kommer der 130 km/h efter Roskilde ?
Fra : Thomas H.

Dato : 31-03-04 11:34

Iflg.: http://www.jm.dk/image.asp?page=image&objno=69803 kommer der 130
efter Roskilde, det hørte jeg da ellers at de havde droppet, fordi det var
aaaalt for farligt. Er der ikke nogen der lige kan køre ud og se, om der
står 110 km/t skilte?

Thomas

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 31-03-04 11:39

Thomas H. wrote:
> [...]
> 130 efter Roskilde, det hørte jeg da ellers at de havde droppet,
> fordi det var aaaalt for farligt. Er der ikke nogen der lige kan køre

Hvilken motorvej taler vi om her? Fra KBH til Køge er der 110 - men på
holbæk er der 130 efter Roskilde så vidt jeg kan se?

Fra : Thomas H.

Dato : 31-03-04 11:41

"Jesper Thomsen" <x9jep@ATthomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken motorvej taler vi om her? Fra KBH til Køge er der 110 - men på
> holbæk er der 130 efter Roskilde så vidt jeg kan se?

Mellem Roskilde og Holbæk. Det var da oppe i nyhederne for et par måneder
siden, at man havde revurdret det, og fundet det for farligt at folk kørte
130 lovligt i stedet for som nu hvor de gør det ulovligt, og at den
strækning derfor var droppet

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 11:47

> [...]
> siden, at man havde revurdret det, og fundet det for farligt at folk kørte
> 130 lovligt i stedet for som nu hvor de gør det ulovligt, og at den

Jeg synes også det er ALT for farligt at køre 130 Km/t på udvalgte
strækninger. Vi burde tage ved lære af Nordmænd som max må køre 90 Km/t på
motorvejene.

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 31-03-04 11:51

> Jeg synes også det er ALT for farligt at køre 130 Km/t på udvalgte
> strækninger. Vi burde tage ved lære af Nordmænd som max må køre 90 Km/t på
> motorvejene.

Jeg synes vi skulle holde os bedre end Nordmændene, og sænke den til 75 km/t
!

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 12:02

> Jeg synes vi skulle holde os bedre end Nordmændene, og sænke den til 75
km/t
> !

Det er livsfarligt at ramme nogen med 75 km/t.

Jeg synes, vi skulle sænke grænserne til 45 km/t.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Thomas H.

Dato : 31-03-04 12:10

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
> km/t
>
> Det er livsfarligt at ramme nogen med 75 km/t.
>
> Jeg synes, vi skulle sænke grænserne til 45 km/t.

45 km/t ind i et barn der kravler over vejen, er du fuldstændig sindssyg !!
15 km/t, så burde man kunne nå at stoppe

Fra : John Sahl

Dato : 31-03-04 12:19

Thomas H. wrote:
> "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> 45 km/t ind i et barn der kravler over vejen, er du fuldstændig
> sindssyg !! 15 km/t, så burde man kunne nå at stoppe

Hvad så med de gamle mennesker med dårlig reaktionstid,
10 km/t for alle over 50år må være nødvendigt!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 12:15

> 45 km/t ind i et barn der kravler over vejen, er du fuldstændig sindssyg
!!
> 15 km/t, så burde man kunne nå at stoppe

Men også kun i klart vejr - jeg må insistere på, at vi får indført forbehold
for særlige restriktioner i den tilladte hastighed ved for eksempel dårligt
vejr.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 11:50

> Iflg.: http://www.jm.dk/image.asp?page=image&objno=69803 kommer der 130
> efter Roskilde

Kortet er forældet - de korrekte oplysninger fremgår af Vejdirektoratets
hjemmeside:

http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=78731

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Thomas H.

Dato : 31-03-04 11:57

> Kortet er forældet - de korrekte oplysninger fremgår af Vejdirektoratets
> hjemmeside:
>
> http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=78731'

Ok, ja hvad kan man også forlange at justitsministeriet ved om den slags
Takker..

Fra : anders majland

Dato : 31-03-04 13:06

> Ok, ja hvad kan man også forlange at justitsministeriet ved om den
> slags Takker..

Nu der er sat en hulens bunke skilte op burde man imho have ofret de
ekstra millioner til at gøre skiltene dynamiske. Altså sådan nogle
lysdiode nogen der kan sættes til at vise en vilkårlig hastighed. Så kan
hastigeheden sættes efter forholdene. F.eks 80 i myldertiden og 130 på
samme vej om natten i klart vejr osv. Desuden står de jo så tæt at de
vil kunne bruges til at advare om kø osv...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Thomas H.

Dato : 31-03-04 13:13

meddelelse news:c4ecg5$bdh$1@sunsite.dk...

> [...]
> samme vej om natten i klart vejr osv. Desuden står de jo så tæt at de
> vil kunne bruges til at advare om kø osv...

De blev jo nødt til at tilfredsstille hylekoret

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 31-03-04 13:36

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c4ecg5$bdh$1@sunsite.dk...

> [...]
> samme vej om natten i klart vejr osv. Desuden står de jo så tæt at de
> vil kunne bruges til at advare om kø osv...

Sådan noget ville aldrig kunne forekomme i Danmark, det ville jo være smart
at gøre noget endnu smartere når man nu allerede var igang, men at gøre det
SÅ smart ville være helt ude i hampen. På denne måde sikrer de jo også at
folk ikke lærer at køre efter forholdende, og kun ser blindt på fartgrænsen.

Oplysninger om kø osv er totalt ubrugelige nu hvor folk jo skal bruge
havariblinket som deres eget lille juletræ hvis personen foran sætter farten
ned med 15km/t.

Mvh
Jacob

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-03-04 13:47

anders majland wrote:

> Nu der er sat en hulens bunke skilte op burde man imho have ofret de
> ekstra millioner til at gøre skiltene dynamiske.

Jeps, lige som det de satte op for nogle år siden mellem Roskilde og Fløng
på Holbækmotorvejen i østgående retning.
Jeg tænkte også straks at det var da rart med lidt trafik info samt
temperatur osv.
Men siden de satte den op, har den kun vist dato og klokkeslet !
Og hvad kan man lige bruge det til på en motorvej ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 31-03-04 14:07

anders majland wrote:

> [...]
> 130 på samme vej om natten i klart vejr osv. Desuden står de jo så
> tæt at de vil kunne bruges til at advare om kø osv...

Jeg må skuffe dig - det er ikke millioner det drejer sig om, hvis dét skal
indføres - det er i nærheden af en milliard eller lign. for at indføre det
system på de danske motorveje over alle strækninger.

Trust me - Vejdirektoratet vil meget meget gerne - men de kan ikke få lov
til/penge til at gøre det......

Fra : Thomas H.

Dato : 31-03-04 14:21

> Jeg må skuffe dig - det er ikke millioner det drejer sig om, hvis dét skal
> indføres - det er i nærheden af en milliard eller lign. for at indføre det
> system på de danske motorveje over alle strækninger.

Altså ca. 2 års indtægter fra fotovognene ?

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 31-03-04 14:23

Thomas H. wrote:
> "Jesper Thomsen" <x9jep@ATthomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Altså ca. 2 års indtægter fra fotovognene ?

Ja det skal nok passe - de penge ryger bare ikke i dén kasse......