ØD giver
Fra : M. Jørgensen

Dato : 31-03-04 12:21

Er der nogen der har forstand på Ød-giver i en bil ?
Hvilken problemer er der hvis denne ikke virker ?
Vores problem er at bilen kører op og ned i omdrejninger, hvis vi f.eks
holder ved et lyskryds, gasser den op helt af sig selv. Pinligt, folk tror
jeg vil kører træk.
Jeg har helt lyst til at løfte benet, for at de kan se at det ikke er noget
jeg gør med vilje. Mekanikeren har sagt at det er Ød- giveren der er røget,
men når jeg søger på nettet, så skulle det give start problemer, og det har
jeg ikke. Er der en venlig sjæl der vil hjælpe ?
mvh. Marianne

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-03-04 13:52

M. Jørgensen wrote:
> [...]
> der er røget, men når jeg søger på nettet, så skulle det give start
> problemer, og det har jeg ikke. Er der en venlig sjæl der vil hjælpe ?

Hvad er det for en bil ?
Men det er korrekt at en defekt/beskidt ØD (Øverste Dødpunkt) giver, ikke
normalt giver svingende tomgang.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : M. Jørgensen

Dato : 31-03-04 13:57

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for en bil ?
> Men det er korrekt at en defekt/beskidt ØD (Øverste Dødpunkt) giver, ikke
> normalt giver svingende tomgang.
>
> --
> Mvh
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport
>
> Hej Peer.
Tak for svaret, det er en Citroen Zx, 1.8 stationscar.
Har du nogen ide om hvad det så kan være ?
Omdrejningerne stiger og falder, og den gasser som sagt op.
Mvh. Marianne

Fra : M. Jørgensen

Dato : 31-03-04 13:58

Undskyld Per, jeg stavede dit navn forkert.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 31-03-04 14:08

> Tak for svaret, det er en Citroen Zx, 1.8 stationscar.
> Har du nogen ide om hvad det så kan være ?
> Omdrejningerne stiger og falder, og den gasser som sagt op.
> Mvh. Marianne

Hej Marianne,
Jeg har er Berlingo 1.8 - det er meget nær samme motor. Jeg havde samme
problem for et års tid siden - tomgang kunne være alt lige fra 0 - 4000 , og
den gassede op og ned.
Det viste sig at være stepmotoren til tomgangsreguleringen der var defekt
(900 kr) - mekanikeren sagde at det var entypisk fejl på den motor.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-03-04 14:01

"M. Jørgensen" <zulu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret, det er en Citroen Zx, 1.8 stationscar.
> Har du nogen ide om hvad det så kan være ?
> Omdrejningerne stiger og falder, og den gasser som sagt op.

Nu kender jeg ikke videre meget til Citröen, men et bud kunne være
tomgangsregulatoren eller speeder-positions-sensoren.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : M. Jørgensen

Dato : 31-03-04 15:14

> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

mvh. Marianne