vil ikke gå i tomgang
Fra : Paw

Dato : 31-03-04 08:17

Min Peugeot Speedfight vil ikke længere gå i tomgang. Fra den ene dag til
den anden har den problemer med at gå i tomgang og har meget læt ved at
sætte ud. Selv hvis jeg justerer skruen helt i bund så tager scooteren ikke
gas.
Det er specielt galt når den er kørt varm så gearer den ikke ned når man
bremser men går nærmest ud hvis jeg ikke giver den gas. Lidt lige som hvis
man glemmer at koble ud når man bremser.

Nogen som har en ide til hvad der kan være galt?

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-04 08:23

Paw wrote:
> [...]
> som hvis man glemmer at koble ud når man bremser.
>
> Nogen som har en ide til hvad der kan være galt?

Nyt tændrør !

--
"It is healthy to be reminded that the strongest might weaken
and the wisest might err."

Fra : Mikkel Lund

Dato : 31-03-04 08:58

"Allan Riise" <Foghnejtakxxx@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nyt tændrør !

Ja prøv nyt tændrør, vis det ikke virker så rens karburatoren.

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Hekto

Dato : 31-03-04 09:04

In article <2guac.131572$jf4.7113985@news000.worldonline.dk>,
none@at.all says...

> Nogen som har en ide til hvad der kan være galt?

Dræn kaburatoren, eller rens den helt.
Juster derefter luftskruen til max tomgan + ½ omgang ind igen.
Juster derefter tomgangen til et passende niveau med tomgangsskruen.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Paw

Dato : 31-03-04 16:16

Tak for svarene. Hvilke type tændrør er bedst til en Speedfight?

Fra : Hekto

Dato : 31-03-04 18:47

In article <ngBac.131689$jf4.7123194@news000.worldonline.dk>,
none@at.all says...
> Tak for svarene. Hvilke type tændrør er bedst til en Speedfight?

Puha! B8 ... og så kan jeg ikke lige huske om det er HS eller HE? Det
er det korte af dem.
Du kan sikkert se det hos T.Hansen.

--

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Fra : Paw

Dato : 31-03-04 19:18

Der er egentligt sjovt for nede ved Peugeot fik jeg et B7 og ved Thansen et
B8. Nu prøver jeg B8 og ser forskellen.

Fra : Hekto

Dato : 31-03-04 19:34

In article <NXDac.131729$jf4.7130903@news000.worldonline.dk>,
none@at.all says...
> Der er egentligt sjovt for nede ved Peugeot fik jeg et B7 og ved Thansen et
> B8. Nu prøver jeg B8 og ser forskellen.

B7 var i 'gamle dage'; men det blev lavet om fra ca. '99, p.gr.a. det
danske klima.

Fra : Brian A.

Dato : 31-03-04 20:55

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> In article <ngBac.131689$jf4.7123194@news000.worldonline.dk>,
> none@at.all says...
> >
> Puha! B8 ... og så kan jeg ikke lige huske om det er HS eller HE? Det
> er det korte af dem.

Mener du ikke HS eller ES? H = 12.7mm, E = 19mm gevindlængde. S'et betyder
bare "standard"

Fra : Hekto

Dato : 31-03-04 21:09

In article <406b21f9$0$18660$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Ask-for-
it@This-is-invalid.com says...
> Mener du ikke HS eller ES? H = 12.7mm, E = 19mm gevindlængde. S'et betyder
> bare "standard"

Sikkert. 50cc er med kort gevind, og 100cc'en med langt.

Fra : Brian A.

Dato : 31-03-04 22:06

> Sikkert. 50cc er med kort gevind, og 100cc'en med langt.

Er det samme motorblok?

Fra : Hekto

Dato : 01-04-04 07:08

In article <406b32c1$0$5979$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Ask-for-
it@This-is-invalid.com says...
> Er det samme motorblok?

Nej ikke helt; men nogle dele passer sammen.
Slaglængden er læneger bl.a.

Fra : yepper

Dato : 17-04-04 15:52

"Paw" skrev d. 31-03-04 08:17 dette indlæg :
> [...]
>
> Nogen som har en ide til hvad der kan være galt?
>
> Den får falsk luft ...jeg har haft samme problem ...det var olie
slange der var hul i ...jeg forslå dig at du ser alle slanger efter og
kontrolere lige tændrør hvis det er det forkerte kan den efter tænde og
husk den rigtige benzin type

http://www.kandu.dk/

Fra : yepper

Dato : 17-04-04 15:52