeg ved ikke hvordan situationen var startet, men en
>lastbil fra Sundahl Transport var på vej den forkerte (med uret) vej
>rundt. Selvom det var efter midnat, kom der alligevel biler til, og
>chaufføren vidste tydeligvis ikke hvad han skulle gøre. Han kørte
>frem, så bakkede han, så frem igen. Altsammen med katastrofeblinket
>på. Til sidst tog han turen ind over fortov og cykelsti, og kom ud i
>venstre side på en af tilkørselsvejene, og forsvandt. Efter han var
>kørte undersøgte jeg det fortov han var kørt over. En cirka 10 meter
>var kørt op, med skæve og knækkede fliser.
>
>Meget betryggende med den slags på vejene.

>--

De kan godt være noget alternative, de fynboer.

Det var vel ikke en specialtransport (ekstra lang)?

Vognmanden er iøvrigt kendt for at være en af de ganske få danskere
der har en amerikansk lastbil indregistreret. (En Mack).

Venlig hilsen
Folmer

Holten (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 01-04-04 16:22


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:jn9o6092l5otc7u4a65jd7i1dr4gmgqpjk@4ax.com...
> On 01 Apr 2004 14:26:25 GMT, Jesper Lauridsen
> <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote:
>
> >Var ude for at få lidt frisk luft (til fods), da jeg kom forbi en
> >rundkørsel. Jeg ved ikke hvordan situationen var startet, men en
> >lastbil fra Sundahl Transport var på vej den forkerte (med uret) vej
> >rundt. Selvom det var efter midnat, kom der alligevel biler til, og
> >chaufføren vidste tydeligvis ikke hvad han skulle gøre. Han kørte
> >frem, så bakkede han, så frem igen. Altsammen med katastrofeblinket
> >på. Til sidst tog han turen ind over fortov og cykelsti, og kom ud i
> >venstre side på en af tilkørselsvejene, og forsvandt. Efter han var
> >kørte undersøgte jeg det fortov han var kørt over. En cirka 10 meter
> >var kørt op, med skæve og knækkede fliser.
> >
> >Meget betryggende med den slags på vejene.
>
> >--
>
> De kan godt være noget alternative, de fynboer.
>
> Det var vel ikke en specialtransport (ekstra lang)?
>
> Vognmanden er iøvrigt kendt for at være en af de ganske få danskere
> der har en amerikansk lastbil indregistreret. (En Mack).

Ja men har 2-3stk. stående uden plader; flotte biler det må man sige.

MVH

Holten



Leonard (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 01-04-04 17:50

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Vognmanden er iøvrigt kendt for at være en af de ganske få danskere
>der har en amerikansk lastbil indregistreret. (En Mack).

Han har flere på plader, en langsnudet som han vidst nok selv kører i
og mindst 2 Globelinere (fladnæsede), den ene på danske og den anden
på tyske plader.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Jesper Lauridsen (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 01-04-04 18:28

On 2004-04-01, Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
> Det var vel ikke en specialtransport (ekstra lang)?

Nope, standard længde. Men der var (atter en gang) noget vejarbejde i
rundkørslen (Fredensvang Runddel), der gjorde nogle af tilkørslerne
smallere.

Christian B. Andrese~ (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-04-04 07:38


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:jn9o6092l5otc7u4a65jd7i1dr4gmgqpjk@4ax.com...
> Vognmanden er iøvrigt kendt for at være en af de ganske få danskere
> der har en amerikansk lastbil indregistreret. (En Mack).

Kan det passe at den nogle gange kommer forbi i det sydlige Århus, jeg har
nemlig set en sådan der ?
Den er meget flot.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Christian B. Andrese~ (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-04-04 07:57


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
news:406d0a3c$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> news:jn9o6092l5otc7u4a65jd7i1dr4gmgqpjk@4ax.com...
> > Vognmanden er iøvrigt kendt for at være en af de ganske få danskere
> > der har en amerikansk lastbil indregistreret. (En Mack).
>
> Kan det passe at den nogle gange kommer forbi i det sydlige Århus, jeg har
> nemlig set en sådan der ?
> Den er meget flot.

