Kan man løbe i Rom?
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-03-04 22:54

Jeg skal et smut til Rom, og tænker på, om byen mon er løbevenlig -
altså om jeg kan sætte snuden op efter at løbe en morgentur inden min
konference begynder?

Jeg skal bo på et hotel ved navn "Grand Hotel Duca D'Este", Via
Tiburtina Valeria, 3330 00011 Bagni di Tivoli.

Erfaringer?

-j

--
Linux install party in La Paz, Bolivia
<http://weblog.janus.dk/archives/2002/10/19/000184.html>

Fra : Lars Bendix

Dato : 30-03-04 09:40

Janus Sandsgaard wrote:

> Jeg skal et smut til Rom, og tænker på, om byen mon er løbevenlig -
> altså om jeg kan sætte snuden op efter at løbe en morgentur inden min
> konference begynder?

Der er utrolig megen trafik i Rom - også fodgängere. Så du skal
nok tidligt op for at få tilsträkkelig albuerum til at kunne löbe.

> Jeg skal bo på et hotel ved navn "Grand Hotel Duca D'Este", Via
> Tiburtina Valeria, 3330 00011 Bagni di Tivoli.

Men nu skal du jo bo et stykke udenfor Rom, så der går det nok bedre.

Med venlig hilsen

Lars Bendix
http://www.ciao-italia.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-03-04 13:35

Lars Bendix <bendix@cs.lth.se> writes:

> Men nu skal du jo bo et stykke udenfor Rom, så der går det nok
> bedre.

Det lyder som om, du kender byen. Kan du anbefale et kort på nettet,
hvor jeg kan se mit hotel ift. lufthavnen, Coloseum og andre
attraktioner? Det er min første tur til Rom og jeg kender ikke byen og
vil gerne være lidt forberedt. Det er ifbm. en konference, så jeg har
kun ca. 2 x 1/3 dag på egen hånd.

-j

Fra : Hanne

Dato : 30-03-04 17:49

> Jeg skal bo på et hotel ved navn "Grand Hotel Duca D'Este", Via
> Tiburtina Valeria, 3330 00011 Bagni di Tivoli.

Du kan måske bruge http://www.map24.com/ så kan du i hvert fald nemt find
gaden "Via Tiburtina Valeria".

Med venlig hilsen
Hanne

Fra : Lars Bendix

Dato : 31-03-04 13:42

Janus Sandsgaard wrote:

> [...]
> attraktioner? Det er min første tur til Rom og jeg kender ikke byen og
> vil gerne være lidt forberedt. Det er ifbm. en konference, så jeg har

Jeg kender ikke noget til Bagni di Tivoli - bortset fra, at det
vel ligger ligesom Roskilde i forhold til Köbenhavns centrum. Så
hvis jeg var dig, ville jeg bruge mine 2 * 1/3 dag på at gå på
opdagelse i selve (Bagni di) Tivoli, når du nu har hotel og
konference der. Bare at se Villa d'Este og Hadrian's villa vil
forbrände dine 2 * 1/3 dag (og en hel del kalorier:

http://www.tibursuperbum.it/ita/index.htm

Rom fortjener meget mere end 2/3 dag - så du bliver nödt til at
komme tilbage senere for den oplevelse.

Ankommet til Rom, kan du finde information om, hvordan du kommer
ind til byen på lufthavnens hjemmeside:

http://www.adr.it/content.asp?L=3&IdMen=731

Og skal du videre til Bagni di Tivoli, så findes der (gamle?)
köreplaner på:

http://spazioinwind.libero.it/bagniditivoli/index.html

Eller forsög på de Italienske Statsbaners hjemmeside (du skal fra/til
Roma Tiburtina):

http://www.trenitalia.com/home/en/index.htm

God tur!

---lars

http://www.ciao-italia.dk

Fra : Christian

Dato : 30-03-04 11:22

On 29 Mar 2004 23:54:21 +0200, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

>Jeg skal et smut til Rom, og tænker på, om byen mon er løbevenlig -
>altså om jeg kan sætte snuden op efter at løbe en morgentur inden min
>konference begynder?

Fortovene er smalle og lige så trafikerede som gaderne, så du kan
ikke løbe inde i midtbyen.

Der er nogle parker (bla nede omkring Colloseum) hvor det er muligt.

>Jeg skal bo på et hotel ved navn "Grand Hotel Duca D'Este", Via
>Tiburtina Valeria, 3330 00011 Bagni di Tivoli.

Ikke et område jeg er specielt kendt i, men folk får da motion i Rom,
så jeg ville tage løbeskoene med under alle omstændigheder.

/Christian

--
[ ~ http://www.underholdning.nu/ ~ ]
[ Non semper ea sunt quae videntur ]