EGR ventil igen
Fra : Michael Werge

Dato : 29-03-04 21:44

Hejsa folkens!

Jeg er da vildt skuffet over at I ikke kan hjælpe mig. Jeg tror ikke de
rigtige folk har læst mit indlæg fra i lørdags, så jeg prøver lige igen:

Hvor finder jeg EGR ventilen på en Escort Mk. V? Nogen der ligger inde med
et billede af ventilen?

Jeg har siddet og bladret min Haynes manual igennem og synes ikke at kunne
finde den.

VH Michael

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 21:58

On Mon, 29 Mar 2004 22:44:29 +0200, "Michael Werge"
<michaelwergeFJERNES@mail.dk> wrote:

> Jeg har siddet og bladret min Haynes manual igennem og synes ikke at kunne
> finde den.

Side 4E-6, afsnit 7 i Haynes.

--
mvh Lars J.H

Fra : Michael Werge

Dato : 29-03-04 22:08

Jeg har en lidt anderledes kapitel inddeling i min bog. Afsnit 7 i kapitel 4
omhandler benzinpumpen.

VH Michael

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 22:20

On Mon, 29 Mar 2004 23:08:07 +0200, "Michael Werge"
<michaelwergeFJERNES@mail.dk> wrote:

> Jeg har en lidt anderledes kapitel inddeling i min bog. Afsnit 7 i kapitel 4
> omhandler benzinpumpen.

Jeg troede i første omgang vi talte Haynes: Escort 1990-2000, men fik så
lige læst dit indlæg fra i lørdags hvor du omtaler Haynes til Mrk. 4.

Ikke fordi der står voldsomt meget om EGR ventilen i min Haynes til Mrk.
5, 6 og 7'erne, men jeg scanner det lige og mailer det til dig. Så kan
du se om du kan bruge det til noget.

--
mvh Lars J.H

Fra : Michael Werge

Dato : 29-03-04 22:31

Tak for hjælpen!.

Fra : Michael Werge

Dato : 29-03-04 22:58

Og så lige for at gøre indlægget helt færdigt:

EGR ventilen er omtalt i Haynes manualen:

Mead, John S.
Ford Escort & Orion / John S. Mead \1990-1997\. - Yeovil, Somerset : Haynes,
1997. - 1 bind (flere pagineringer) : ill.. - (Haynes service and repair
manual ; 1737)

Side 4E-6, afsnit 7, hvor der ligeledes står hvordan denne checkes for
defekt.

---------------
1. Start motoren og lad den køre i tomgang
2. Afmonter vakuum slangen fra EGR ventilen og monter en vakuum håndpumpe på
ventilen.
3. Skab et vakuum på ventilen. Vakuumet skal forblive konstant og motoren gå
dårligt.
a) Forbliver vakuumet ikke konstant eller begynder motoren ikke at gå
dårligt, forny ventilen og check igen.
b) Forbliver vakuumet konstant, men motoren går ikke dårligt, fjernes
ventilen og manifolden checkes for blokade. Rens eller forny de nødvendige
dele og check igen.

VH Michael