Andet multimedie
Nusset i kanten
Fra : Morten Jensen

Dato : 31-03-04 20:55

Hej

Når jeg laver transperente giffer i Photoshop 7 bliver de lidt flosset i
kanten. Når man idesætter dem på en webside er det som om der ligger en tynd
hvid kant omkring - det ser ikke ret godt ud.

Kan jeg komme disse kanter til livs?

MVH
Morten

Fra : Kim Jensen

Dato : 31-03-04 21:33

> [...]
tynd
> hvid kant omkring - det ser ikke ret godt ud.

Til dels. Når du laver din transparente GIF, skal du vælge en
"transparens-farve", der tilnærmelsesvis passer til den baggrund, som
billedet efterfølgende skal vises på. Denne farve vil blive mixet ind med
alle de pixels, der måtte være semi-transparente i dit Photoshop-dokument.
(GIF understøtter ikke delvis transparens - også kendt som en alphakanal -
men kun "enten/eller" transparens).

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Jannik Sevaldsen

Dato : 01-04-04 14:10

> [...]
> alle de pixels, der måtte være semi-transparente i dit Photoshop-dokument.

Konkret kan problemet ofte løses via "Save to web" >> "Matte" >> den farve
du har som baggrundsfarve...

Mvh. Jannik

Fra : Morten Jensen

Dato : 03-04-04 10:01