bilferie
Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 30-03-04 15:22

Vi er en familie med to børn (snart 5 og 9 år) som skal på bilferie
(Slovakiet) til sommer.
Hvad skal man have af ekstra forsikringer for at køre i udlandet? Vi har den
lovpligtige men ikke kasko.
Har nogen erfaringer med FDM eller FALCK abonnement, vi er lidt i vilrede

Håber nogen ved noget

Hilsen Pernille

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 16:00

> [...]
> lovpligtige men ikke kasko.
> Har nogen erfaringer med FDM eller FALCK abonnement, vi er lidt i vilrede

Du skal have et grønt forsikringskort på din ansvarsforsikring, det kan det
forsikringsselskab lave til dig gratis.
Ellers er det vist noget med at du lige skal læse på bagsiden af dit
sygesikringsbevis om den dækker uden for EU eller om I skal tegne en
tillægsforsikring.
Resten er næsten frivillig hvor meget man vil gardere sig med autohjælp og
lign. Har selv fået autohjælp uden at være forsikret og det var så billigt i
østblokken at det slet ikke kan betale sig at forsikre sig via Falck og FDM,
man skal bare have lidt ekstra penge med så man kan betale på stedet.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : LD

Dato : 30-03-04 22:46

> Ellers er det vist noget med at du lige skal læse på bagsiden af dit
> sygesikringsbevis om den dækker uden for EU eller om I skal tegne en
> tillægsforsikring.

Slovakiet dækkes. Almindelig lægehjælp mm. dækkes op til en måned.
Læs mere på
http://www.arf.dk/Sundhed/Sygesikring/rejsesygesikring.htm

> [...]
FDM,
> man skal bare have lidt ekstra penge med så man kan betale på stedet.

Havde du haft kasko havde du haft SOS-redning, men ellers er jeg enig med
Tom. Det koster ikke mange penge, man skal måske bare alliere sig med en
som kender sproget, men de fleste unge snakker vel også engelsk nu. En ting
kan
være fremskaffelse af reservedele hvis du har en meget ny, eller ikke normal
bil.