Fiat Brava - bør den udskiftes
Fra : Brian Dam Pedersen

Dato : 30-03-04 13:55

Hej gruppe

Jeg har brug for lidt råd fra alle eksperterne. Jeg har en Fiat Brava
1.6 Estiva fra 1997 som jeg egentlig er meget glad for. Jeg har puttet
en del penge i den over årene, men det hører jo med. Nu har den
efterhånden passeret de 170.000 km, uden at der har været lavet noget
ved motoren. (bortset fra vedligehold selvfølgelig). Alle service er
passet, men jeg vil gerne vide hvor længe jeg kan forvente at kunne køre
endnu uden at der dukker større motorreparationer op (krumtap, ventiler,
stempler, toppakning etc.) Med andre ord - hvor længe vil min dejlige
Fiat tjene mig endnu uden at kny - nogle erfaringer ?

-- Brian Pedersen

Fra : John Sahl

Dato : 30-03-04 14:08

Brian Dam Pedersen wrote:
> Med andre ord - hvor længe vil min dejlige Fiat tjene mig
> endnu uden at kny - nogle erfaringer ?

Tril du roligt videre, jeg kender flere der har trillet
250.000-300.000km uden større problemer med
motorerne i de biler..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 14:16

> Med andre ord - hvor længe vil min dejlige
> Fiat tjene mig endnu uden at kny - nogle erfaringer ?

Motorer i dag kører normalt ufatteligt langt, hvis de får skiftet olie og
filter som de skal, og hvis der altid er vand med kølervæske på den.

170.000 km er ikke noget at regne.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 30-03-04 16:02

scripsit "Brian Dam Pedersen"
> [...]
> stempler, toppakning etc.) Med andre ord - hvor længe vil min dejlige
> Fiat tjene mig endnu uden at kny - nogle erfaringer ?

Jeg solgte min, da den havde trillet 300.000, fordi fruen ville have en
multiplage. Den kørete fint uden større reparationer eller udsigt til dem,
og jeg savner den stadig..

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 16:06

> [...]
> stempler, toppakning etc.) Med andre ord - hvor længe vil min dejlige
> Fiat tjene mig endnu uden at kny - nogle erfaringer ?

3-400.000 Km skulle den nok kunne hvis man ellers undlader at mishandle
motoren.
Men der vil selvfølgelig komme mange andre reparationer i tiden, så selv om
motoren holder skal der jo udskiftes andre dele.
Bevares en toppakning eller ventilstamme-pakninger kan man måske godt regne
med at skulle ofre en enkelt gang, men det behøver heller ikke være særlig
dyrt.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Per O. Madsen

Dato : 30-03-04 19:00

"Brian Dam Pedersen" <brian.pedersen@mail.danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stempler, toppakning etc.) Med andre ord - hvor længe vil min dejlige
> Fiat tjene mig endnu uden at kny - nogle erfaringer ?

Nu har jeg lige selv solgt min Bravo årgang 1997, men en ting som er helt
sikkert er at motoren bare holder og holder. Jag har aldrig sparet min, og
den har en del gange spadseret ned gennem Europa med pedalen mere eller
mindre i bund (170+), og aldrig har der været den mindste antydning af fejl
på motoren. Min når 125.000 før jeg kommer af med den (på næste onsdag), og
det har i alle årene gået med fuld damp derudaf (man kan jo ikke lade være
når den kører så kanon godt). At det elektriske system på Bravo/Brava er en
vits ved du sikkert allerede, men motormæssigt er de biler bare totalt på
toppen.

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 07:28

> [...]
fejl
> på motoren. Min når 125.000 før jeg kommer af med den (på næste onsdag),

Nu er det jo heller ikke fordi 125.000 Km er så forfærdelig meget.

--
Tom

Fra : Per O. Madsen

Dato : 31-03-04 14:51

> fejl
>
> Nu er det jo heller ikke fordi 125.000 Km er så forfærdelig meget.
>
> --
> Tom

Det kan da godt være 125.000 km ikke er så langt, men jeg plejer ikke at
køre så langt i mine biler. Jeg har kun en gang før kørt over 100.000 i den
samme bil.

Per O.