Jeg havde ikke set indlægget med fredensvang runddel, så det er vist
overvejende sandsynligt at det er den jeg har set flere gange


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Kristian (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 02-04-04 09:26

Den runder Bilka, Hundige næsten hver morgen ved 6. tiden med varer fra
hovedlandet.

Kristian



> > > Vognmanden er iøvrigt kendt for at være en af de ganske få danskere
> > > der har en amerikansk lastbil indregistreret. (En Mack).
> >
> > Kan det passe at den nogle gange kommer forbi i det sydlige Århus, jeg
har
> > nemlig set en sådan der ?
> > Den er meget flot.



Fujitsu (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Fujitsu


Dato : 04-04-04 09:46

Der er en god grund til at den runder Bilka, Hundige... De har nemlig fast
kørsel på Dansk Supermarked. En skam at den aldrig for lov til at arbejde..
da det gods ikke vejer det store..

Andersen

"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:406d2340$0$313$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Den runder Bilka, Hundige næsten hver morgen ved 6. tiden med varer fra
> hovedlandet.
>
> Kristian
>
>
>
> > > > Vognmanden er iøvrigt kendt for at være en af de ganske få danskere
> > > > der har en amerikansk lastbil indregistreret. (En Mack).
> > >
> > > Kan det passe at den nogle gange kommer forbi i det sydlige Århus, jeg
> har
> > > nemlig set en sådan der ?
> > > Den er meget flot.
>
>



Folmer Rasmussen (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-04-04 10:17

On Sun, 4 Apr 2004 10:45:58 +0200, "Fujitsu" <Fujitsu@mail.dk> wrote:

>Der er en god grund til at den runder Bilka, Hundige... De har nemlig fast
>kørsel på Dansk Supermarked. En skam at den aldrig for lov til at arbejde..
>da det gods ikke vejer det store..

>--

Det véd jeg nu ikke.

Jeg har da bl.a. kørt store mængder sukker til Trondheim, og da havde
turboen godt nok ikke mange frikvarter.

Det samme gjaldt når der var kampagne på vaskepulver i
Nordskandinavien. Colgate-Palmolive læsser to paller i højden, så de
får fuldt udbytte af vogntogets lovlige nyttelast.

Det er ikke altid "nemme" læs, bare fordi det er varer til butikker.

Libero's kampagner var til gengæld den rene fryd.

Venlig hilsen
Folmer


Fujitsu (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Fujitsu


Dato : 04-04-04 13:52

Jeg tænker specielt på alt det tøj og sko de køre hjem fra Århus til alle
butikker på Sjælland. Det er 1-2 læs hver dag.!
Og det vejer nemlig ikke meget.. 200 kg pr. pll.

Andersen
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:5akv60p0ksub9mj61k4hmoko43gonlq325@4ax.com...
> On Sun, 4 Apr 2004 10:45:58 +0200, "Fujitsu" <Fujitsu@mail.dk> wrote:
>
> >Der er en god grund til at den runder Bilka, Hundige... De har nemlig
fast
> >kørsel på Dansk Supermarked. En skam at den aldrig for lov til at
arbejde..
> >da det gods ikke vejer det store..
>
> >--
>
> Det véd jeg nu ikke.
>
> Jeg har da bl.a. kørt store mængder sukker til Trondheim, og da havde
> turboen godt nok ikke mange frikvarter.
>
> Det samme gjaldt når der var kampagne på vaskepulver i
> Nordskandinavien. Colgate-Palmolive læsser to paller i højden, så de
> får fuldt udbytte af vogntogets lovlige nyttelast.
>
> Det er ikke altid "nemme" læs, bare fordi det er varer til butikker.
>
> Libero's kampagner var til gengæld den rene fryd.
>
> Venlig hilsen
> Folmer
>



Henning Præstegaard (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 04-04-04 15:54

Folmer Rasmussen wrote:
> Libero's kampagner var til gengæld den rene fryd.
>
Også i stærk sidevind?

mvh
Henning



Folmer Rasmussen (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-04-04 16:53

On Sun, 4 Apr 2004 16:53:48 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@virker.ikke> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>> Libero's kampagner var til gengæld den rene fryd.
>>
>Også i stærk sidevind?

