Udluftning af bremser
Fra : Holten

Dato : 29-03-04 16:30

Har man et lille trick til hvordan man gør det alene.
Man kan sælfølí køre i Harald Nyborg og hente et sæt til denne opgave, men
er der ikke en som har et lille fif til hvordan man laver denne opgave
alene.
Kan man ikke bygge en vacum slange på en eller anden måde ved hjælpe af hvad
jeg kan finde i rodet i garagen )

MVH

Holten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 17:41

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev :

>Kan man ikke bygge en vacum slange på en eller anden måde ved hjælpe af hvad
>jeg kan finde i rodet i garagen )

1 stk plasticslange, 1 stk ventil fra en cykel .... tralala...

og en masse bremsevædske - du ved jo ikke hvornår der ikke længere er
bobler i slange.

Fra : Troels Pedersen

Dato : 29-03-04 18:00

jan@stevns.net wrote:
> og en masse bremsevædske - du ved jo ikke hvornår der ikke længere er
> bobler i slange.

Lidt ekstra cykelventiler, et syltetøjsglas og noget silicone - bygges om
til noget med tilbageløb, så skal han da ikke bruge så meget væske...

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 19:43

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev :

>Lidt ekstra cykelventiler, et syltetøjsglas og noget silicone - bygges om
>til noget med tilbageløb, så skal han da ikke bruge så meget væske...

Vil du dermed "antyde" at du genbruger bremsevædske ?

Fra : Holten

Dato : 29-03-04 20:04

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> 1 stk plasticslange, 1 stk ventil fra en cykel .... tralala...
>
> og en masse bremsevædske - du ved jo ikke hvornår der ikke længere er
> bobler i slange.

Nu har jeg siddet siden kl. 18.41 og tænkt på hvad du mener, og må flovt
sige; Forklar ??

MVH

Holten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 20:17

>Nu har jeg siddet siden kl. 18.41 og tænkt på hvad du mener, og må flovt
>sige; Forklar ??

Mener med "slangen og ventilen", eller med "en masse bremsevædske" ?

(eller gud bedre det, ligefrem begge dele ? hehe)

Jeg plejer at bruge en slave ~ brormanden , til at lege pedalaktør -
men hvis jeg ikke kunne trækek på ham, ville det blive noget med at
sætte en slange og en ventil, og en slange, og et glas i bemeldte
rækkefølge

nippel ---> slange --> ventil ---> slange ----> glas

Og da jeg er en doven rad, med rygrad som en kost (altså stivrygget),
må jeg for at kunne holde øje med hvornår der ikke kommer flere bobler
ud, altså have en relativt lang slange på for at kunne anbringe
glasset synligt

Når der ikke er flere bobler, skal man jo have lukket for niplen
(udsluftningsskruen)

Jeg kunne ikke selv drømme om at genbruge bremsevædske, der har været
trykket gennem et luftholdigt system, så derfor = rigeligt med bremse-
vædske på lager

(Næste gang vi skal bakse bremser, skal jeg prøve at huske en
fotostorie om emnet)

Fra : Holten

Dato : 29-03-04 21:28

> nippel ---> slange --> ventil ---> slange ----> glas

Så faldt tiøren )

> [...]
> må jeg for at kunne holde øje med hvornår der ikke kommer flere bobler
> ud, altså have en relativt lang slange på for at kunne anbringe

Se det problem har jeg jo ikke, da det er en 1,5 m lang go-kart det drejer
sig om )
Og nej jeg kan ikke nå begge dele samtidig.

> [...]
>
> Jeg kunne ikke selv drømme om at genbruge bremsevædske, der har været
> trykket gennem et luftholdigt system, så derfor = rigeligt med bremse-

Ej heller, købte en 0,25 L idag og sikket en mere i morgen.
Tror hovedcylinderen er i udu ,-((

Takker for den "tumpesikre" forklaring

MVH

Holten