Forslag til musik i surround?
Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 31-03-04 20:15

Hej.

Kan i anbefale noget musik, der er produceret i surround? Jeg har lige
installeret et lille 5.1 surround-anlæg på computeren, og vil gerne igang
med at lytte til flerkanals musik. Musikken må meget gerne være lavet, så
den gør kreativt brug af højtalerne. Genren er næsten underordnet.

Andreas.

Fra : Morten Steen

Dato : 01-04-04 09:24

> [...]
> med at lytte til flerkanals musik. Musikken må meget gerne være lavet, så
> den gør kreativt brug af højtalerne. Genren er næsten underordnet.

Hvis du kan klare DVD vil jeg kraftigt anbefale Eagles - Hell Freezes Over.
Den er virkelig fantastisk produceret i multichannel. Meget aggresiv brug af
alle kanaler.

Ellers kan jeg varmt anbefale Miles Davis - In A Silent Way på SACD. Jeg
troede jeg kendte det album godt i stereo, men det er en HELT ny oplevelse
at lytte til det i 5.1. Enestående.

Donald Fagen - Nightfly på DVD-Audio er også absolut et lyt værd. Klassisk
album, flot mix.

Morten

Fra : Thomas

Dato : 01-04-04 21:26

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Over.
> Den er virkelig fantastisk produceret i multichannel. Meget aggresiv brug

øhh... Den omtalte DVD er i DTS lyd... Kan en computer spille det??
Eller der er måske også et almindeligt Dolby Digital lydspor derpå??

Mvh. Thomas

Fra : Morten Steen

Dato : 01-04-04 21:47

> øhh... Den omtalte DVD er i DTS lyd... Kan en computer spille det??
> Eller der er måske også et almindeligt Dolby Digital lydspor derpå??

Den findes faktisk i 2 udgaver, så vidt jeg ved. En DTS, og en "normal"
Dolby Digital. You choose. :)

Morten

Fra : Thomas

Dato : 06-04-04 20:35

> Den findes faktisk i 2 udgaver, så vidt jeg ved. En DTS, og en "normal"
> Dolby Digital. You choose. :)
>
> Morten

OK... Jeg var lige i tvivl... Det kan jo også være der er begge slags
lydspor
derpå... Sådan er det jo tit med mange film...
Ihvertfald vil jeg da give fuldstændig ret i at den kan anbefales. Den lyder
fedt
i med 5.1 lyd... (Husk endelig at skru lidt ekstra op for Sub'en

..Thomas

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 02-04-04 14:34

Mange tak for svarene.

Jeg har lige et dumt spørgsmål:
Kan både DVD-A og SACD afspilles i et almindeligt DVD-drev??

Mvh
Andreas.

Fra : Morten Steen

Dato : 05-04-04 11:10

> Jeg har lige et dumt spørgsmål:
> Kan både DVD-A og SACD afspilles i et almindeligt DVD-drev??

Nej - og ja. Du vil være i stand til at lytte til dem i DTS surround, som
mange skiver også inkluderer. Men for at nyde dem i ÆGTE DVD-A/SACD mode,
skal din afspiller kunne dette.

Morten

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 05-04-04 12:49

> Nej - og ja. Du vil være i stand til at lytte til dem i DTS surround, som
> mange skiver også inkluderer. Men for at nyde dem i ÆGTE DVD-A/SACD mode,
> skal din afspiller kunne dette.

Jeg har ikke kunnet finde nogle computer-drev der kan dette. Findes det,
eller bliver jeg nødt til at købe en "rigtig" DVD-afspiller?

Andreas.