Vil folk mon snydes eller hvad?
Fra : Kim2000

Dato : 30-03-04 18:59

Jeg er ikke sikker på det her den rigtige gruppe, hvis det ikke er
undskylder jeg med det samme (men så vær rar at fortælle mig hvilken gruppe,
der monstro er den rigtige). Men dette er ikke ment som en reklame, men
nærmere en dyb forundring over mine medmennesker.

Jeg har gennem et tidligere forhold med en russisk pige fået sikret mig
muligheden for at sælge et produkt, der forlænger forbrænding - så langt så
godt.

Jeg tager afsted til det forjættede land (og det er edderbank'me forjættede,
skal jeg hilse og sige), og møder min "svigerfar" for dengang fire år siden,
der forklarer at de p.t. koncentere sig om USA, Canada og hele østblokken,
Danmark var slet ikke interessant nok. Men fordi jeg nu havde været en flink
fyr overfor hans pige mente han, at jeg skulle have muligheden i Danmark - i
hvertfald indtil de selv ankom her med den store markedsføringsmaskine.

Vel hjemme igen, laver jeg så blindtest, dvs. at jeg finder 10 personer i
min opgangskreds der altid snakker om de vil tabe sig, de får stukket
produktet i hånden og der går 12 måneder. Jeg ser de 9 taber sig, ud af de 9
taber 5 af dem sig temmelig meget. Jeg synes det er ret overbevisende og
laver derfor et website (se signaturen) hvor jeg skriver hvordan produktet
virker og endda fremlægger den undersøgelse jeg har lavet, så kan man jo
selv tage stilling.

Så langt så godt, tænker jeg. Jeg har en vis tro på at mund til mund metoden
nok skal virke i længden, altså hvorfor bruge 50, 75 eller 100.000 kroner på
markedsføring, når man kan sælge produktet det billigere i stedet, jeg synes
i hvert fald det er hamrende uretfærdigt overfor trofaste kunder at der er
en masse - ja rent ud sagt nassere på slæb.

Og nu kommer så dilemmaet!
Jeg gik på nettet i fredags med det, siden da har jeg fået en del mails og
tlf. opringninger, så det er jo sådan set fint nok. Men jeg undrer mig over
det manglende salg. Det virker som om alle går i forsvarsposition, når jeg
fortæller; at man skal yde en minimum af indsats, før det virker. Jo mere
indsats jo bedre virker det. Det er da fuldstændig komplet utroværdigt og
tåbeligt , at påstå noget andet. "Mit" produkt handler jo om at forlænge
forbrænding, ergo skal man naturligvis også yde lidt, men det er åbenbart
for anstrengende.

Jeg kan ikke forstå at folk ikke selv kan gennemskue at produkter der
starter med at påstå man kan tabe 20 kg ved at "sidde og spise flødekager"
ikke er seriøse. Jeg blev spurgt om jeg selv havde prøvet produktet. Nej det
har jeg da godt nok ikke. Det er 5 år siden jeg tabte mig 15 kg på ren rå
vilje og benhård træning, og har gudskelov ikke haft brug for at tabe mig
siden (79 kg for 182 cm). Derfor foretog jeg testen, men af en eller anden
grund er den ikke gyldig, jeg kunne selvfølgelig godt have sat foto og
adresse på, men det synes bare er groft overfor testerne, desuden tænkte jeg
heller ikke over at få taget et før-foto.

Når jeg bliver spurgt om det virker kan jeg jo kan forholde mig til at ud af
de ti testere tabte 9 sig, 1 tog på, og straks lyder jamen "halibalife lover
15 kg vægttab", jamen fint nok, det kan jeg da også fint gøre, hvis jeg
sortere lidt i tallene... Jeg synes bare det er svindel. Jeg kan da ikke stå
og _love_ nogen at de taber sig. Det vil da være uærligt at garantere og
love noget som helst.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at så mange helt har opgivet enhver fornuftig
tankegang og heller vil betale for noget som "halibalife", "æblecider" osv
osv altsammen noget hvor det er _dokumenteret_ at det ikke virker (jævnfør
bladet Test i efteråret 2003). I det mindste har jeg da gjort det mindste
man kan gøre, at undersøger det selv og ikke bare ukritisk videregiver nogle
udenlandske tal (som egentlig afvigede ganske betragteligt fra mine) _og_ at
offentligøre samtlige resultater, også selvom den ene testperson tog små 1½
kg.