>--

Naaarh, det vil jo uværgerligt få "Trofast" til at slå sig lidt i
tøjret. Det kan faktisk se ret voldsomt ud når man kører bagved.

Det er lidt mærkeligt, at det er lovligt at køre på broerne, når der
bare er læs på. Ved kontrol spørges der kun efter CMR (fragtbrev),
ikke om hvad lasten vejer.

Lauritz står næsten altid nede ved Fehmarnsundbroen og kigger. Han er
godt negativ på forhånd, fordi han er blevet udpeget til at vende
skiltene, så ham skal man ikke drive gæk med.

De er dog blevet smartere med tiden. Nu står de som regel ved
billetlugen i Puttgarden eller på Aral-stationen efter broen -
sydgående. Så går de i læ mellem færgerne.

Campingvognene gør de kort proces med, uanset vægt. Ind til siden og
op med lommepengene.

Så er der høj stemning på Walkien.

Venlig hilsen
Folmer


phk (08-04-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-04-04 00:02


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45b070tg0d4me73cugkvfvmifntv0u2coq@4ax.com...

> Campingvognene gør de kort proces med, uanset vægt. Ind til siden og
> op med lommepengene.

Dvs. overvægt koster ved kasse 1?

Men - 7% overvægt tillades vel også her? Eller kører lastbiler med 10% (som
jeg hørte den anden dag fra fhv. kone til lastbilchauffør)?

> Så er der høj stemning på Walkien.

Fordi så stopper de ikke lastbiler eller hvad?


--
Per, Esbjerg



Folmer Rasmussen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 08-04-04 21:12

On Thu, 8 Apr 2004 01:02:25 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:45b070tg0d4me73cugkvfvmifntv0u2coq@4ax.com...
>
>> Campingvognene gør de kort proces med, uanset vægt. Ind til siden og
>> op med lommepengene.
>
>Dvs. overvægt koster ved kasse 1?

>--

Næh, det er ikke overvægt de går efter. der står på skiltene at det er
forbudt for campingvogne. Læsset eller ikke læsset.

Det er kun forbudt at køre over broerne med lastbil, når de er tomme.

>--

>Men - 7% overvægt tillades vel også her? Eller kører lastbiler med 10% (som
>jeg hørte den anden dag fra fhv. kone til lastbilchauffør)?

>--

Hvis du spørger den kone om hvad hendes mand kører med, så vil jeg
vædde på at han kører et eller andet i "løs vægt". Altså noget det er
svært at finde ud af den nøjagtige vægt på.

Almindeligt stykgods med vægt angivet på fragtbrevet, gives der ikke
rabat på, overhovedet.

>--

>> Så er der høj stemning på Walkien.
>
>Fordi så stopper de ikke lastbiler eller hvad?

>--

Næh, fordi vi ikke kan li' jer. *LOL*

I er i vejen alle vegne. På rastepladserne. På vejene.

Jeg kan ikke begribe at det kan være så svært at regne ud, at når man
er blevet overhalet af 30 vogntog, at det så muligvis var en genial
idé at sætte farten op, så disse overhalinger kunne undgås.

Det kan muligvis hænge sammen med at personbilers speedometre ikke er
kalibreret så nøjagtigt som lastbilernes.

Der sker ikke noget ved at følge den øvrige trafik. De fleste politier
synes også det er godt. Lastbilchauffører har iøvrigt en fin næse for,
hvor det ikke er så klogt at køre mere end de 80.

Følg bare trafikken, og bliv populær.

Venlig hilsen
Folmer

phk (09-04-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 09-04-04 21:06


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:akbb70l6kmtk73kp8rvm629fg41fek684l@4ax.com...

