Politiet i hasarderet kørsel
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-03-04 14:10

Her i eftermiddags kom jeg kørende ad Køgevej i Roskilde, på vej mod
centrum.
For dem der kender vejen, ved de at man skal under en jernbaneviadukt
samtidigt med at man svinger 90 grader til højre.
Der er intet udsyn rundt i svinget overhovedet.
Da jeg lige skal til at dreje ind under viadukten, kommer der en Politibil,
med blå blink og sirene tændt, direkte imod mig i min kørebane, de skulle
lige overhale 2 biler i deres egen side.
Der var tale om mm førend vi var stødt frontalt sammen, min fart var vel ca.
omkring 30-40 km/t, men Mondeo'en kørte noget hurtigere.
Havde jeg ikke bremset så hurtigt/hårdt som jeg gjorde, så havde det sagt
BANG.
På stedet er der 2 fuldt optrukne linier.

Jeg blev noget harm, at se Politiet køre på den måde.
Jeg er godt klar over at de skal hurtigt frem, men dette tangerer
fuldstændigt hjerne-tomhed, at man kan finde på at overhale på det sted.
Man burde jo næsten melde dem til..... øhhhh..... Politiet ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jacob

Dato : 31-03-04 14:50

Helt ærligt....
Det havde jeg seriøst gjort. Godt nok er de politiet, men alligvel..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-03-04 18:25

jacob wrote:
> Helt ærligt....
> Det havde jeg seriøst gjort. Godt nok er de politiet, men alligvel..

Ja det sku' jeg nok ha' gjort, set i bagkolgskabens klare lys

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-03-04 15:09

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>Man burde jo næsten melde dem til..... øhhhh..... Politiet ?

Burde næsten ??? Du er alt for venlig ;)

Fra : Hans Paulin

Dato : 31-03-04 15:19

jan@stevns.net skrev:

> Burde næsten ??? Du er alt for venlig ;)

....smid deres walkies ad h***** til!

Så ka de lær det, ka de!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 15:28

> ...smid deres walkies ad h***** til!
>
> Så ka de lær det, ka de!

Hvem kan dog finde på sådan noget?

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-03-04 15:34

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hvem kan dog finde på sådan noget?

Det kan ham der i dag, på Folehaven, kørte op på siden af en
politibil, og høfligt forespurgte dem, om ikke de trængte til at få
kalibreret speedometeret ;)

Fra : anders majland

Dato : 31-03-04 15:49

> Det kan ham der i dag, på Folehaven, kørte op på siden af en
> politibil, og høfligt forespurgte dem, om ikke de trængte til at få
> kalibreret speedometeret ;)

Tilbød de så at måle dig igen ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Brian A.

Dato : 31-03-04 15:51

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Det kan ham der i dag, på Folehaven, kørte op på siden af en
> politibil, og høfligt forespurgte dem, om ikke de trængte til at få
> kalibreret speedometeret ;)

Hehe, hvad mon de svarede... :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-03-04 16:31

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev :

>Hehe, hvad mon de svarede... :)

de grinede ;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-03-04 18:27

jan@stevns.net wrote:

> Burde næsten ???

Ja, med det chok jeg fik, så burde de (som minimum) have fået en kæmpe
skideballe når de kom hjem til stationen igen.

> Du er alt for venlig ;)

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas

Dato : 31-03-04 18:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
..

> [...]
> fuldstændigt hjerne-tomhed, at man kan finde på at overhale på det sted.
> Man burde jo næsten melde dem til..... øhhhh..... Politiet ?

Husk på at de sikkert kun er 18 år eller noget og i deres hormon alder. Her
i Odense har jeg set flere eksempler på hasarderet politkørsel......Fx.
1:Poltibil med udrykning i modsatte vejbane mod mig( Skovalléen for de
lokalkendte) (havde øl liggende løst i bilen , måtte bremse hårdt op og op
på fortovet det glemmer man ikke. Elephanter på tilbud og så skal man hen og
tørre øl og glaskår op fra gulvet bagefter) .... 2:: På vej ud i et
t-lyskryds for grønt (Folkebo krydset for de lokalkendte), for at konstatere
at en politibil kommer farende uden udrykning, dog med blink , tværs igennem
for næsen af mig, for ellers at køre slalom videre derudad .... plus flere
mindre forseelser, hastighedsovertrædelser, dreje uden brug af blinklys
osv osv... Jeg er opdraget til at politiet skal man respektere. Det gør
jeg også, men færdselspolitiet eller hvem det nu er der drøner rundt i
trafikken, har jeg ikke meget til overs for, desværre!!!!!

Jeg ved ikke hvad de skal nå..... Var jeg i knibe ville jeg hellere have en
100% sandsynlighed for at de kom frem med 2 minutters forsinkelse, istedet
for 90% chance for fremmøde, uden forsinkelse..............

Mvh

Thomas

Fra : Søren Christensen

Dato : 31-03-04 19:53

"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Husk på at de sikkert kun er 18 år eller noget og i deres hormon alder.

Næppe man skal være mindst 21år for at komme ind. Og der går yderligere 1år
ca før man kommer ud og køre...

Venligst

Fra : Reino Andersen

Dato : 31-03-04 23:13

Thomas skrev:

> 2:: På vej ud i et t-lyskryds for grønt (Folkebo krydset for de
> lokalkendte), for at konstatere at en politibil kommer farende
> uden udrykning, dog med blink

Altså under udrykning.

> , tværs igennem for næsen af mig, for ellers at køre slalom videre
> derudad.... plus flere mindre forseelser, hastighedsovertrædelser,
> dreje uden brug af blinklys osv osv...

....hvilket er lovligt, når de kører udrykningskørsel.

--
Reino

Fra : Thomas

Dato : 01-04-04 08:05

"Reino Andersen" <abc@def.gh> wrote in message

> Altså under udrykning.

> ...hvilket er lovligt, når de kører udrykningskørsel.
>
> --
> Reino

Men det er stadigvæk hasarderet kørsel (lige på nær sving i kryds uden at
blinke) der unødvendig sætter andres liv og lemmer på spil...... og det var
det tråden gik på

Mvh

Thomas
Fiat Duna TurboNOS: 285 hk, 450 Nm 255 km/t
www.fiat-danmark.dk/dm2003/gruppe3/duna-turbo.jpg