SLR 650/dominator
Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 27-04-01 17:59

Hej alle

En af mine kammerater er ejer af en SLR 650 Honda, der har rundet de 100K.
Den har næsten altid haft en lyd i motoren der efter min og andre
mekanikere's ører lyder dyrt. Er der nogle i denne forsamling der har
erfaring fer hvad der oftest er galt når motoren opgiver alle livstegn og
dør. Ejeren er i øvrigt kendt under navnet SPY.

Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100

Fra : Mads Lund

Dato : 27-04-01 18:15

> En af mine kammerater er ejer af en SLR 650 Honda, der har rundet de 100K.
> Den har næsten altid haft en lyd i motoren der efter min og andre
> mekanikere's ører lyder dyrt.

Honda ?

> Er der nogle i denne forsamling der har
> erfaring fer hvad der oftest er galt når motoren opgiver alle livstegn og
> dør. Ejeren er i øvrigt kendt under navnet SPY.

Tjo der er jo den klassiske : tænding, bensin, kompression er det ok, er de
næste: ventiler, stempler, krumptap, gearkasse. Og jo længere man kommer i
rækken for at finde fejlen jo dyrere.

Det bedste er nok at tage en weekend og rykke alle overflødige dæksler af
kværnen og kigge lidt på sagerne. Er lyden dyr, er der nok nogle overflødige
stumper i sumpen eller mærker et eller andet sted.

Mads Lund
ninja9RT