Andet multimedie
bentjuul 3670
skrifttyper
Fra : RF

Dato : 31-03-04 10:26

Jeg er træt af de samme 20 skrifttyperi Photoshop. Hvad er den nemmeste måde
at udvide med flere typografier? Hvordan gør jeg det rent praktisk og findes
de gratis?

ps
hvordan designer man sin egen skrifttyper til brug på computeren? f

Fra : Studio Smalbro

Dato : 31-03-04 10:57

Der er masser af gratis skrifter. Søg på google efter "free fonts".
At designe sin egen skrifttype er et omfattende projekt, men kræver som
udgangspunkt et program som Fontlab fra Pyrus.

Kh
Bjørn

Fra : Kim Jensen

Dato : 31-03-04 14:53

> [...]
måde
> at udvide med flere typografier? Hvordan gør jeg det rent praktisk og

Der findes masser af gratis skrifttyper - af meget svingende kvalitet. Et
udmærket "starting point" er www.larabiefonts.com. Her kan du også læse om,
hvordan du laver dine egne skrifter.

Ligesom med al anden software, kan du selvfølgelig også betale dig til en
række nye skrifter. Ofte - men selvfølgelig ikke altid - er kvaliteten på de
kommercielle skrifter ganske høj. Du kan således købe komplette skriftpakker
svingende fra et par hundrede kroner til flere tusinde kroner. Det er dit
eget ambitionsnivaue og dit eget budget, der bestemmer.

mvh
Kim Jensen