/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Elendig service hos Sven Engstrøm
Fra : Zodiax


Dato : 29-03-04 19:38

Jeg købte i august 2002 en brugt Fiat Punto hos Sven Engstrøm på Jagtvej i
Kbh.
Med i købet fulgte noget de kalder "sikringscertifikat-guld" - en 2 års
garanti, der dækker stort set alle tænkelige defekter på nær dem der skyldes
almindelig slitage og misligeholdelse. Kort tid efter købet opdagede jeg en
mislyd fra bagenden af undervognen, og kørte derfor ned til Engstrøm igen.

Et par dage senere var den klar til afhentning, og sælgeren kunne stolt som
en pave fortælle mig at de havde sat splinter nye støddæmpere i, da de ikke
havde kunne lokalisere fejlen. Fedt, tænkte jeg - sikke en service. Bilen
havde nu ikke længere mislyden og alt var som det skulle være.

Så her i februar 2004, begyndte den pludselig at knirke ganske forfærdeligt
fra undervognen. Tilbage til Engstrøm, som efter et kort check kunne
fortælle at støddæmerne bagtil var defekte. Jeg gik nu ud fra at det var
noget de ville betale, dels pga. sikringscertifikatet og fordi der da måtte
være noget garanti på de nye støddæmpere de selv havde sat i. Det mente
Engstrøm derimod ikke. De nægtede hårdnakket at de skulle have sat nye
støddæmpere i, i 2002. Sælgeren jeg havde snakket med i sin tid var for
øvrigt blevet fyret, så ham kunne jeg ikke konfrontere med situationen.
Derpå fulgte flere telefonsamtaler hvor jeg pressede på for at få dem til at
betale. Til sidst kom de med det forslag at jeg skulle betale arbejdslønnen,
så ville de betale de nye støddæmpere. Det gik jeg ikke med til.

Jeg mødte så en gammel ven med forstand på biler, som i løbet af 2 min fandt
ud af at der slet ikke var noget i vejen med støddæmperne. Det var såmænd
bare et ophæng til udstødningsrøret der havde løsnet sig og sad og skrabede
og knirkede. Det problem blev hurtigt løst hvorefter jeg fik en støjfri bil
igen.

Jeg kan levende forestille mig en regning på adskillige tusinde hvis jeg
havde gået med til Engstrøms forslag. Utroligt at de på den måde prøver at
tage røven så groft på folk, der har været gode kunder og har betalt i dyre
domme for serviceeftersyn osv. Jeg har aldrig oplevet så dårlig service i
mit liv, og kan på ingen måde anbefale det svindelforetagende til andre.

--
Zodiax



 
 
Ncc (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Ncc


Dato : 29-03-04 20:49


"Zodiax" <jm@jesspar*NO-SPAM*.dk> skrev i en meddelelse
news:40686d1a$0$128$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg købte i august 2002 en brugt Fiat Punto hos Sven Engstrøm på Jagtvej i
> Kbh.
SNIP _ en masse....
>
> --
> Zodiax
>


Er det ikke den samme historie du skrev om i Dk.forbruger d. 22.marts ?

Er der noget nyt i sagen siden da ?

Nc



Zodiax (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Zodiax


Dato : 29-03-04 21:59

"Ncc" <fam.christensen_slettes@os.dk> wrote:
>Er det ikke den samme historie du skrev om i Dk.forbruger d. 22.marts ?

Jooo det er godt nok den samme historie, men jeg synes egentlig den passede
bedre i denne gruppe.

--
Zodiax



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408675
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste