/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Hjemmelavet knallert...
Fra : Johnny


Dato : 29-03-04 12:33

Hejsa!

Jeg var lige forbi THansen's butik i Aalborg. I vinduet står en
"hjemmelavet" knallert, Maxi Davidson. Den er flot lavet, men kan den på
nogen måde blive lovlig? Der er en Puch Maxi motor på den, alt andet er
hjemmelavet...


 
 
Moller (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-03-04 13:14


"Johnny" <TheTulip@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40680957$0$28848$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hejsa!
>
> Jeg var lige forbi THansen's butik i Aalborg. I vinduet står en
> "hjemmelavet" knallert, Maxi Davidson. Den er flot lavet, men kan den på
> nogen måde blive lovlig? Der er en Puch Maxi motor på den, alt andet er
> hjemmelavet...

Kort fortalt... NEJ.

VH
Lars Molnit

>



Brian A. (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 29-03-04 13:19

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4068123a$0$134$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Kort fortalt... NEJ.

Hvis man nu valgte at lave den med dele fra en knallert45, og så kørte til
syn - mon der så var en chance...


Hekto (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-03-04 13:32

In article <40681418$0$28865$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Ask-for-
it@This-is-invalid.com says...
> - mon der så var en chance...
>
Overhovedet ikke!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Brian A. (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 29-03-04 16:57

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1ad23599d9e314e989afb@news.cybercity.dk...
> In article <40681418$0$28865$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Ask-for-
> it@This-is-invalid.com says...
> > - mon der så var en chance...
> >
> Overhovedet ikke!

Tænkte sgu nok at det er som med bilerne - Danmark er vel nok jordens mest
bilfjendske land :(


Moller (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-03-04 17:12


"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
news:4068475f$0$18683$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:MPG.1ad23599d9e314e989afb@news.cybercity.dk...
> > In article <40681418$0$28865$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Ask-for-
> > it@This-is-invalid.com says...
> > > - mon der så var en chance...
> > >
> > Overhovedet ikke!
>
> Tænkte sgu nok at det er som med bilerne - Danmark er vel nok jordens mest
> bilfjendske land :(

Nej nej nej... det er langt være, biler og MC'er har i det mindste 20%
reglen... men knallerter, og EU børger må sledt ikke ændres fra original...

VH
Lars Molnit

>



Allan Riise (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 29-03-04 19:45

Moller wrote:
> "Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> news:4068475f$0$18683$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
>> news:MPG.1ad23599d9e314e989afb@news.cybercity.dk...
>>> In article <40681418$0$28865$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Ask-for-
>>> it@This-is-invalid.com says...
>>>> - mon der så var en chance...
>>>>
>>> Overhovedet ikke!
>>
>> Tænkte sgu nok at det er som med bilerne - Danmark er vel nok
>> jordens mest bilfjendske land :(
>
> Nej nej nej... det er langt være, biler og MC'er har i det
> mindste 20% reglen... men knallerter, og EU børger må sledt ikke
> ændres fra original...

Korrekt.
Jeg har en gammel Yamaha FS1-DX, (jeg har faktisk 3½), og jeg fik fat i en
oplagt udstødning, lovlig til Yamaha SS, og den blev skam taget af politiet,
uagtet at den faktisk er lovlig på så godt som den samme knallert, og at den
var TUM godkendt.

Til gengæld har 30 knallerter så ikke nogen regler for slidbane på dækkene !


--
"It is healthy to be reminded that the strongest might weaken
and the wisest might err."
Mahatma Gandhi (1869-1948)



Brian A. (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 29-03-04 20:54

"Allan Riise" <Foghnejtakxxx@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:40686ec5$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg har en gammel Yamaha FS1-DX, (jeg har faktisk 3½), og jeg fik fat i en
> oplagt udstødning, lovlig til Yamaha SS, og den blev skam taget af
politiet,
> uagtet at den faktisk er lovlig på så godt som den samme knallert, og at
den
> var TUM godkendt.

Ja sådan er det jo desværre - bare fordi noget er godkendt til en knallert,
må det ikke bruges på en anden :(

> Til gengæld har 30 knallerter så ikke nogen regler for slidbane på dækkene
!
>

sikker?


Allan Riise (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 29-03-04 21:19

Brian A. wrote:
> "Allan Riise" <Foghnejtakxxx@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:40686ec5$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Jeg har en gammel Yamaha FS1-DX, (jeg har faktisk 3½), og jeg fik
>> fat i en oplagt udstødning, lovlig til Yamaha SS, og den blev skam
>> taget af politiet, uagtet at den faktisk er lovlig på så godt som
>> den samme knallert, og at den var TUM godkendt.
>
> Ja sådan er det jo desværre - bare fordi noget er godkendt til en
> knallert, må det ikke bruges på en anden :(

Samme stel, samme motor, SS'eren er så med drejeventil, hvorimod FS1'eren er
med membran indsugning. Latterligt

BTW, så kunne man få SS'eren med pedaler !!

>> Til gengæld har 30 knallerter så ikke nogen regler for slidbane på
>> dækkene !
>
> sikker?

100%

--
"It is healthy to be reminded that the strongest might weaken
and the wisest might err."
Mahatma Gandhi (1869-1948)



Brian A. (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 29-03-04 21:22

"Allan Riise" <Foghnejtakxxx@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4068849b$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Til gengæld har 30 knallerter så ikke nogen regler for slidbane på
> >> dækkene !
> >
> > sikker?
>
> 100%

Hvad med 45'er - er det 1.6mm?