Jeg må blankt erkende jeg er lidt rystet over de mails og opringninger jeg
har fået, det virker lidt som om at jeg bare skulle have lovet 20 kg vægttab
så havde jeg solgt på stedet, gad vide om jeg bare har for meget moral til
den branche.

Jeg måtte bare ud med det.

Mvh
Kim Ursin
En rystet direktør for DaMat

--
www.damat.dk - Helseprodukter og blad forlag

Fra : Preben J.

Dato : 30-03-04 19:11

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ............. gad vide om jeg bare har for meget moral til
> den branche.

Heldigvis har du nok det, Kim

Hvis jeg skulle foreslå dig noget.... så skulle du nok have fat i dem der nu
starter op i motionscenterne.... dem der gerne vil yde lidt og som gerne vil
have et "ekstra" skub for lige at få smidt det overflødige... bare min ide.

Preben J.
www.pdcs.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-03-04 19:16

> [...]

> Jeg er ikke sikker på det her den rigtige gruppe, hvis det ikke er
> undskylder jeg med det samme (men så vær rar at fortælle mig hvilken

Den rigtig gruppe er en af dem, der er beregnet til salg.
Vær derfor venlig at slette dit reklameindlæg igen.

www.usenet.dk kan du læse mere om, hvad de forskellige grupper er
beregnet til.

Vil også anbefale dig at sætte dig ind i gældende dansk lovgivning angående
kosttilskud/helsekostprodukter. Påstandene på din hjemmeside er nemlig i
strid med dansk lovgivning.

Du er med andre ord præcis lige så uvederhæftig som mange andre, der
forsøger at slå plat på overvægtige.

Mvh. Lisbeth

Fra : Kim2000

Dato : 30-03-04 19:50

> Vær derfor venlig at slette dit reklameindlæg igen.

Måske kunne du forklare mig hvordan i alverden man diskutere det her? Jeg
spørger jo her fordi jeg netop ikke vil have alverdens "smarte salgsfif
stukket i hovedet". Og jeg er ked af at du åbenbart udelukkende har set
signaturen og ikke kan eller vil forholde dig til indlægget. Det er bestemt
ikke ment som et reklameindlæg, jeg synes nu heller ikke jeg ligefrem kaster
om mig med adressen. Indlægget blev netop ikke skrevet for at sælge, men
fordi jeg var overrasket over den bunke naivitet der kom i hovedet på mig.
Det er hele indlæggets budskab!

Desforuden vil du hvis du går lidt tilbage opleve at jeg har været aktiv i
gruppen gennem længere tid, ligesom man heller ikke har oplevet, at jeg har
reklameret, når nogen udtrykkelig har spurgt eller slankemidler. Så med
andre ord glem signaturen - nu skrev jeg bare _ærligt_, at det var mig der
stod bag firmaet, sådan bare for at få det klarlagt fra starten, så vi kunne
komme videre til indlægget (hvis du overhovedet læste det?)

> Du er med andre ord præcis lige så uvederhæftig som mange andre, der
> forsøger at slå plat på overvægtige.

Måske kunne du sende mig en mail (eller for den sags skyld her i gruppen),
hvor du uddyber dit synspunkt, da jeg har fast arbejde og ikke er afhængig
af at sælge noget som helst, derfor vil jeg jo ikke "snører" nogen til at
købe noget som helst, så jeg er en villig lytter.... Jeg vil netop udgå "at
skulle dukke hovedet når man går en tur gennem byen", hvis du forstår hvad
jeg mener. Jeg ved i hvert fald, der ikke står noget forkert på siden, så
helt galt er det jo nok ikk' Og vil netop ikke slås i hartkorn med
"salgstosserne" - så med andre ord jeg lytter.

