Temperaturmåler på ny Speedfight 2
Fra : Henrik Bach Gravesen

Dato : 31-03-04 18:33

Hej NG

Jeg har tidligere spurgt til om ikke temperaturmåleren på min nye
Speedfight 2 skulle vise noget overhovedet.

Min forhandler afviste mig med ordene, at det jo er meget koldt osv.

MEN - jeg har tilfældigvis fundet årsagen - ledningen til føleren på
topstykket sad helt løs!

Under vask/rengøring af scooteren, ville jeg efterfølgende lige tjekke
tændrøret, og da jeg tog tændrørshætten af kom jeg til at puffe til
ledningen til ved siden af (anede på det tidspunkt ikke hvad den var
til) - og den faldt af! Efter rengøring og godt med WD40 rundt omkring
i stikkene, blev det løse stik selvfølgelig også sat på. Og nu virker
temperaturmåleren!

Og den kan da sagtens blive varm selvom lufttemperaturen ligger under
0 grader - halvt op på viseren. Her om eftermiddagen i 12 graders
varme ligger viseren næsten helt oppe ved det røde felt (ca. 1-2
streger under) - er det alarmerende? Har tjekket kølervædske - den
står ved max-mærket.

/Henrik

Fra : Hekto

Dato : 31-03-04 18:45

In article <cnvl601p9142vfibhn114quld2vppg4nv4@4ax.com>, ingen-
adresse@ingenting.ingensteder says...
> [...]
> varme ligger viseren næsten helt oppe ved det røde felt (ca. 1-2
> streger under) - er det alarmerende? Har tjekket kølervædske - den

Du skal ikke lægge så meget vægt på den måler, for den er ikke specielt
nøjagtig.
Jo, den kan godt nærme sig det røde felt.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Henrik Madsen

Dato : 31-03-04 20:07

On Wed, 31 Mar 2004 19:45:27 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Du skal ikke lægge så meget vægt på den måler, for den er ikke specielt
>nøjagtig.

Det er lidt sjovt...

Det er nøjagtigt sådan min kæreste har det med instrumenterne i vores
bil...

Hun lægger heller ikke ret meget mærke til de der lamper og visere..

Der burde være en "kvinde bag rattet" kontakt som man kunne tænde for
som gjorde at hvis en lampe begyndte at lyse så gik motoren ud for
kvinder tænker tilsyneladende "Jaja den der lampe lyser nok men det
kan jo ikke være vigtigt for bilen kan jo køre endnu"..

>Jo, den kan godt nærme sig det røde felt.

Ork med en kvinde bag rattet/styret er jeg sikker på at den kunne tage
4 omgange uden hun ville observere det

Henrik

Fra : Hekto

Dato : 31-03-04 20:37

In article <ar3m601i3l4s8a2j3g4v4g6chnjcp5shgj@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
> [...]
> kvinder tænker tilsyneladende "Jaja den der lampe lyser nok men det
> kan jo ikke være vigtigt for bilen kan jo køre endnu"..

Alt hvad der kan 'gå i rødt' skal konsekvent stoppe motoren!!!

Fra : Henrik Bach Gravesen

Dato : 31-03-04 21:27

wrote:

>Du skal ikke lægge så meget vægt på den måler, for den er ikke specielt
>nøjagtig.
>Jo, den kan godt nærme sig det røde felt.

Nå, så vil jeg gøre det samme som i bilen - lære hvor den står normalt
og så reagere ud fra det.

Er der forresten nogen der har en løsning eller et godt fif på dug på
indersiden af visiret på snublekysen om morgenen når det koldt?

/Henrik

Fra : Hekto

Dato : 31-03-04 21:45

In article <q0am609f5vnjtfql9kpd1p7i5thn2id0ju@4ax.com>, ingen-
adresse@ingenting.ingensteder says...
> Er der forresten nogen der har en løsning eller et godt fif på dug på
> indersiden af visiret på snublekysen om morgenen når det koldt?

Opvaskemiddel. Lav en opløsning og 'puds' det ivendig.

Eller:
Gå ned i en MC-forretning og køb Fogcity!
Det sættes på indersiden af visiret.

Fra : RpR

Dato : 31-03-04 23:24

> Eller:
> Gå ned i en MC-forretning og køb Fogcity!
> Det sættes på indersiden af visiret.

Har jeg også kun gode erfaringer med på mine tidligere hjelme der duggede.
Min nuværende dugger slet ikke, så det er jo kun godt =)

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Bobbleboy

Dato : 31-03-04 21:55

"Henrik Bach Gravesen" <ingen-adresse@ingenting.ingensteder> skrev i en
meddelelse news:q0am609f5vnjtfql9kpd1p7i5thn2id0ju@4ax.com...

> [...]
>
> Er der forresten nogen der har en løsning eller et godt fif på dug på
> indersiden af visiret på snublekysen om morgenen når det koldt?

Pil det af
Åben det

Kunne ikke lade være he he

Var der ikke noget med opvaskemiddel til spejlet ude på badeværlset, ellers
kan man vel købe noget på flaske

André