Er det kun hul-afstanden der afgør om en f~
Fra : KickAssCowboy

Dato : 29-03-04 19:14

Hej NG!
Jeg har fundet et sæt brugte alufælge jeg overvejer at købe. De har siddet
på en Peugeot 405, men de skal passe på en Mondeo '94. Så vidt jeg kan se
har de to biler samme hul-afstand 4x108, men er det den eneste faktor for om
de passer? Jeg har ikke fysisk adgang til fælgene da de evt. købes over
netet, så er der nogen der ved noget om det her, så vil jeg være meget
taknemmelig

--
Med Venlig Hilsen
Lars Zangenberg Kristensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-03-04 19:23

On Mon, 29 Mar 2004 20:14:25 +0200, KickAssCowboy wrote:

> [...]
> de passer? Jeg har ikke fysisk adgang til fælgene da de evt. købes over
> netet, så er der nogen der ved noget om det her, så vil jeg være meget

Du skal også være opmærksom på ET (indpresningsdybde).

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 19:46

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Du skal også være opmærksom på ET (indpresningsdybde).

Og ofte også midterhullets diameter

må jeg foreslå denne side ?
http://www.dkfritidbil.dk/diverse/faelge/Boltcirkel.htm

Fra : KickAssCowboy

Dato : 29-03-04 20:19

Tak for de hurtige svar! Hvis jeg læser skemaet ret ?!? går det nok ikke med
fælge fra Peugeot 405 til Mondeo '94
Tak

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-03-04 20:29

On Mon, 29 Mar 2004 21:18:54 +0200, "KickAssCowboy" <lzk@jubii.dk>
wrote:

>Hvis jeg læser skemaet ret ?!? går det nok ikke med
>fælge fra Peugeot 405 til Mondeo '94

ET'en går jo helt galt.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 20:41

> ET'en går jo helt galt.

Pyh..ha, vi Ford ejere vil da heller ikke have stumper fra franske biler
)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-03-04 20:41

On Mon, 29 Mar 2004 21:40:34 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Pyh..ha, vi Ford ejere vil da heller ikke have stumper fra franske biler

I ku' ellers lære en masse!

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 21:01

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Pyh..ha, vi Ford ejere vil da heller ikke have stumper fra franske biler

Nu er du jo heller ikke gammel nok til at huske hvem der lavede den
første Granada diesel maskine ;)

Hehe

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-03-04 21:01

On Mon, 29 Mar 2004 22:00:55 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Nu er du jo heller ikke gammel nok til at huske hvem der lavede den
>første Granada diesel maskine ;)

Wrong - først lavede Ford deres egen (2.1) og så erkendte de, at
Peugeot var bedre (2.5)

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 21:23

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Wrong - først lavede Ford deres egen (2.1) og så erkendte de, at
>Peugeot var bedre (2.5)

Jeg ville ikke være så skråsikker - den første dieselkasse jeg havde,
var den 1.ste model (73) af Granadaen (den buttede) og det var en
Pøsjo diesel der sad i den. Den 2.1'er af Ford aftapning, kom først
i den mere kantede Granada ....

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-03-04 21:26

On Mon, 29 Mar 2004 22:22:45 +0200, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>var den 1.ste model (73) af Granadaen (den buttede) og det var en
>Pøsjo diesel der sad i den. Den 2.1'er af Ford aftapning, kom først

OK - har du noget på det?

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 21:57

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>OK - har du noget på det?

Ikke mere - bilen er længst skrottet, så the hard evidence........

Fra : Søren Christensen

Dato : 29-03-04 21:32

> Pyh..ha, vi Ford ejere vil da heller ikke have stumper fra franske biler
> )
>
> --

Nej i kunne risikere og få noget der holdt længere end det i allerede
havde...

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 21:39

> Nej i kunne risikere og få noget der holdt længere end det i allerede
> havde...

Netop, bilen er rustet væk, længe før )

Ford har bare styr på det der med at få dem til at ruste.

Fra : Bribo

Dato : 30-03-04 19:22

Det egentlige spørgsmål er kun om de rent fysisk kan sidde på bilen.
Hvad midterhullet angår kan man købe afstandsringe hos de fleste forhandlere
af autoudstyr..
Indpresningsdybden har kun betydning for sporvidden. - Og hvis de øger for
meget, skifter du blot hjul inden du skal til syn igen ..