Printer dialog, VB6 ... Hjælp ønskes !
Fra : Neo

Dato : 30-03-04 13:42

Hej alle

Jeg har et lille problem som jeg ikke kan gennemskue - håber at der er én
her der kan hjælpe mig !

Jeg vil udskrive indholdet af en picturebox, og har fundet dette link
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=4003&lngWId=1
til en API som virker helt fint, - dog har jeg lidt svært ved at gennemskue
hvordan jeg forhindrer
at printeren alligevel udskriver hvis jeg vælger at annulere når printer
dialogboksen er fremme.

Jeg har tidligere benyttet mig af commondialog, men da den bliver ved med at
indstille den valgte
printer som windows standard printer har jeg droppet denne.

Kan I hjælpe mig ?

min udskrifts kode ser således ud:

Private Sub PrintOut()
Dim P As New clsPrintDialog
P.Flags = cdlPDPageNums + cdlPDDisablePrintToFile + cdlPDNoSelection
P.Min = 1
P.FromPage = 1
P.ToPage = 1
P.Max = 100
P.ShowPrinter
Debug.Print Printer.DeviceName
Debug.Print Printer.Copies
Debug.Print P.FromPage
Debug.Print P.ToPage
' Write here Print Code with Printer Object...

'Det er her jeg ønsker en eller anden form for kode som forlader sub'en når
der vælges "annuler" i printerdialogboksen - hvem kan hjælpe ?

PrintPictureToFitPage Printer, frmPrint.Picture1.Picture 'her kaldes
Printer.EndDoc

Set frmPrint.Picture1.Picture = Nothing

End Sub

Public Sub PrintPictureToFitPage(Prn As Printer, Pic As Picture)

Prn.Orientation = vbPRORLandscape

Dim x, Y As Double

Y = (Prn.ScaleHeight / 2) - (frmPrint.Picture1.ScaleHeight / 2)
x = (Prn.ScaleWidth / 2) - (frmPrint.Picture1.ScaleWidth / 2)

On Error GoTo fejl
Prn.PaintPicture Pic, x, Y, frmPrint.Picture1.ScaleWidth,
frmPrint.Picture1.ScaleHeight
fejl:

End Sub

Mvh, og på forhånd tak

Neo

Fra : Henning Larsen

Dato : 30-03-04 17:06

"Neo" <neo___dk@hotmail.removethis.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> On Error GoTo fejl
> Prn.PaintPicture Pic, x, Y, frmPrint.Picture1.ScaleWidth,

Du skriver at commondialog indstiller den valgte printer som Windows
standard printer. Det gør den ikke hos mig hvis jeg sætter PrinterDefault
property til 'False'. I commondialog kan du fange klik på 'Annuler' ved at
sætte CancelError property til 'True'. Det genererer fejlkode 32755. Et tryk
på Esc-tasten genererer samme kode.

Henning

Fra : Neo

Dato : 30-03-04 22:37

> [...]
> sætte CancelError property til 'True'. Det genererer fejlkode 32755. Et

Hej Henning

Det var det her jeg oplevede:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;198712 (på winXP med
VB6)

Jeg er klar over .cancelerror = true

Med PrinterDefault property = 'False' fik jeg godt nok listen over printere
op, men kunne ikke vælge andet end Windows standard printer, derfor valgte
jeg at bruge den API, som jeg nu i mellemtiden tror jeg har fået "tæmmet".

Den fungerer iøvrigt rigtigt fint ... nu, og som ekstra bonus er jeg fri for
at inkludere commondialog ocx'en i installationsfilen.

Mvh Neo