Kapitalforklaring
Fra : Johnny

Dato : 30-03-04 07:56

Hej

Mener der var snak om, at enkeltmandsfirmaer og I/S måske skulle
slippe for at lave kapitalforklaring, blev dette til noget eller skal
man stadig lave kapitalforklaringen?

Venligst
Johnny

Fra : Nico de Jong

Dato : 30-03-04 08:11

"Johnny" <johnny@starkonline.info> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Mener der var snak om, at enkeltmandsfirmaer og I/S måske skulle
> slippe for at lave kapitalforklaring, blev dette til noget

Ja; jeg har iår ikke lavet nogen kapitalforklaring.
Nico

---

Fra : Michael Sørensen

Dato : 30-03-04 11:02

> Ja; jeg har iår ikke lavet nogen kapitalforklaring.

Det er ikke længere et krav som tidligere fra Told & Skat, at selvstændige
erhvervsdrivende og hovedaktionærer skal lave en kapitalforklaring.

Dette gælder fra og med indkomståret 2003, dvs. de selvangivelser, som laves
her i foråret

/Michael Sørensen
8700 Horsens

Fra : Johnt

Dato : 02-04-04 01:18

> Dette gælder fra og med indkomståret 2003, dvs. de selvangivelser, som
laves
> her i foråret

Kapitalforklaringer skal ikke længere indsendes sammen med selvangivelsen,
men skal forevises ved Told og Skat´s forlangende.

Så hvis man alligevel er ved at lave selvangivelse kan man som en sikkerhed
udarbejde den.

Hilsen

Johnt

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-04-04 13:05

Johnt wrote:

> [...]
> men skal forevises ved Told og Skat´s forlangende.
>
> Så hvis man alligevel er ved at lave selvangivelse kan man som en sikkerhed

Skatteforvaltningen _kan_ anmode om en formueforklaring. Det vil
sikkert ske i forbindelse med flere konkrete spørgsmål til
selvangivelsen, så jeg tror det er nemmest at vente til det evt. måtte ske.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Michael Sørensen

Dato : 02-04-04 15:32

Jeg ved ikke med andre revisionskontorer, men ved os (i hvert fald i den
afdeling jeg er ansat i) er vi i år gået væk fra at lave dem for vores
kunder - medmindre kunden selvfølgelig direkte beder os om det og vil betale
for det.

/Michael Sørensen
8700 Horsens