Programmere op mod MySQL, UDEN MyODBC driv~
Fra : Morten Trab

Dato : 30-03-04 16:57

Hej,

Er det ikke muligt med nogle API kald at kunne progammere op mod en MySQL
database, uden at være afhængig af at have MyODBC installeret??

Jeg har 2 grunde til dette behov:

1) Jeg kan ikke være 100% sikker på at brugeren af programmet har MyODBC
driveren installeret
2) Jeg kan ikke finde MyODBC mere (den er væk fra mysql's download side), og
den de har liggende kan jeg ikke få til at virke i VB6 :S

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Reidar Kind

Dato : 30-03-04 17:06

> [...]
og
> den de har liggende kan jeg ikke få til at virke i VB6 :S

Den står da fortsatt på http://www.mysql.com/downloads/index.html , evnt
http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc-3.51.html

Men det er dog et godt spørsmål. Hvordan distribuere program som er avhengig
av MyODBC (med rette un/pw installert)? Finnes det noen enkel metode for å
legge ved en ferdig opprettet ODBC-kilde? Eller er det en annen måte å gjøre
dette på?

-Reidar Kind

Fra : Morten Trab

Dato : 30-03-04 17:13

"Reidar Kind" <reidar@kind.no> skrev i en meddelelse

> Den står da fortsatt på http://www.mysql.com/downloads/index.html , evnt
> http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc-3.51.html

Det er netop IKKE MyODBC men Connector/ODBC, som jeg ikke kan få til at
virke i VB6...Uanset HVAD jeg gør, DSN-less eller med DSN, så vil den ikke
forbinde til databasen :(

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Morten Trab

Dato : 31-03-04 11:20

> [...]

> av MyODBC (med rette un/pw installert)? Finnes det noen enkel metode for å
> legge ved en ferdig opprettet ODBC-kilde? Eller er det en annen måte å

Har vistnok fundet en DLL (MyVBQL) som skulle kunne snakke med MySQL uden
ODBC, er pt. ved at teste funktionaliteten af den, for at se om det er noget
der du'r...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Reidar Kind

Dato : 31-03-04 11:25

"Morten Trab" <morten@trab.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har vistnok fundet en DLL (MyVBQL) som skulle kunne snakke med MySQL uden
> ODBC, er pt. ved at teste funktionaliteten af den, for at se om det er

Høres bra ut.. La meg høre hvordan det går!

-r

Fra : Morten Trab

Dato : 01-04-04 21:06

> Høres bra ut.. La meg høre hvordan det går!

Som det ser ud til vidre virker den upåklageligt, og dækker mine behov fuldt
ud og så lidt mere til...
Klart en DLL jeg vil anbefale andre der skal arbejde med MySQL i VB...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-04-04 21:17

Men kræver den, at mySql-basen ligger på samme server/netværk, eller kan
den også connecte til en mySql, der ligger på et web-hotel?

For så er jeg _meget_ interesseret!!

mvh

Krabsen

Sendt via Opera.
www.krabsen.dk
www.responsnord.dk
mfl

Fra : Morten Trab

Dato : 02-04-04 06:22

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newsr5snx0qr0p03yo@news.sunsite.auc.dk...

> Men kræver den, at mySql-basen ligger på samme server/netværk, eller kan
> den også connecte til en mySql, der ligger på et web-hotel?
>
> For så er jeg _meget_ interesseret!!

Det har jeg så ikke testet, men kan da finde ud af det til senere på dagen,
da jeg har adgang til en MySQL der ligger på en anden server, på en anden
fysisk lokation...

Mht. adgang til en webhotel server, så kommer det an på webhotellet, om de i
det hele taget tillader adgang til databasen fra andet end localhost, eller
deres netværk...
Til sammenligning kan jeg fortælle at det webhotel som jeg sammen med damen
og en kammerat driver IKKE tillader forbindelse fra andet en netværket...Det
vil det kunne arrangeres med remote adgang såfremt det er til en fast IP...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-04-04 21:12

Fri, 2 Apr 2004 07:21:40 +0200, Morten Trab <morten@trab.dk> skrev:

> [...]
> de i
> det hele taget tillader adgang til databasen fra andet end localhost,

Ja, det har du jo sikkert ret i. Æv

Jeg har en VB/Access-base og en mySql-base, som skal synkroniseres med
jævne mellemrum. Det kan naturligvis gøres med SQL-dumps og phpMyadmin, men
det var nu lettere at lade VB gøre det direkte.
Også for brugeren...

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk