cookies ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 01-04-04 15:29

Hej,
jeg har lavet et program der skal løbe igennem et website, det er pt. lavet
i Perl, men jeg vil gerne have det over til JAVA, men jeg kan ikke finde
ud af at få den til at gemme cookies, og det skal den kunne, for de bliver
brugt til login på sitet.

jeg bruger følgende pt til at connecte til noget over http, og kan godt
skrive sider ud der ikke er beskyttede. Jeg ville gerne bare logge ind ved
at skrive http://www.site.com/login.asp?user=simon&pass=hej i httpurl, og så
den gemmer cookien et eller andet sted så jeg kan surfe sitet, hvis det skal
gøres på anden vis er det også velkomment, gerne udførligt forklaret, eller
med eksempel eller henvisning til noget kode jeg kan kigge på.

String httpurl = "http://www.url.com";
URL url = new URL(httpurl);
HttpURLConnection urlCon = (HttpURLConnection) url.openConnection();
urlCon.connect();

BufferedReader reader = new BufferedReader(new
InputStreamReader(urlCon.getInputStream()));
String ss = reader.readLine();

mange tak for hjælpen.

mvh.Simon

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-04-04 00:25

Simon [2700] wrote:

> [...]
> gøres på anden vis er det også velkomment, gerne udførligt forklaret, eller
> med eksempel eller henvisning til noget kode jeg kan kigge på.

Du skal nok kigge på noget med setRequestProperty og getHeaderField.
Noget i retning af:

> String httpurl = "http://www.url.com";

String cookieString;

> URL url = new URL(httpurl);
> HttpURLConnection urlCon = (HttpURLConnection) url.openConnection();

if (cookieString != null)
urlCon.setRequestProperty("Cookie", cookieString);

> urlCon.connect();

cookieString = urlCon.getHeaderField("Set-Cookie");

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : hug

Dato : 06-04-04 14:20

Hejsa

Check interface't HttpServletResponse, jeg mindes, der er metoder der til
håndteringaf cookies