kob.dk forkerte oplysninger
Fra : F.Larsen

Dato : 31-03-04 18:10

Hej

Nogen der ved hvor kob.dk har sine cvr oplysninger fra ?

Jeg har handlet med et firma som bruger kop.dk til at hente
adresseoplysninger automatisk men det viser sig at der er fejl i kob's
adresse oplysninger. Firmaet jeg handler med mener nu at det er mig der skal
kontakte kop.dk for at få dem til at rette adressen. Adressen er ok i CVR og
er iøvrigt været den samme i over 20 år. jeg syntes det er helt urimeligt at
vælte den slag arbejde over på mig fordi de har et ringe datagrundlag...?

--
Larsen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 31-03-04 18:43

F.Larsen wrote:

> [...]
> skal kontakte kop.dk for at få dem til at rette adressen. Adressen er ok i
> CVR og er iøvrigt været den samme i over 20 år. jeg

Firmaet kan selv have begået en fejl ved at meddele kob.dk dem om fejlen...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Ralph

Dato : 31-03-04 20:56

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> er iøvrigt været den samme i over 20 år. jeg syntes det er helt urimeligt
at
> vælte den slag arbejde over på mig fordi de har et ringe datagrundlag...?

Urimeligt eller ej, et site der -åbenbart - bliver brugt har nogle forkerte
oplysninger om dig, vil du have dem rettet eller ej?'

Hvis ikke, så glem det og få dine regninger/momsoplysninger/evt. told
beregnet forkert/betalt til et andet firma, hvis du synes det er et problem
så henvend dig til firmaet og kræv at blive slettet.

Så er der selvfølgelig den lette, send en mail med de korrekte oplysninger,
men nej det vil jo sikkert tage mindst ligeså lang tid som det tog at sende
din "klage" herind, så det..........

--
venligst
Ralph

Fra : Lars

Dato : 04-04-04 02:39

F.Larsen wrote:

> [...]
> CVR og er iøvrigt været den samme i over 20 år. jeg syntes det er helt
> urimeligt at vælte den slag arbejde over på mig fordi de har et ringe

Hej Larsen.

KOB har CVR-oplysningerne fra CVR-registeret...ganske enkelt. Derudover
indhentes oplysninger fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Danmarks
Statistik, RegistreringsTidende og mange andre steder.

Det er i princippet underordnet om det er dig eller det firma du handler
med, der kontakter KOB for at få rettet adressen. Oplysningerne bliver
under alle omstændigheder checket med dig, så vi er helt sikre på, at det
er korrekt. Vi har rigtig mange ændringer i databasen hver eneste dag, og
da nogle af oplysningerne opdateres manuelt, kan vi ikke undgå fejl af og
til. Ring til vores kundeservice på 33111200 eller send en mail, så skal vi
nok rette det med det samme.

Mvh
Lars (ansat hos KOB)

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-04-04 13:58

Lars wrote:
-snip-

> [...]
> til. Ring til vores kundeservice på 33111200 eller send en mail, så skal

Har Lars.

Jeg har et nystartet firma og vil lige høre om den mail-adresse der står
angivet under opslag på www.kob.dk er spam-beskyttet, f.eks. ved at anvende
speciel html-kodning?

Fordi jeg er nemlig begyndt at modtage en smule spam og forstår ikke hvorfra
spamrobotterne har min mail-adresse... Min mail-adresse står ikke på
www.cvr.dk...

Men måske skulle jeg hellere sende denne mail til den officielle
kob-mail-adresse? Er der ellers andre herinde som har gode anti-spam-råd?
Hvad med krak, de gule sider og den slags... Får man spam af at stå der med
sin mail-adresse? På den ene side vil man gerne reklamere lidt og på den
anden side, vil man ikke modtage spam

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Lars

Dato : 04-04-04 16:19

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> med sin mail-adresse? På den ene side vil man gerne reklamere lidt og på
> den anden side, vil man ikke modtage spam

Hej Martin

Du får ikke spam af, at din mailadresse står i KOB's databaser.
Spamhøsterne/spamrobottene (og hvad de nu kaldes) kan ikke hente de
oplysninger der ligger i databaserne.
KOB kan naturligvis ikke garantere, at din mailadresse ikke bruges til spam
hos en af kunderne, eller gøres tilgængelig for spamhøsterne.

Mvh
Lars.