2 karburatorer...?
Fra : Johnny

Dato : 29-03-04 12:34

Så lige en Puch Maxi med 2 karburatorer. De sad på et Y-stykke som studs.
Hvad er ideen mon med det, "all show, no go"?
Det skal måske nævnes at den sad på en hjemmelavet knallert, som jeg også
spørger til i tråden "hjemelavet knallert"

Fra : Hekto

Dato : 29-03-04 12:44

In article <406809c2$0$28862$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
TheTulip@stofanet.dk says...
> "all show, no go"?

Kaburatorens lysning skal nogenlunde modsvare lysningen i resten af
indsugningen.
Større lysning mere gasblanding = flere omdrejninger; men også mindre
træk, da der ikke er det samme 'sug' ved lave omdrejninger.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Moller

Dato : 29-03-04 13:17

"Johnny" <TheTulip@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal måske nævnes at den sad på en hjemmelavet knallert, som jeg også
> spørger til i tråden "hjemelavet knallert"

Hvis det er lavet med fornuft, så er den ene kaburator lukket i lav
gasgivning, og derved vil den anden stå alene for at der stadig er okay træk
ved lave omdr.. og når der så skal fuld gas på, åbnes de begge, og derved
for man den mer effekt ved toppen, som en lille kaburator ikke ville kunne
give, samt man for ikke det problem med at man har for stor kaburator på til
de lave omdr...

Dette kræver selvfælgelig at kabel trækket til disse to virkelig kan
styre dem korekt, og kræver en del arbejde at få til at spilde godt sammen.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : jk6

Dato : 30-03-04 07:53

JEg prøvede faktisk det samme engang på en puch monza. Jeg lavede en
T-studs og satte en 19mm karburator i den ene side og en 12mm i den
anden side... det kørte nogenlunde, godt bundtræk med 12 milimeteren,
men topfarten blev ikke forbedret. Det var godt nok bare et forsøg så
jeg gjorde ikke så meget ud af at indstille det ordentligt, men hvis man
gad arbejde lidt med det tror jeg det kunne fungere fint....

http://www.kandu.dk/