/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Volvo 460 1,7 årg 95. Defekt udstødningsve~
Fra : Piwo


Dato : 31-03-04 16:21

Hej alle kloge mennesker.

Jeg skal reparere en volvo som ovennævnt.
Er det en almindelig fejl at de brænder udstødningeventilerne?

Eller er det et udtryk for svinsk behandling?

Er der noget jeg specielt skal være opmærksom på ved arb, såsom at boltene
ved manifold altid knækker eller at indsprøjtningen ikke kan justeres
bagefter eller? Der er helt sikkert noget der er godt at vide på forhånd.

Takker på forhånd for eventuelle gode svar.


Piwo



 
 
Klaus Rejkjær (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 31-03-04 16:39

> Jeg skal reparere en volvo som ovennævnt.
> Er det en almindelig fejl at de brænder udstødningeventilerne?
>
> Eller er det et udtryk for svinsk behandling?
>
Brændte udstødningsventiler hænger som regel sammen med for mager blanding.
På en bil med indsprøjtning ville jeg tjekke for falsk luft, da mulighederne
for justering er begrænsede. Det har ikke noget med svinsk behandling at
gøre (hvis du med det mener "ambitiøs" kørsel). En god måde at gå slanger
igennem på, er at lade bilen køre i tomgang og sprøjte på luftslanger med
startspray. Hvis tomgangen stiger, har du fundet synderen.

Motoren i bilen kommer fra Renault, og kører mange KM.

MVH Klaus



Ukendt (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-03-04 16:47


> Det har ikke noget med svinsk behandling at
> gøre (hvis du med det mener "ambitiøs" kørsel).

øhh lige så snart at motoren får flere omdrejninger end ventilerne kan følge
med til på grund af for slappe ventilfjedre, så begynder de at svømme og kan
derfor ikke komme af med varmen til topstykket. Dette vil ret hurtigt
ødelægge ventilerne.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK





Klaus Rejkjær (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 31-03-04 18:12

> øhh lige så snart at motoren får flere omdrejninger end ventilerne kan
følge
> med til på grund af for slappe ventilfjedre, så begynder de at svømme og
kan
> derfor ikke komme af med varmen til topstykket. Dette vil ret hurtigt
> ødelægge ventilerne.
>
Tja - mod dumhed og det der er værre kæmper selv guderne forgæves. Nu om
dage har bilerne omdrejningsbegrænsere, og så kræver det mere end
almindeligt voldsomme nedgearinger før der er noget der drejes over. Desuden
har jeg ikke set ret mange Volvo 460 med "Brian/Carl Johan" bag rattet. Det
lægger bilen vist ikke rigtigt op til.

MVH Klaus



Mogens Knudsen (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 01-04-04 18:38

On Wed, 31 Mar 2004 19:12:11 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Desuden har jeg ikke set ret mange Volvo 460 med "Brian/Carl Johan"
>bag rattet. Det lægger bilen vist ikke rigtigt op til.

Min '95 460 Turbo Sport m/160 hk var altså ikke nogen sinke!
(bilen vejer 1050 kg)

/Mogens

Klaus Rejkjær (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 01-04-04 20:16

>
> Min '95 460 Turbo Sport m/160 hk var altså ikke nogen sinke!
> (bilen vejer 1050 kg)
>
OK, men flertallet af 460 er vist med 1,7 eller 1,8 motorer, og selv med 2,0
lægger den ikke op til det helt store. Min bemærkning gik også mest på, at
brugerne af modellen ikke tilhører de alleryngste blandt
bilister................. (undskyld)

MVH Klaus



Ukendt (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-03-04 16:42



> Jeg skal reparere en volvo som ovennævnt.
> Er det en almindelig fejl at de brænder udstødningeventilerne?
>
> Eller er det et udtryk for svinsk behandling?

Tja jeg har da brædt ventilerne 3 gange på Ford motorer og det var ALLE
gange 100% min egen skyld fordi motorene fik bøllebank på motorvejen med >
5.000 RPM i 10 timer gennem tyskland. Det holdte de gamle motorer bare ikke
til.

> Er der noget jeg specielt skal være opmærksom på ved arb, såsom at boltene
> ved manifold altid knækker eller at indsprøjtningen ikke kan justeres
> bagefter eller? Der er helt sikkert noget der er godt at vide på forhånd.

Du skal være MEGET omhyggelig med at slibe ventilsæderne helt lige, eller
mangler der heste ved lave omdrejninger og den kan finde på at skyde gennem
udstødningen eller ud af luftfilteret
Før jeg sleb topstykket kunne den præstere ca 500 mm høje stikflammer op ad
kaburatoren og da jeg ikke var særlig omhyggelig første gang jeg sleb
sæderne, var den ikke tæt og kunne stadig finde på at prutte lidt hvis den
fik fuld gas ved meget lave omdrejninger.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Carsten Petersen (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 31-03-04 18:31


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:406ae656$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tja jeg har da brædt ventilerne 3 gange på Ford motorer og det var ALLE
> gange 100% min egen skyld fordi motorene fik bøllebank på motorvejen med >
> 5.000 RPM i 10 timer gennem tyskland. Det holdte de gamle motorer bare
ikke
> til.

He-he, 10 timer igennem tyskland med 5.000 rpm, kørte du i 2. gear? Ellers
burde du være i Rom på den tid

--
Mvh
Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!



Ukendt (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-03-04 22:03



> > Tja jeg har da brædt ventilerne 3 gange på Ford motorer og det var ALLE
> > gange 100% min egen skyld fordi motorene fik bøllebank på motorvejen med
>
> > 5.000 RPM i 10 timer gennem tyskland. Det holdte de gamle motorer bare
> ikke
> > til.
>
> He-he, 10 timer igennem tyskland med 5.000 rpm, kørte du i 2. gear? Ellers
> burde du være i Rom på den tid

Sådan en Fiesta 1.1 kunne kun 145 Km/t med fuld skrue

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Piwo (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Piwo


Dato : 31-03-04 17:36

Halløjsa.

Takker for de hurtige svar, fed gruppe.

Jeg er godt klar over det med at slibe ventilerne ordentligt, har lavet et
utal af motorcykler igennem årene og et par Fiatter og Opel rekord og og og
..

Det med luften checker jeg lige ved først givne lejlighed.

Piwo

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:406ae656$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Jeg skal reparere en volvo som ovennævnt.
> > Er det en almindelig fejl at de brænder udstødningeventilerne?
> >
> > Eller er det et udtryk for svinsk behandling?
>
> Tja jeg har da brædt ventilerne 3 gange på Ford motorer og det var ALLE
> gange 100% min egen skyld fordi motorene fik bøllebank på motorvejen med >
> 5.000 RPM i 10 timer gennem tyskland. Det holdte de gamle motorer bare
ikke
> til.
>
> > Er der noget jeg specielt skal være opmærksom på ved arb, såsom at
boltene
> > ved manifold altid knækker eller at indsprøjtningen ikke kan justeres
> > bagefter eller? Der er helt sikkert noget der er godt at vide på
forhånd.
>
> Du skal være MEGET omhyggelig med at slibe ventilsæderne helt lige, eller
> mangler der heste ved lave omdrejninger og den kan finde på at skyde
gennem
> udstødningen eller ud af luftfilteret
> Før jeg sleb topstykket kunne den præstere ca 500 mm høje stikflammer op
ad
> kaburatoren og da jeg ikke var særlig omhyggelig første gang jeg sleb
> sæderne, var den ikke tæt og kunne stadig finde på at prutte lidt hvis den
> fik fuld gas ved meget lave omdrejninger.
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
> http://members.tripod.com/FORD_DK
>
>



Klaus Rejkjær (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 31-03-04 18:20

>
> Tja jeg har da brædt ventilerne 3 gange på Ford motorer og det var ALLE
> gange 100% min egen skyld fordi motorene fik bøllebank på motorvejen med >
> 5.000 RPM i 10 timer gennem tyskland. Det holdte de gamle motorer bare
ikke
> til.
>
10 timer med 5.000 omdr. Det siger vist mere om Fords motorer end om din
kørestil )))) Jeg har kørt utroligt mange km i Tyskland igennem de sidste
godt 20 år, og har aldrig oplevet at brænde ventiler af den grund. Hvis ikke
motoren er justeret forkert eller får falsk luft, så skal den altså kunne
tåle til den type kørsel.

Jeg er næsten lige kommet hjem fra Hannover, og var så heldig at undgå
trafik m.m. Hvis ikke min bil kunne holde til nævnte kørsel, ville den få
lov til at blive stående med rygende motor i nødsporet.

MVH Klaus



Kim Kristensen (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 31-03-04 18:49


"Piwo" <remove-trosborg@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:406ae178$0$530$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej alle kloge mennesker.
>
> Jeg skal reparere en volvo som ovennævnt.
> Er det en almindelig fejl at de brænder udstødningeventilerne?
>
> Eller er det et udtryk for svinsk behandling?
>
> Er der noget jeg specielt skal være opmærksom på ved arb, såsom at boltene
> ved manifold altid knækker eller at indsprøjtningen ikke kan justeres
> bagefter eller? Der er helt sikkert noget der er godt at vide på forhånd.
>
> Takker på forhånd for eventuelle gode svar.
>
>
> Piwo
>
>
Det kan også være at de står "for tæt" og derfor brænder, har den
hydrauliske løftere kan det jo være dem det er galt med eller måske forkert
motorolie som hæmmer deres funktion.

Med venlig hilsen Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408676
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste