Kender i dette dæk?
Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-03-04 18:37

Hej folkens.

Jeg har jo lige fået ny bil. Der fulgte et sæt sommerdæk med, som skal
monteres i morgen efter fyraften. Nu da jeg pakkede dem i bilen skulle jeg
lige se hvad det egentlig var for et mærke. Det var nogle der hed Goodyear
Eagle Ventura. Dem har jeg sgu godt nok aldrig hørt om før, så jeg vil lige
høre om der er nogle af jer der kender dem og har nogle erfaringer at øse ud
af mht. mærket.

På forhånd tak.

MVH Niels
Alfa forever.

Fra : Brian

Dato : 30-03-04 18:44

Hejsa

Fam. Olsen skrev:
> [...]
> om før, så jeg vil lige høre om der er nogle af jer der kender dem og
> har nogle erfaringer at øse ud af mht. mærket.

Sjovt nok har jeg lige sat og kigget på de dæk:
http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/goodyear/eagle_ventura/index.html

De ser jo ud til at være fin kvalitet, men jeg har ingen personlige
erfaringer med dem.

/Brian

Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-03-04 19:14

"Brian" <Nejtak@til.spam> skrev i en meddelelse

> Sjovt nok har jeg lige sat og kigget på de dæk:

http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/goodyear/eagle_ventura/index.html

Jamen det vil jeg da også lige kigge på.

> De ser jo ud til at være fin kvalitet, men jeg har ingen personlige
> erfaringer med dem.

Det tegner jo godt. :)

Tak for input.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-03-04 18:50

Fam. Olsen skrev:

> [...]
> om før, så jeg vil lige høre om der er nogle af jer der kender dem og
> har nogle erfaringer at øse ud af mht. mærket.

....jeg har Goodyear Eagle NCT i størrelse 205 på mine Calibrafælge - de
er rimelig gamle, men der er ingen problemer med dem...

....Goodyear Eagle som sådan regnes normalt for et godt dæk...

....ved ikke om du ka bruge det til noget...

Hans

Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-03-04 19:12

"Hans Paulin" <hans@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ...Goodyear Eagle som sådan regnes normalt for et godt dæk...
>
> ...ved ikke om du ka bruge det til noget...

Et lille fingerpeg kan det vel altid give.

Takker.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Søren Christensen

Dato : 30-03-04 20:21

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lige
> høre om der er nogle af jer der kender dem og har nogle erfaringer at øse

Kan anbefale jer at kigge lidt på den her side:
http://www.reifentest.com/pkw_sommerreifen/

Venligst

Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-03-04 21:00

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4069c89c$0$459$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Kan anbefale jer at kigge lidt på den her side:
> http://www.reifentest.com/pkw_sommerreifen/

Nå ja, selvfølgelig. Det vil jeg gøre.

Takker.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Christian S

Dato : 30-03-04 20:45

Jeg har kørt med de Ventura dæk i nogle år nu, og de er rigtigt gode ...især
til prisen
De fræser lige igennem store vandpytter selv om jeg har 195/50/15 på.
De bider nu også godt på tør vej... men de er selvfølgelig ikke ret gode i
sne.. klart et køb værd.
Mvh
Christian S

Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-03-04 20:59

"Christian S" <Realbadass@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De fræser lige igennem store vandpytter selv om jeg har 195/50/15 på.
> De bider nu også godt på tør vej... men de er selvfølgelig ikke ret gode i

Jamen det lyder jo godt.

Takker for info.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Møller

Dato : 31-03-04 09:00

> "Christian S" <Realbadass@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> ...især
>
> Jamen det lyder jo godt.
>
> Takker for info.
Jeg har på gøjen kørt med dækket i 1 år 195/55-15" det er et af de bedste
dæk jag har haft:
pris 843,- pr stk. inkl. montage og superb afbalancering hos Ivar i Farum
--
Møller

Fra : Fam. Olsen

Dato : 31-03-04 20:36

"Møller" <Bil@nyhe.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har på gøjen kørt med dækket i 1 år 195/55-15" det er et af de bedste
> dæk jag har haft:
> pris 843,- pr stk. inkl. montage og superb afbalancering hos Ivar i Farum

Også her et tak for info.

Det lyder jo som om der kun er gode erfaringer med dette dæk. Det er sgu
dejligt.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Claus Fabritius

Dato : 31-03-04 21:01

> Det lyder jo som om der kun er gode erfaringer med dette dæk. Det er sgu
> dejligt.

En enkelt "dårlig" erfaring er der. Efter at have kørt sommeren over holdt
mine bagdæk kun til en enkelt tur på KTI :)
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-04-04 10:03

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> En enkelt "dårlig" erfaring er der. Efter at have kørt sommeren over holdt
> mine bagdæk kun til en enkelt tur på KTI :)

Ok, men det var garanteret pisse sjovt :)

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Claus Fabritius

Dato : 04-04-04 18:01

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, men det var garanteret pisse sjovt :)

Uden tvivl, og for en ryger havde det været som at komme i himlen :)

Fra : Claus Fabritius

Dato : 31-03-04 07:03

> [...]

lige
> høre om der er nogle af jer der kender dem og har nogle erfaringer at øse

Jeg havde dem på min gamle Corolla i 195/60-14 (Mener jeg det var) De stod
fint fast på tør vej, men skilte sig ikke rigtigt ud fra mængden. På våd vej
virkede det derimod som om at de var markant bedre end de fleste andre dæk,
så hvis du går op i hvordan bilen hænger fast i regnvejr er det et rigtigt
godt valg.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 31-03-04 20:35

> [...]
dæk,
> så hvis du går op i hvordan bilen hænger fast i regnvejr er det et rigtigt

Ok. Tak for info.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Klaus G.

Dato : 31-03-04 21:34

> [...]
lige
> høre om der er nogle af jer der kender dem og har nogle erfaringer at øse

Jeg har lige fået smidt 4stk af omtalte dæk på min Pug405 Mi16. Har kun kørt
små 500km., så mit indtryk af dem er lidt begrænset. Men indtil videre så
synes jeg de står rigtigt godt fast på våd vej, og som en anden skrev, så
fræser de bare gennem vandpytter. Ang. tør vej, tjaeh...Jeg køre aldrig så
hårdt at jeg kan bedømme dem rigtigt. Men der skal sq trykkes en hel del RPM
afsted, hvis dækkene skal vrides rundt, ved stående start...

Korte af det lange:
De kan klart anbefales!

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-04-04 10:02

> [...]
RPM
> afsted, hvis dækkene skal vrides rundt, ved stående start...

Tak for info til dig også

MVH Niels
Alfa forever