Mvh
Kim

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-03-04 20:29

> Måske kunne du forklare mig hvordan i alverden man diskutere det her?

"Man" kan diskutere alt det man vil... medmindre man har økonomisk eller
anden særlig interesse i produktet!

Og da du har "økonomisk interesse eller anden særlig interesse", er det ikke
dig, der skal sætte gang i debat om det produkt du har interesse i.

Citat fra http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk

"Enhver form for køb/salg/bytte-annoncering uden for markedsgrupperne
er uønsket. Indlæg, der alene eller i overvejende grad har til formål
at reklamere for, tilbyde eller på anden måde promovere et produkt
eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper."

> Jeg spørger jo her fordi jeg netop ikke vil have alverdens "smarte
salgsfif
> stukket i hovedet".

Du benytter dig af ulovlige metoder! og af metoder, der er i strid med
reglerne for brug af usenet. Det vil jeg mene er lig med at bruge lidt for
"smarte salgsfif".

> Og jeg er ked af at du åbenbart udelukkende har set
> signaturen og ikke kan eller vil forholde dig til indlægget.

Jeg har ingen interesse i dit produkt og forholder mig derfor ikke til
produktet eller din tårepersende historie, men kun til den kendsgerning, at
du misbruger denne gruppe til at promovere et produkt - i strid med reglerne
for Usenet og denne gruppe.

> Det er bestemt ikke ment som et reklameindlæg,

Det ER et reklameindlæg. Om det er MENT sådan eller ej gør ingen forskel.

> Desforuden vil du hvis du går lidt tilbage opleve at jeg har været aktiv i
> gruppen gennem længere tid,

At du har været aktiv i gruppen længe gør ingen forskel.
Det er selvfølgelig ikke sådan, at deltagelse i gruppen giver særlige
rettigheder for sælgere af diverse helsekostprodukter.

> [...]
> af at sælge noget som helst, derfor vil jeg jo ikke "snører" nogen til at
> købe noget som helst, så jeg er en villig lytter....

Du vil sælge et produkt. Du bør dælme da som minimum sætte dig ind i
gældende dansk lovgivning vedrørende salg af helsekostprodukter/kosttilskud
FØR du begynder at sælge. Og det har du tydeligvis ikke gjort

> Jeg ved i hvert fald, der ikke står noget forkert på siden,

Der står på siden at: "Du kan opnå sund og slank figur på en naturlig måde
med dette helsekost produkt". Det er, hvad man kalder en ulovlig anprisning,
og det er i strid med gældende dansk lovgivning at skrive sådan.

F.U.T. dk.admin.netikette

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-03-04 21:06

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

jeg vil lige sige at jeg har ignoreret fut, da jeg har en pointe som jeg
bedst føler hører hjemme i denne gruppe, hvordan det udvikler sig kan jeg af
gode grunde ikke vide.....

> "Man" kan diskutere alt det man vil... medmindre man har økonomisk
> eller anden særlig interesse i produktet!

du har delvist ret......

> Og da du har "økonomisk interesse eller anden særlig interesse", er
> det ikke dig, der skal sætte gang i debat om det produkt du har
> interesse i.

ja, men jeg læser feks ikke Kims indlæg som et salgsindlæg, snarere
tværtimod.....

> [...]
> eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
> interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper."

jeg synes nu mere følgende klausul som er at finde her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.slank er langt mere
relevant:
Leverandører af produkter eller tjenesteydelser er velkomne til at deltage i
debatterne, men gruppens formål er ikke at være reklamesøjle, og man bør
endvidere altid redegøre for eventuelle tilhørsforhold til en given
leverandør.

