Akkupunktur
Fra : Gitte Sørensen

Dato : 29-03-04 12:38

Hej til Gruppen
er der nogen som ved noget om at akkupunktur,kan bruges som slankekur.I
forbindelse med en mad omlægning.
Gitte

Fra : Michael

Dato : 29-03-04 13:16

> er der nogen som ved noget om at akkupunktur,kan bruges som slankekur.I
> forbindelse med en mad omlægning.

Hejsa Gitte

Min mor går til en akupunktør som har hjulpet hende med et vægttab. Hun har
tabt godt 20 kg siden september (ca).
Dog ikke udelukkende ved aukupunktur men også ved omlægning af kosten samt
mere motion.

Hver anden uge får hun en behandling hos akupunktøren, og skal så gå rundt i
en uges tid med nogle små nåle sat i ørene.
Fra første behandling "mistede" hun lysten til søde sager, hun gik forbi en
bager lige efter behandlingen og da hun duftede det fik hun lyst til æbler
mm.
Udover det har behandlingen også gjort at hun kan spise en del mindre end
tidligere for at føle sig mæt.

Jeg har hørt om flere folk der har haft gode erfaringer med at lade en
akupunktør hjælpe dem med deres vægttab.

MVH
Michael

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-03-04 18:43

Michael wrote:
> [...]
>
> Jeg har hørt om flere folk der har haft gode erfaringer med at lade en
> akupunktør hjælpe dem med deres vægttab.

er du klar over hvilken akupunktør hun bruger?? og evt hvilke punkter i øret
der bliver behandlet?

jeg har nemlig også prøvet akupunktur, og han behandlede primært punkter der
skulle hjælpe mit fordøjelsessystem, fordi jeg havde problemer med
tarmsystemet pga tarmsygdom.... på mig hjalp det ikke, hverken det ene eller
andet, og jeg gav op efter 7 uger....
jeg kæmper imod med kostomlægning (bruger principper fra diætist, ddv og
kalorietælling for at få det rette der stadig ikke slår min mave i stykker),
sammen med motion (cykling og pilates) OG slankepiller(reduktil), og der
sker stadig intet..... det er frygteligt frustrerende og jeg aner snart ikke
hvad jeg skal og ikke skal.... jeg kan sagtens svinge ca 2 kg op eller ned,
men ikke noget der rykker noget...
døjer samtidig med vand i kroppen som jeg behandler efter behov og i
samarbejde med lægen....
--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Bjarne Krog

Dato : 29-03-04 22:04

Hmmm jeg vil ikke direkte anbefale akupunktur til at komme af med
killoene, for de fleste af mine patienter tror at når bare de får nåle
sat i ørene eller i kroppen, så kan de bare æde løs......
Derfor har jeg halvejs opgivet at hjælpe folk med overvægten, men det
skal dertil siges at når jeg behandler folk for andet, er der nogle af
dem der siger at deres vægt går ned af uforståelige grunde.

Jeg er lige startet på et prjekt hvor jeg vil se om man kan bruge et
Portogesisk system til at hjælpe af med fedtet, og de påstår at hvis
man er meget overvægtig og at der direkte er fedt på kroppen og det
ikke bare sidder mellem musklerne, men lige under huden, så kan man
bruge deres metoder og de fleste smider omkring 20 kg på 3
behandlinger SIGER DE jeg har intet belæg for hvad de påstår, men jeg
er som sagt lige startet op med at afprøve det på nogle af mine
patienter, og hvid det viser sig at virke vil jeg da gerne skrive om
det her inde, hvis der da ikke er nogle der vil tro det er for at
reklamere for mig selv.
PS jeg bor på bornholm, så jeg tror ikke lige jeg får mange kunder ved
at skrive om det her.

Hvis det skulle være totalt urigtigt at skrive om mine resultater her
inde vil jeg gerne have besked derom :)
Hilsen Bjarne Krog

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-03-04 22:51

Bjarne Krog wrote:
> Hmmm jeg vil ikke direkte anbefale akupunktur til at komme af med
> killoene, for de fleste af mine patienter tror at når bare de får nåle
> sat i ørene eller i kroppen, så kan de bare æde løs......

jeg vil lige pointere at jeg på ingen måde "åd løs" da jeg prøvede
akupunkturen..... min tarmsygdom gjorde at jeg havde fået fjernet tyktarmen
og mit fordøjelsessystem virkede derefter, dvs jeg kunne desværre ikke spise
ekstreme mængder af grønt, men mange fibre og stort set intet fedt, da det
gav mig diarre med det samme...

