Motorblok
Fra : Mikkel Lund

Dato : 29-03-04 20:22

Hej

Jeg er igang med at skille motorbloken af på min Piaggio Typhoon.
Men jeg man ikke få den helt skilt. Jeg har fået den åbnet et par
milimeter, men den vil ikke mere. Hvad skal jeg gøre?
Så evt. billederne på dk.binaer.motor

Hilsen Mikkel

Fra : Hekto

Dato : 29-03-04 20:46

In article <8H_9c.1485$KR3.1422@news.get2net.dk>, mmlu03@control.auc
says...
> [...]
> Men jeg man ikke få den helt skilt. Jeg har fået den åbnet et par
> milimeter, men den vil ikke mere. Hvad skal jeg gøre?

Du skal lige have statoren og oliepumpen afmonteret, så du ikke får
ødelagt noget af det.
Jeg ved ikke hvordan den ellers er lavet; men det er ikke ualmindeligt
at man skal give den nogle dask med en bolschehammer på krumtappen, så
den drives ud af hovedlejet.

Ikke for lidt, og ikke for hårdt!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Mikkel Lund

Dato : 30-03-04 18:45

Hej jeg kan simpelthen ikke få den banket af.
Kunne det hjælpe med noget frysespray?

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Henning Lund

Dato : 30-03-04 18:59

Mikkel Lund skrev:

> Hej jeg kan simpelthen ikke få den banket af.
> Kunne det hjælpe med noget frysespray?

Sidder der ikke bare en lillebitte bolt et eller andet sted? Hvis ikke,
så skal der bare dunk til men en hammer, den kan sidde faens godt fast i
lejerne.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Hekto

Dato : 30-03-04 19:04

In article <mmiac.192$br.179@news.get2net.dk>, "Mikkel Lund" <mmlu03
(fjern.spam)@control.auc.dk> says...
> Hej jeg kan simpelthen ikke få den banket af.
> Kunne det hjælpe med noget frysespray?

Nej, så hellere en varmepistol. Do skal bare passe på ikke at svide
pakdåserne hvis de skal genbruges.
120 grader vil være fint. En ovn kan også bruges.

Fra : RpR

Dato : 30-03-04 19:19

> Hej jeg kan simpelthen ikke få den banket af.
> Kunne det hjælpe med noget frysespray?

Nix.
Jeg går ud fra at tap og lejer skal skiftes siden du skiller den ad? Hvis du
er 100% sikker på at alle bolte osv er ude, så kan du roligt tage fat med en
rigtig, tung hammer og slå hårdt på tappen.
Jeg skiftede engang tappen i en Aprilia Area 51 der kører med Minarelli
motor, og jeg har ALDRIG oplevet så stædig en tap at få ud. Den var
simpelthen groet fast. Har stadigvæk den mishandlede tap liggende som minde

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Mikkel Lund

Dato : 30-03-04 19:26

Tappen skulle helst genbruges mens lejerne og
simmeringene er indkøbt. Jeg tror den skal op
mod en væg, det kan jo være den rykker sig en
smule hen over gulvet.

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Hekto

Dato : 31-03-04 09:02

In article <eZiac.207$8H1.61@news.get2net.dk>, "Mikkel Lund"
<mmlu03(fjern.spam)@control.auc.dk> says...
> Tappen skulle helst genbruges mens lejerne og
> simmeringene er indkøbt. Jeg tror den skal op
> mod en væg, det kan jo være den rykker sig en
> smule hen over gulvet.

Så læg en træklods imellem, efter at du har varmet.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : RpR

Dato : 31-03-04 14:20

> Tappen skulle helst genbruges mens lejerne og
> simmeringene er indkøbt.

Oki doki. Det er nu ikke fordi en billig racer tap, der er bedre
afbalanceret og holder noget bedre, koster ret meget over 500,-

Hvis tappen 100% sikkert skal overleve er en presser den eneste rigtige
måde.