Kim vælger netop at redegøre for stort set alt relevant inden han
overhovedet nævner produktet (som han iøvrigt ikke engang nævner ved
navn)..... jeg læser ikke umiddelbart noget jeg betragter som "promoveren af
et produkt".... jeg læser det som en omtale af produkter, for at give en ide
om hvor tankerne kommer fra, og det betragter jeg som baggrundsviden der kan
være relevant i forhold til en debat....

deruover er hans "reklame" placeret det helt rigtige sted, nemlig i hans
signatur..... hvor det er fuldt lovligt, ifølge usenet.dk....

> [...]
> kendsgerning, at du misbruger denne gruppe til at promovere et
> produkt - i strid med reglerne for Usenet og denne gruppe.

det er jeg uenig i.... jeg læser indlægget som et oplæg til debat om
slankeproducenternes måde at sortere i deres research materiale på.....
men måske vælger jeg bare at focusere på det positive frem for det
negative.....

> At du har været aktiv i gruppen længe gør ingen forskel.
> Det er selvfølgelig ikke sådan, at deltagelse i gruppen giver særlige
> rettigheder for sælgere af diverse helsekostprodukter.

nej, men det gør bestemt heller ikke at helsekostforhandlere ikke må deltage
i gruppen, eller for den sags skyld lave et oplæg til debat, hvilket der
også er taget højde for i fundatsen for gruppen specifikt.....

vi kan dog sagtens blive enige om at indlægget generelt måske ville være
bedre placeret i feks dk.forbruger eller lignende, men jeg personligt
opfatter det ikke som et reklameindlæg, men et simpelt oplæg til debat....
--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-03-04 22:03

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> ja, men jeg læser feks ikke Kims indlæg som et salgsindlæg, snarere
> tværtimod.....

Når en sælger af et produkt beskriver det produkt han har til salg i rosende
vendinger, når han fremhæver sit eget produkt ved at nedgøre andres og når
han tillige roser sin egen handelsmoral, så er der helt klart (også) tale om
reklame.

At du vælger at se hans indlæg som andet end reklame rokker ikke ved, at Kim
har økonomisk interesse i produktet og at indlægget indeholder reklame i
form af subjektivt rosende omtale, som endda er ulovlig anprisning i strid
med dansk lovgivning.

> [...]
> i debatterne, men gruppens formål er ikke at være reklamesøjle, og man
> bør endvidere altid redegøre for eventuelle tilhørsforhold til en given

Kim er bestemt velkommen til at deltage i debatterne! Meget gerne.

Men han er ikke velkommen til at komme med reklame og ulovlig anprisning af
produkter og ejheller velkommen til på eget inititativ at poste rosende
omtale af et produkt, han har økonomisk eller anden særlig interesse i.

> Kim vælger netop at redegøre for stort set alt relevant inden han
> overhovedet nævner produktet

Det er uden betydning, hvornår i teksten produktet nævnes - når og hvis der
er tale om at reklamere for sig selv og sit produkt.

> jeg læser ikke umiddelbart noget jeg betragter som "promoveren af
> et produkt"....

Ikke?

Citat:
> [...]

> deruover er hans "reklame" placeret det helt rigtige sted, nemlig i hans
> signatur..... hvor det er fuldt lovligt, ifølge usenet.dk....

Jeg har ingen indvending mod, at han medtager linket!

Det er hans ulovlige anprisning af produktet og hans selvforherligende
reklamebavl FØR linket, jeg er utilfreds med.

F.U.T. dk.admin.netikette

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-03-04 22:32

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> rosende vendinger, når han fremhæver sit eget produkt ved at nedgøre
> andres og når han tillige roser sin egen handelsmoral, så er der helt

jamen en reklame for hvad?? sig selv??
der står jo intet om hvad produktet hedder, og at han roser sig selv er jo
ikke imod reglerne.....