> Derfor har jeg halvejs opgivet at hjælpe folk med overvægten, men det
> skal dertil siges at når jeg behandler folk for andet, er der nogle af
> dem der siger at deres vægt går ned af uforståelige grunde.

jamen jeg har en forholdsvis god ide hvorfor min vægt er blevet så
genstridig.....

jeg har igennem de sidste 12 år nærmest haft yoyovægt, men delvist uden for
min egen kontrol.... de få gange hvor min vægt har normaliseret sig igennem
den tid, har været helt uden for min kontrol, og det samme de gange hvor jeg
har taget meget på....
jeg har altid spist fornuftigt, har dog ikke dyrket meget motion, fordi jeg
havde et stående og gående job, men efter jeg blev meget syg har det
naturligvis haft en voldsom indflydelse....
men kort fortalt i takt med min alder....
18 år: ligger stabilt på ca 68-70 kg, primært pga druk og fastfood....
19 år: tager 18 kg på på 9 mdr pga graviditet...
20 år: taber 8 kg ved fødslen.... ligger på 81 kg i et år derefter....
21 år: taber 5 kg via intensiv træning dagligt i 5 uger..... holder vægten
derefter.....
24 år: taber 12 kg på 2 mdr fordi jeg bliver forladt af min kæreste gennem 5
år..... ligger på 63-65 i et år derefter og _stortrives_.. bliver dog
tarmsyg 6 mdr efter....
25 år: tager 10 kg på på 3 uger, pga prednisolon behandling.... bliver
hængene et år, med måneansigt og ALT hvad dertil hører....
26 år: taber 8 kg på letigen ligger stabilt på 67-68 kg i et års tid...
27 år: tager et par kg på da min tyktarm bliver fjernet og sygdommen derfor
kommer i ro.... ligger stabilt på 68-70 kg.....
28 år: får stomien fjernet og begynder at tage på på trods af en MEGET
konservativ diæt, pga tilvænningen af tarmen....
29 år: taber 5 kg da jeg kommer i behandling med reduktil og får job....
jobbet viser sig at være af lort til (mobbende chef) og økonomiske problemer
i kølvandet pga råddent regnskab fra chefens side, gør at jeg er nødt til at
deponere pillerne....
nu - knapt 30 år - vægten viser sørme 78 kg, og jeg kæmper en brav kamp.....
er startet på reduktil igen, kan ENDELIG begynde at træne forholdsvis
normalt, og arbejder pt på at opbygge styrke og udholdenhed til træningen...
træner pt ca en time om dagen, med cykling og gang som dækker ca halvdelen,
resten dækkes af pilates øvelser og mavetræning..... målet er en times
effektiv konditræning sammen med pilates og mavetræningen som også skal vare
ca en time..... kosten består primært af grøntsager og proteiner(kød),
pouchen kan klare mere end før, men rå gulerødder (som jeg ælsker) kan
stadig kun nydes i små mængder..... og fed mad er også udelukket.....

man kan godt se at fordelingen er meget anderledes end for bare 8 år
siden..... jeg har fået mere barm og røv, og mindre talje*G* hvilket
kæresten naturligvis ikke brokker sig over, men det primære af min overvægt
sidder lige under maveskindet, som er STORT efter graviditet og to store
operationer og en mindre, hvor maven har været meget hævet og flået op.....
jeg kan nok bedst sammenlignes med michelinmanden...... (og vi snakker ikke
om de der deller langt de fleste mennesker har, men 3 store deller der hver
fylder en håndfuld og som fra dellens yderste fold til dybeste punkt nok er
ca 7 cm dyb.....

> [...]
> reklamere for mig selv.
> PS jeg bor på bornholm, så jeg tror ikke lige jeg får mange kunder ved

jeg vil meget gerne høre hvad du finder ud af..... lige nu er jeg på et
punkt hvor gængse metoder bare ikke virker mere, og jeg snart ike aner hvad
jeg skal gøre...... alt eksperimentelt har interesse ;)

> Hvis det skulle være totalt urigtigt at skrive om mine resultater her
> inde vil jeg gerne have besked derom :)

medmindre du ligefrem kaster et link eller en adresse med i indlæggene, kan
jeg ikke se at der er noget konkret der skulle stride imod fundatsen (måske
andre kan)....
reklamer er naturligvis uønskede, så det er også et spørgsmål om at passe
lidt på med hvordan man formulerer sig, og samtidig redegøre for hvor man
kommer fra ;)

Fra : Michael

Dato : 31-03-04 08:24

> er du klar over hvilken akupunktør hun bruger?? og evt hvilke punkter i
øret
> der bliver behandlet?

Det er en i trekantsområdet.
Jeg ved ikke hvad punkterne kaldes, men kan se at der sidder 2 små nåle inde
i "øreflippen" og en lige udenfor øret (ved den lille "tykke flap").
Disse små nåle sidder en uges tid. Derudover får hun vist nåle forskellige
steder på kroppen under selve behandlingen (bl.a. hovedbunden mm).
Nogle nåle bliver der også sat strøm for at "øge virkningen" (vist nok)

> jeg har nemlig også prøvet akupunktur, og han behandlede primært punkter
der
> skulle hjælpe mit fordøjelsessystem, fordi jeg havde problemer med
Mener også at ha' hørt i starten at han gik ind og "satte gang" i
forbrændingen.
Udover dette ved jeg ikke så meget om det.

MVH
Michael