Bremser - ATE powerdisc.
Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 17:28

Så er tiden kommet til at Bora skal have skiftet bremser snarest,
ihvertilfælde bag i skal der ny klodser og skiver.
Jeg havde tænkt mig at montere ATE PowerDisc, da det skulle modvirke den
"tøven" bremserne på VW har lidt problemer med.

http://www.conti-online.com/generator/www/com/en/ate/ate/themes/products/pow
er_disc_en.html

Er der nogen der har erfaringer med ATE PowerDisc ?

Hvor forhandles de? Jeg har ikke fundet andet end et par småfuskere ved at
søge på Google.

--
Med venlig hilsen / Best regards / mit freundlichen Grüssen

Claus Petersen

E-mail:
claus_petersen@stofanet.dk

Webside:
http://vwfanatic.dk
Nu med billeder af den nye Volkswagen Golf V GTI.

Fra : Møller

Dato : 30-03-04 18:17

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> er_disc_en.html
>

> Er der nogen der har erfaringer med ATE PowerDisc ?

Jeg har kun positiv erfaringer.
Købes:
http://mekonomen.dk/itf/wit/witwebit.nsf/web/indexDK.html
Tidligere Østergård

og skift så lige bremsevæske ved samme lejlighed til Ate: Super Blue DOT4

Det er også en mulighed med Brembo, de fås billigst i Nl.

Møller

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-03-04 20:03

On Tue, 30 Mar 2004 19:17:13 +0200, "Møller" <Bil@nyhe.dk> wrote:

>og skift så lige bremsevæske ved samme lejlighed til Ate: Super Blue DOT4

DOT 5 - så kan du også køre lidt på bane

>Det er også en mulighed med Brembo, de fås billigst i Nl.

www.formeldiscbrakes.com/

/Mogens

Fra : Møller

Dato : 31-03-04 08:54

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> DOT 5 - så kan du også køre lidt på bane
Hvilket du også kan med Super Blue Racing

Lige er rettelse til min første mail :der skal stå Super Blue Racing:
Super Blue Racing ligger langt over DOT4 men Ate kalder det ikke DOT5 og
anbefales til banesport.

Hvis du vil bruge DOT 5 skal du sikre dig, at systemet kan klare det, de
fleste DOT 5 er på silikonebasis, og der er blevet advaret imod at komme det
i normale systemer, der kræver en kraftig rensning af systemet, samt
leverandørens samtykke til at det må bruges.
Spørg mig ikke om hvorfor, man skulle jo tro, at gummepakninger bedre kunne
kolde til silikone, men !

Men måske er der kommet DOT 5 der kompatibel med de sædvanlige bremsevæsker
der er etylenglykolbaserert,
Men Mogens kan sikkert underbygget det.
Da jeg skiftede, var Super Blue DOT 4 det bedste alternativ jeg kunne finde,
meget høj damppunkt/kogepunkt, og brugbar sammen med alm. bremsevæske.
DOT 5 på silokonebasis har helt klar den fordel, at det ikke at det ikke
optager vand, men kommer der vand i systemet, så er men dårligere stillet,
idet det udskiller sig: kan danne frostpropper og koger hurtigere.

Så til baneløb, skal det nok skiftes før hver løb, men under løbet er det
suverænt.

så jeg vil stadigvæk anbefale Ate Super Blue Racing emne nr.; 4006633108287
(stregkodenr.)

--
Møller

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-04-04 05:30

On Wed, 31 Mar 2004 09:53:50 +0200, "Møller" <Bil@nyhe.dk> wrote:

>Men Mogens kan sikkert underbygget det.

Det går meget godt med de biler, jeg har hørt om, og som har udskiftet
til DOT 5 uden videre...

/Mogens

Fra : Møller

Dato : 01-04-04 15:36

> Det går meget godt med de biler, jeg har hørt om, og som har udskiftet
> til DOT 5 uden videre...

Det må jeg så prøve næste gang.
Men dat var bl.a. denne der fik mig til at klappe mormor.
http://www.vtr.org/maintain/brake-fluids.html

Møller

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-04-04 07:55

> Er der nogen der har erfaringer med ATE PowerDisc ?

Jeg har kørt med dem på min e36 328'er.

Yderst tilfreds med både bremseegenskaber og holdbarhed. Jeg har ikke haft
problemer med overophedning, selvom de har prøvet medium hård banekørsel.

/lars.