Problem vedr. Install af JDK
Fra : Arne August

Dato : 19-12-00 22:57

Hejsa
Hvem kan hjælpe mig
Jeg har forsøgt i et par dage nu, at installer JDK.1.2.2. når jeg start
dette eks.

class StatsUnderskud {
public static void main (String[]arguments){
int underskud = 446000000;
underskud = underskud / 1440;
System.out.println("P? et minut stiger statsg'lden med $" +
underskud);
}
}

Java StatsUnderskud.java
Så får jeg dette:
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError:
StatsUnderskud.java

Hvem kann hjælpe mig. med at rette mit opstart problem

mvh
Arne

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-12-00 08:38

Det ser ud til at du har skrevet .java efter dit klasse-navn. Det skal
der kun være til compileren (javac).

F.eks.

javac StatsUnderskud.java
java -cp . StatsUnderskud

-dennis

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-12-00 11:33

Arne August wrote:

> [...]
> StatsUnderskud.java
>
> Hvem kann hjælpe mig. med at rette mit opstart problem

Den tror jeg vi allesammen er hoppet i.

Det der kan drille er at

   Java fortolkeren skal have navnet på _klassen_
   Java compileren skal have navnet på _filen_

Når du skriver "java StatsUnderskud.java" ledes der efter den klasse som
ville have ligget i "StatsUnderskud\java.java" med navnet Main.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear