Uni Filter - hvor ?
Fra : André T.

Dato : 30-03-04 02:18

Nogen der ved hvor man kan købe et luftfilter ved navn: Uni Filter ?

Det monteres direkte på karburator'en.

Mvh André T.

----------------©-----------------

Fra : Hekto

Dato : 30-03-04 09:28

In article <8hih60l1h2s07i4muh5kn6ccq02j8scn3e@4ax.com>, No@Spam.dk
says...
> Nogen der ved hvor man kan købe et luftfilter ved navn: Uni Filter ?

Uni-filtre stammer fra Australien. Jeg er ikke stødt på dem herhjemme,
og de kan være lidt svære at råbe op dernede.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 30-03-04 10:33

Hekto wrote:
> In article <8hih60l1h2s07i4muh5kn6ccq02j8scn3e@4ax.com>, No@Spam.dk
> says...

Hej

Hvad gøre forskællen ved at skiftet filter??

Det jeg mener er hvis man nu monter et Power filter?

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Hekto

Dato : 30-03-04 11:19

In article <c4betf$8ue$1@sunsite.dk>,
webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk says...
> Hvad gøre forskællen ved at skiftet filter??
>
> Det jeg mener er hvis man nu monter et Power filter?

Udseendet bliver vel anderledes??? ... og så går den self. 120 på
toppen! ;0)

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 30-03-04 16:21

Hekto wrote:
> In article <c4betf$8ue$1@sunsite.dk>,
> webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk says...
> Udseendet bliver vel anderledes??? ... og så går den self. 120 på
> toppen! ;0)

Arr,, 120 det er vil lige i overkanten....

Men ddet giver nok lidt mere eller hvad?

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-03-04 17:52

On Tue, 30 Mar 2004 17:20:54 +0200, Tobias Haugaard Klint wrote:

> Men ddet giver nok lidt mere eller hvad?

Det giver ikke en hujende dyt-fis ud over en masse larm samt vand i
motoren...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 30-03-04 18:38

Martin Johansen [6000] wrote:
> On Tue, 30 Mar 2004 17:20:54 +0200, Tobias Haugaard Klint wrote:
>
> Det giver ikke en hujende dyt-fis ud over en masse larm samt vand i
> motoren...

Okay.. så er det sku ikke noget jeg gider og bruge penge på...
--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-03-04 21:14

On Tue, 30 Mar 2004 19:37:32 +0200, Tobias Haugaard Klint wrote:

> Okay.. så er det sku ikke noget jeg gider og bruge penge på...

Altså som RpR er inde på, så findes der nogle som er gode, men dem
gider du ikke, at betale for

Fra : RpR

Dato : 30-03-04 18:50

> Det giver ikke en hujende dyt-fis ud over en masse larm samt vand i
> motoren...

Larm, ja.
Vand, måske.
Det kommer an på filterets design.
De billige filtre er ikke vilde med fugt i luften og så passer dysningen af
hat.
De lidt bedre af slagsen har deres egen specielle filterolie der sørger for
at holde vandet ude.

Faktisk så har jeg ekstremt gode erfaringer med Doppler Venturi filteret på
motorer med 10hk eller derover, der kan man mærke en tydelig forskel i
gasrespons og omdrejningsvilje i forhold til std. filtrene.
Gik det efter mig skulle der alligevel en kæmpe luftfilterkasse ala. std.
kassen som min RS'er er født med, på alle motorer. Ingen larm, masser af
luft =)
Bare ærgeligt der ikke er plads til den mere..

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-03-04 21:13

On Tue, 30 Mar 2004 19:50:09 +0200, RpR wrote:

> Larm, ja.

Jep

> Vand, måske.
> Det kommer an på filterets design.

Præcis. Men mon ikke Tobias tænkte på de billige til en "hund".. de er
nemlig pivåbne.

> De billige filtre er ikke vilde med fugt i luften og så passer dysningen af
> hat.

Også det.

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 30-03-04 21:59

Martin Johansen [6000] wrote:
> Præcis. Men mon ikke Tobias tænkte på de billige til en "hund".. de er
> nemlig pivåbne.

Jo det er det jeg gøre.. jeg tænker på dem som de har ved thansen sælger...
så det er dem til en "hund"

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-03-04 22:06

On Tue, 30 Mar 2004 22:59:18 +0200, Tobias Haugaard Klint wrote:

> Jo det er det jeg gøre.. jeg tænker på dem som de har ved thansen sælger...
> så det er dem til en "hund"

Okay

Fra : Hekto

Dato : 30-03-04 19:01

In article <c4c5k7$gs1$1@sunsite.dk>,
webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk says...

> Men ddet giver nok lidt mere eller hvad?

Minimalt!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : André T.

Dato : 30-03-04 22:26

>Minimalt!

Grunden tiljeg gerne ville skifte, var at min Extreme Cr107:
http://psyquan.homepage.dk/Extreme_cr107.jpg

....er født med et billigt "KN look-a-like" filter, som ikke kan
vaskes, og i meget dårlig kvalitet...

Et uni filter kan vaskes / olie'eres på samme måde som en stor
Crosser's luftfilter..

Billede af en der har uni filter, på samme cykel som min:
http://psyquan.homepage.dk/MVC-007F23.JPG

.... han bor bare i USA, og det er lidt dyrt at få det sendt derovre
fra :-|

Mvh André T.