> [...]
> reklame i form af subjektivt rosende omtale, som endda er ulovlig
> anprisning i strid med dansk lovgivning.

nu er jeg ikke inde i den danske lovgivning lige på det punkt, så den side
af sagen er jeg egentligt ligeglad med....
men ja, kim har en økonomisk interesse i produktet, som han stadig ikke
nævner ved navn eller gør noget som helst andet end at beskrive som en del
af at anskueliggøre sin indgangsvinkel.....
naturligvis er hans omtale subjektiv rosende, da det jo er op til den
enkelte selv at vurdere hvordan de vil opfatte det..... jeg kan da godt se
at han synes hans produkt og lignende er positiv, men hvorfor skulle det
ikke være det??
det er hvordan man vælger at opfatte det der tæller...... jeg opfatter det
stadig ikke som en reklame, subjektiv eller ej, da en rosende omtale af
noget _for mig_ ikke udgør en reklame uanset om man har økonomiske
interesser i produktet eller ej.......

> [...]
> anprisning af produkter og ejheller velkommen til på eget inititativ
> at poste rosende omtale af et produkt, han har økonomisk eller anden

hvad skulle han så gøre?? har du overvejet at fortælle ham det i stedet for
bare at sige hvad han gør galt......

> Det er uden betydning, hvornår i teksten produktet nævnes - når og
> hvis der er tale om at reklamere for sig selv og sit produkt.

det er jeg uenig i..... og derudover er reklame for sig selv (som han jo
ikke kan tjene penge på) ikke ulovlig......

> Ikke?
>
> Citat:
> "Jeg har gennem et tidligere forhold med en russisk pige fået sikret
> mig muligheden for at sælge et produkt, der forlænger forbrænding."

øhhhh ja og?? jeg kan ikke lige se hvad der er promoverende der??
jeg læser en forklaring om hvor han har fået kontakten og hvad produktet
kan, ifølge hans oplysninger.....

> Jeg har ingen indvending mod, at han medtager linket!
>
> Det er hans ulovlige anprisning af produktet og hans selvforherligende
> reklamebavl FØR linket, jeg er utilfreds med.

alle kan sku være selvforherligende fra tid til anden, det skal der sku da
være plads til (medmindre janteloven pludselig også er en del af reglementet
på usenet), og jeg er stadig ikke enig i at anprisningen er ulovlig (vil dog
gerne se strafferammen for den ulovlighed ;) ), men jeg håber da at debatten
tages i netiketten, bliver spændende at se hvad der egentligt er galt...

X-post dk.admin.netikette og dk.helbred.slank
opfølgning til dk.admin.netikette

Fra : Kim2000

Dato : 31-03-04 00:24

Jeg synes nu ikke jeg vil kastes over i en anden gruppe uden lige at have
sagt et par ord som afrundning (nu var det jo mit indlæg der startede det
hele trodsalt).

Jeg skal gøre det kort;

Hvis jeg havde startet med at bare skrive noget i stil med "det er da
underligt at overvægtige åbenbart altid vil have de nemme løsninger" og
herefter en signatur, så var der såmænd nok kommet 15-30 indlæg om jeg nu
havde økonomisk interesse eller ej i at debattere lige præsis det emne,
hvordan jeg havde det og så videre og så videre. Det var sådan set den del,
jeg ville udover.

Den første del af det oprindelige indlæg kalder jeg baggrundshistorien og
den næste del debatoplægget, som man vist roligt kan sige er lidt smådruknet
nu, hvilket jeg da synes er lidt ærgeligt :-/ Det var netop det, jeg ville
undgå, derfor skrev jeg det lange oplæg.

Faktisk var indlægget ikke for at sælge, derfor overvejede jeg ikke
markedsgrupperne. Jeg mener, at jeg gennem beskrivelsen sørger for at alle
får en tilstrækkelig viden til netop ikke at skulle læse siden og/eller i
det hele taget besøge den, men jeg synes da omvendt det er interessant at
jeg sælger et helseprodukt, når jeg nu netop skriver oplægget.

Iøvrigt:

Jeg vil naturligvis iøvrigt tage kontakt til min bror i morgen (uddannet
indenfor advokatbranchen) og bede ham løbe siden igennem (igen), hvis der
noget, der er i strid med lovgivningen skal det naturligvis rettes med det
samme.

> Citat:
> "Jeg har gennem et tidligere forhold med en russisk pige fået sikret mig
> muligheden for at sælge et produkt, der forlænger forbrænding."

Det vil jeg kalde beskrivelse, men jeg har noteret mig dit udsagn. Jeg har
bare svært ved at se hvordan jeg ellers skulle beskrive produktet kort og
kontant, så jeg ikke "tvang" alle gruppens skribenter til at gå ind på
siden.

> Det er hans ulovlige anprisning af produktet og hans selvforherligende
> reklamebavl FØR linket, jeg er utilfreds med.

Jeg synes personligt ikke det er reklame, faktisk er produktets navn jo end
ikke blevet nævnt i denne tråd, jeg synes bestemt heller ikke det er
specielt rosende omtale eller selvforherligende. Men det er jo subjektivt.
Jeg synes fortsat det er træls hele debatten strandende på det forkerte
sted - æv !

Mvh
Kim

ps) Håber jeg ellers jeg har lavet opfølgning og futteriet rigtigt.

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 08:27

Kim2000 wrote:

hvem er det du svare.

--
Thomas

Fra : Splinten

Dato : 30-03-04 20:20

> [...]

> hvertfald indtil de selv ankom her med den store markedsføringsmaskine.

Nej hvor nuttet, hende skulle du ha beholdt - alene for den søde
svigerfar.......

> [...]
> min opgangskreds der altid snakker om de vil tabe sig, de får stukket
> produktet i hånden og der går 12 måneder. Jeg ser de 9 taber sig, ud af de

Ej da da hvor heldigt at du lige tilfældigvis havde ti fede venner )

>Jeg synes det er ret overbevisende

Ja OK - men det er dig der overhovedet ikke er det mindste overbevisende,
tja du er nærmest til at brække sig over (men så taber man sig naturligvis
også) !

> laver derfor et website (se signaturen) hvor jeg skriver hvordan produktet
> virker og endda fremlægger den undersøgelse jeg har lavet, så kan man jo
> selv tage stilling.

Jeg har taget stilling. Du er en amatøragtig plattenslager.

> [...]

> i hvert fald det er hamrende uretfærdigt overfor trofaste kunder at der er
> en masse - ja rent ud sagt nassere på slæb.

Ja var dig for nassere. Dem kender du jo så godt (dig selv) !

> [...]

> vilje og benhård træning, og har gudskelov ikke haft brug for at tabe mig

Av min arm - du er jo en Helt ! Bravo hvor er du dygtig...........

> [...]
jeg
> heller ikke over at få taget et før-foto.

Nej det er da klart. Du har INGEN haft at fotografere.

> [...]
at
> offentligøre samtlige resultater, også selvom den ene testperson tog små

Hvem tror du egentlig er så dum at hoppe på alt dit selvglade vrøvl ?

> [...]
vægttab
> så havde jeg solgt på stedet, gad vide om jeg bare har for meget moral til

Ja skynd dig at sende en russisk mail til din forhændværende svigerfar og
fortæl ham at du opgiver projektet fordi din moral er for høj til branchen.

> Jeg måtte bare ud med det.

Ja og ud med dig !

> En rystet direktør for DaMat

Forhåbentlig snart forhændværende.......

Plattenslager !!!!!!

splinten

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-03-04 20:33

> Plattenslager !!!!!!
>

> splinten

Det er da ellers en diskussion værd. Hvorfor hopper overvægtige på stort set
alle tricks, hvis bare de lover "tab 15 kg uden besvær"?

Mvh Maria

Fra : Kim2000

Dato : 30-03-04 20:58

> Det er da ellers en diskussion værd. Hvorfor hopper overvægtige på stort
set
> alle tricks, hvis bare de lover "tab 15 kg uden besvær"?

Og det var faktisk hele min pointe med indlægget....

Mvh
Kim

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-03-04 21:44

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og det var faktisk hele min pointe med indlægget....

Hvis din ærinde vitterlig var at debattere, "Hvorfor hopper overvægtige på
stort set
alle tricks, hvis bare de lover "tab 15 kg uden besvær"?" så havde du snildt
kunnet indlede den debat uden at pakke det ind i selvforherligende omtale af
dine salgsmetoder, rosende omtale af dit produkt og anprisninger, der er i
strid med dansk lovgivning.

Og så havde du også været fri for allerede fra start at pointere, at der
ikke var tale om reklame.

F.U.T. dk.admin.netikette

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-03-04 21:20

Kim2000 wrote:
> [...]
> gruppe, der monstro er den rigtige). Men dette er ikke ment som en
> reklame, men nærmere en dyb forundring over mine medmennesker.

som jeg skriver i et andet indlæg, så tror jeg dit indlæg vil få bedre
respons og vil være mere relevant i en anden gruppe som feks dk.forbruger
eller lignende, men jeg vil gerne forsøge at svare med mine tanker ;)

[snip baggrundshistorie]

> [...]
> andet. "Mit" produkt handler jo om at forlænge forbrænding, ergo skal
> man naturligvis også yde lidt, men det er åbenbart for anstrengende.

det burde jo efterhånden være logik for perlehøns at man skal yde lidt for
at opnå vægttab..... men desværre er det sjældent den vej de fleste vælger
først..... det er somregel sidste udvej, og inden de når dertil skal de
erkende at der skal arbejde til...... og så længe der bliver ved med at
komme nye profukter på markedet der lover "tab 15 kg på 15 dage", så vil de
naturligvis have de gode salgstal, fordi folk netop gerne vil se resultater
uden at skulle træne mere end pengepungen......

> [...]
> flødekager" ikke er seriøse. Jeg blev spurgt om jeg selv havde prøvet
> produktet. Nej det har jeg da godt nok ikke.

her kunne jeg komme med nogle tanker om din måde at forhandle på, for ikke
at sige din målgruppe, men det hører ikke til herinde, så det vil jeg gemme
lidt på.... du kan evt maile mig privat hvis du gerne vil høre det.....

> [...]
> svindel. Jeg kan da ikke stå og _love_ nogen at de taber sig. Det vil
> da være uærligt at garantere og love noget som helst.

enig, men ikke desto mindre er det sådanne ting der "sælger"..... den
gennemsnitlige overvægtige GIDER ikke belemres med ansvar og arbejde når de
skal tabe sig, hvis de gjorde det ville de jo ikke være overvægtige ;) og
hvis de er så vidt at de allerede VED at der ingen løfter er, hvorfor så
købe et produkt der ikke lover en skid, og så skal man sku alligevel knokle
røven ud af bukserne for at se resultater..... så kan man sku lige så godt
knokle uden produktet, og se samme resultater......
der er jo ingen garantier for noget.....

> [...]
> afvigede ganske betragteligt fra mine) _og_ at offentligøre samtlige
> resultater, også selvom den ene testperson tog små 1½ kg.

det er nok desværre også det der gør dig "utroværdig" sådan generelt
set..... mennesket er nu engang et flokdyr der som sådan er meget
autoritetstro... kuponhæfter og lignene reklamer virker lige som en
autoritetsfigur.... "når de siger det der så MÅ det da være rigtigt, ellers
ville de jo ikke kunne sælge det".....
en lille privat test uden nogen form for referancer virker desværre meget
utroværdig, da man ikke kan få et bredt udsnit af befolkningen at se ud fra
10 mennesker der sansyneligvis bevæger sig i samme kreds og i samme
område......

> [...]
> have lovet 20 kg vægttab så havde jeg solgt på stedet, gad vide om
> jeg bare har for meget moral til den branche.

man kan vist ikke have moral og gode salgstal på samme tid ;) ikke sådan set
lidt udefra.......