> Jeg kan ikke begribe at det kan være så svært at regne ud, at når man
> er blevet overhalet af 30 vogntog, at det så muligvis var en genial
> idé at sætte farten op, så disse overhalinger kunne undgås.

Jeg personligt kører altid 93+ (ægte), såhhhhh ... ;)

> Det kan muligvis hænge sammen med at personbilers speedometre ikke er
> kalibreret så nøjagtigt som lastbilernes.

Jeg befinder mig bedst når jeg kan overhale lastbilerne - og selv bestemme
hvornår.

Jeg forstår ikke hvorfor nogen kører langsommere end lastbilerne, men jeg
kan forestille mig det har noget at gøre med at de ikke føler sig alt for
sikker med en hænger bagefter.

> Der sker ikke noget ved at følge den øvrige trafik. De fleste politier
> synes også det er godt. Lastbilchauffører har iøvrigt en fin næse for,
> hvor det ikke er så klogt at køre mere end de 80.
>
> Følg bare trafikken, og bliv populær.

Tilsvarende for lastbilchaufførerne .... erkend et nederlag, sænk farten når
I bliver overhalet, det koster maks. 5 sekunder og vi andre trafikanter
hænger ikke i en flere hundrede meter lang kø af ventende overhalere.

Men det går nok jeres ære for nær ;)

--
Per, Esbjerg



Folmer Rasmussen (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 10-04-04 12:25

On Fri, 9 Apr 2004 22:06:23 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:akbb70l6kmtk73kp8rvm629fg41fek684l@4ax.com...
>

>Tilsvarende for lastbilchaufførerne .... erkend et nederlag, sænk farten når
>I bliver overhalet, det koster maks. 5 sekunder og vi andre trafikanter
>hænger ikke i en flere hundrede meter lang kø af ventende overhalere.
>
>Men det går nok jeres ære for nær ;)

>--

Det har ikke en hujende fis med ære at gøre.

Jeg slipper ofte speederen når der er en overhaling i gang.

Er det noget camping-halløj, så er der ofte ikke tempostat på bilen,
og så kan man næsten være sikker på, at føreren falder i snak med
konen, og glemmer at holde farten.

Så kan man overhale dem igen.

Ser du, det gider jeg s'gu ikke.

Venlig hilsen
Folmer

tommy (01-04-2004)
Kommentar
Fra : tommy


Dato : 01-04-04 18:44

også kendt for ikke at betale løn efter OK



Morten Trab (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 01-04-04 21:14

"tommy" <mysser@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:406c54eb$0$275$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> også kendt for ikke at betale løn efter OK

Hvis du hentyder til Sundahl, så er det da ikke noget jeg har hørt om
før...Kender da en der har kørt for ham tidligere, grunden til at han
stoppede var at han ville tage en anden uddannelse, og han har da ikke
snakket om at der var vrævl med lønnen...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab
Web: http://www.blackchart.dk



Jørgen L (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen L


Dato : 01-04-04 21:52

> Var ude for at få lidt frisk luft (til fods), da jeg kom forbi en
> rundkørsel. Jeg ved ikke hvordan situationen var startet, men en
> lastbil fra Sundahl Transport var på vej den forkerte (med uret) vej
> rundt. Selvom det var efter midnat, kom der alligevel biler til, og
> chaufføren vidste tydeligvis ikke hvad han skulle gøre. Han kørte
> frem, så bakkede han, så frem igen. Altsammen med katastrofeblinket
> på. Til sidst tog han turen ind over fortov og cykelsti, og kom ud i
> venstre side på en af tilkørselsvejene, og forsvandt. Efter han var
> kørte undersøgte jeg det fortov han var kørt over. En cirka 10 meter
> var kørt op, med skæve og knækkede fliser.
>
> Meget betryggende med den slags på vejene.

Du skal da melde ham til politiet, komunen eller amtet, ellers skal vi andre
jo betale for skaden, og vi betaler nok i forvejen.

Hilsen jørgen


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.617 / Virus Database: 396 - Release Date: 09-03-2004



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408675
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste