Hardcore Excel: Eksterne referencer?
Fra : Anders

Dato : 29-03-04 18:47

Hvis du er en haj til Excel kan du måske liiige hjælpe mig med denne: Jeg

ville gerne automatisk kunne generere en ekstern reference til et andet

excel-sheet fra excel 2000. Men jeg kan ikke få Excel til at æde en tekst i

en anden celle som filnavn:

Et ekstern link kunne fx. ligne:

='C:\[X-11.xls]org'!$A$1

hvor X11.xls er filnavnet. Dette vil jeg gerne regne ud dynamisk fx. som:

=CONCATENATE("X-";TEXT(B2-1;"0")

hvor B2 indeholder tallet 12 (for at referere til X-11.xls)

Imidlertid virker nedenstående ikke:

=(CONCATENATE("X-";TEXT(B2-1;"0"))!$A$1

....for den kan ikke forstå at det er en filreference - og hvis man sætter

den i >> ' <<'er kan den ikke forstå at det er en formel (øvs!). Jeg kan

mildest talt ikke lige regne ud hvordan man kringler den! Måske kan man slet

ikke?

Takker,

Anders

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-03-04 20:52

"Anders" <af-spam@hi5.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> den i >> ' <<'er kan den ikke forstå at det er en formel (øvs!). Jeg kan
>
> mildest talt ikke lige regne ud hvordan man kringler den! Måske kan man

Prøv at se på funktionen INDIREKTE(). Den kræver dog at den fil, du vil
referere til er åben.
JUeg mener ikke at du kan lave dynanmiske refrencer til lukkede filer.

Jan

Fra : Anders

Dato : 01-04-04 10:37

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
som:

> slet

> Prøv at se på funktionen INDIREKTE(). Den kræver dog at den fil, du vil

Det er den ikke =(

> JUeg mener ikke at du kan lave dynanmiske refrencer til lukkede filer.

Øv, øv, øv! Det virker temmeligt underligt for mig. Det er da noget man tit
har brug for!

Mvh.
Anders