Bedste grafikkort
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-04 11:34

Greetings!

Hvad er det bedste grafikkort under 400,- ?
Skal bruges til lidt spil. Har et GF2 MX200.
TV out og lign. popfunktioner er ikke afgørende (så ligger
prisforskellen i sådanne funktioner, så vælges det billigste).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lasse

Dato : 30-03-04 13:34

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
> Greetings!
>
> Hvad er det bedste grafikkort under 400,- ?

Et brugt GeForce4 Ti4x00

dk.marked.privat.edb.intern

Hilsen
Lasse

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-04 14:50

In article <c4bpgi$2f5pbt$1@ID-227216.news.uni-berlin.de>,
lasn@SLETmail.dk says...

> Et brugt GeForce4 Ti4x00

Nye varer, ikke brugte...

Fra : Vega

Dato : 30-03-04 16:11

> In article <c4bpgi$2f5pbt$1@ID-227216.news.uni-berlin.de>,
> lasn@SLETmail.dk says...

> Nye varer, ikke brugte...

Det kan vist ikke lade sig gøre til så få penge.

Mvh. Vega.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-04 16:42

In article <40698e1d$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
liladomo@tdcadsl.dk says...

> Det kan vist ikke lade sig gøre til så få penge.

Hvad kan ikke lade sig gøre?

Det bedste grafikkort til under 400,- ?

Fra : Vega

Dato : 30-03-04 16:52

> In article <40698e1d$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> liladomo@tdcadsl.dk says...

> Hvad kan ikke lade sig gøre?
>
> Det bedste grafikkort til under 400,- ?

Ja, men selvfølgelig, hvis det bare skal være det bedste til under 400,- så
kan det nok. Det bliver bare et meget ringe grafikkort.

Mvh. Vega.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-04 17:07

In article <406997bb$0$294$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
liladomo@tdcadsl.dk says...

> Ja, men selvfølgelig, hvis det bare skal være det bedste til under 400,- så
> kan det nok. Det bliver bare et meget ringe grafikkort.

Det kommer jo an på kravene... Jeg stiller ikke krav om support for de
nyeste spil eller de smarteste funktioner. Jeg stiller krav om lav
anskaffelsespris.

Har du et bud på hvad jeg skal kigge på eller vil du bare sidde og
virke bedrevidende?

Fra : Zulu

Dato : 30-03-04 17:08

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
> TV out og lign. popfunktioner er ikke afgørende (så ligger
> prisforskellen i sådanne funktioner, så vælges det billigste).

Men bestemt ikke et kort jeg vil anbefale hvis du bare tænker lidt på at
spille...
Et brugt R9100 eller GF4 Ti 4x00 ville yde langt bedre. Se selv her:
http://www20.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html#unreal_tournament_2003

Zulu

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-04 17:14

In article <40699b49$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net says...

> Men bestemt ikke et kort jeg vil anbefale hvis du bare tænker lidt på at
> spille...

Det virker sikkert fint til mine behov - jeg spiller ikke de
allernyeste spil.

Mit GF2 MX200 savner lidt i CMR2.0 - det er mit eneste ankepunkt.

Hvordan ligger GF3 TI200 i forhold til ovenstående Radeon?

Fra : Zulu

Dato : 30-03-04 17:21

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
>
> Mit GF2 MX200 savner lidt i CMR2.0 - det er mit eneste ankepunkt.
>
> Hvordan ligger GF3 TI200 i forhold til ovenstående Radeon?

Det Geforce3 de linker til til 309 på edbpriser er i virkeligheden et G4MX
440 - prøv at følge linket!
Men ellers ville det nok ligge en smule højere end R9200

Zulu

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-04 18:11

In article <40699e54$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net says...

> Det Geforce3 de linker til til 309 på edbpriser er i virkeligheden et G4MX

Jeg har ikke været på edbpriser. Jeg har et defekt GF3 TI200 liggende -
jeg ville bare undersøge om det kunne betale sig at reparere på det.

> Men ellers ville det nok ligge en smule højere end R9200

Jamen, så vil jeg da reparere mit GF3.

Tak for ulejligheden

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 18:26

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvad er det bedste grafikkort under 400,- ?
> Skal bruges til lidt spil. Har et GF2 MX200.
> TV out og lign. popfunktioner er ikke afgørende (så ligger
> prisforskellen i sådanne funktioner, så vælges det billigste).

Jeg gik ud fra at du mente 400 eksl. porto.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-04 19:43

In article <4069ad66$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Jens C.
Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense]"> says...

Nu er I 2 der er kommet med det samme link

> Jeg gik ud fra at du mente 400 eksl. porto.

Tja...

Nu har jeg efterfølgende fundet ud af at det kan svare sig at udbedre
fejlene ved det GF3 TI200 jeg har liggende (men aldrig selv har brugt).

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-03-04 20:49

> [...]
> TV out og lign. popfunktioner er ikke afgørende (så ligger
> prisforskellen i sådanne funktioner, så vælges det billigste).

Kig her, luk dine øjne og peg så på skærmen, det er den rene roulette, men
valget er dit http://makeashorterlink.com/?N456313E7

Kim Larsen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 30-03-04 22:53

"Kim Larsen" <Nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse

> Kig her, luk dine øjne og peg så på skærmen, det er den rene roulette, men
> valget er dit http://makeashorterlink.com/?N456313E7

Hvis jeg skulle gætte på det hurtigste af de kort, ville det være det "rene"
Radeon9200 med 64 Mb ram, fra Sapphire.

VH
Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-04 23:19

In article <4069cf3d$0$259$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Nogo31
@hotmail.com says...

> Kig her, luk dine øjne og peg så på skærmen, det er den rene roulette, men

Nu spørger jeg fordi jeg ikke har kendskab til Radeon. Besides, så har
jeg fået det hjælp jeg skulle bruge herinde.