HpeA (29-03-2004)
Kommentar
Fra : HpeA


Dato : 29-03-04 21:41

Hejsa`

"Brian A." skrev i en meddelelse

> Hvad med 45'er - er det 1.6mm?

1 Mille´ ;), samme som for Mc....

HP



Moller (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-03-04 21:08

> Til gengæld har 30 knallerter så ikke nogen regler for slidbane på dækkene
!
>

Hvis man ser på det.... maks 30km/t ... shitty svage bremser, og vejer
ikke en dadel :) hva skal man så med goe dæk for ??? de fleste moped ejere
reder det jo ved at panik sprede benende alligevel :) så hvis man overholder
loven med en 30'er så er dækne ik problemet... og det må jo være folks egen
fornuft der bedømmer om ik man kan bruge de håndøre et dæk koster :) hvis ik
den er stjålet inden de er slidt op :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Brian A. (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 29-03-04 20:53

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:40684a24$0$132$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Tænkte sgu nok at det er som med bilerne - Danmark er vel nok jordens
mest
> > bilfjendske land :(
>
> Nej nej nej... det er langt være, biler og MC'er har i det mindste 20%
> reglen... men knallerter, og EU børger må sledt ikke ændres fra
original...

Vi snakker ikke tuning, men modificering...


Moller (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-03-04 21:09


"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
news:40687e85$0$11585$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:40684a24$0$132$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > > Tænkte sgu nok at det er som med bilerne - Danmark er vel nok jordens
> mest
> > > bilfjendske land :(
> >
> > Nej nej nej... det er langt være, biler og MC'er har i det mindste
20%
> > reglen... men knallerter, og EU børger må sledt ikke ændres fra
> original...
>
> Vi snakker ikke tuning, men modificering...

Samme regler... du må IKKE ændre noget som helst som sådan på en
knallert, til andet end originale dele, eller godkendte dele(som er svære at
ha med at gøre alligevel).

VH
Lars Molnit

>



Brian A. (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 29-03-04 21:17

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:406881b5$0$128$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Samme regler... du må IKKE ændre noget som helst som sådan på en
> knallert, til andet end originale dele, eller godkendte dele(som er svære
at
> ha med at gøre alligevel).

Det var somend også bare fordi du nævnte 20% reglen, det går jo kun på
ydelsen.


Allan Riise (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 29-03-04 21:28

Brian A. wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:406881b5$0$128$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>> Samme regler... du må IKKE ændre noget som helst som sådan på en
>> knallert, til andet end originale dele, eller godkendte dele(som er
>> svære at ha med at gøre alligevel).
>
> Det var somend også bare fordi du nævnte 20% reglen, det går jo kun på
> ydelsen.

Ikke helt rigtigt, det går også efter volumen størrelse

Man kan jo godt få en større motor, uden at man derfor går op i ydelse,
dieselmotorer, er et godt eksempel. Mercedes er der ikke særlig stor forskel
på en 2 liters diesel, og en 2½ liters diesel, man kan rent faktisk risikere
at gå ned i ydelse, dog sjældent, så lad være med at spørge mig om et
eksempel

--
"It is healthy to be reminded that the strongest might weaken
and the wisest might err."
Mahatma Gandhi (1869-1948)



Brian A. (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 30-03-04 09:50

"Allan Riise" <Foghnejtakxxx@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:406886b9$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ikke helt rigtigt, det går også efter volumen størrelse
>
> Man kan jo godt få en større motor, uden at man derfor går op i ydelse,
> dieselmotorer, er et godt eksempel. Mercedes er der ikke særlig stor
forskel
> på en 2 liters diesel, og en 2½ liters diesel, man kan rent faktisk
risikere
> at gå ned i ydelse, dog sjældent, så lad være med at spørge mig om et
> eksempel

Jeg er ikke helt med på hvad du mener, men 20% reglen handler kun og
motorens effekt i HK (eller kW for den sags skyld). Ikke noget med at man
kun må skifte sin 2.0L ud med max 2.2L...
Se evt.
http://www.stevns.net/dkfritidbil/diverse/om_tuning.htm


Moller (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 30-03-04 10:05

> > Det var somend også bare fordi du nævnte 20% reglen, det går jo kun på
> > ydelsen.
>
> Ikke helt rigtigt, det går også efter volumen størrelse

Nopes, 20% reglen er kun gældene ved effekt forøgelse via konstruktiv
ændring af motorblokken... du kan bore den op så tosset du vil, og sætte så
meget turbo, og lattergas på du vil, bare du ikke laver en konstruktiv
ændring på motorblokken...

MENN, skifter du hele motoren ud, så er det 20% reglen af effekten der
gælder, så hvis du smider en 2,2L i en 2,0L bil, så må den ikke yde mere end
20% mere i effekt, ellers skal du betale merafgift af den nye værdi din bil
har fået.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... som har en 300cc motor liggende, og det er skam
lovligt nok... selv om den vil give over 20%.
Suzuki GSF 1200 S



Hekto (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-03-04 10:26

In article <4069376c$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> Nopes, 20% reglen er kun gældene ved effekt forøgelse via konstruktiv
> ændring af motorblokken... du kan bore den op så tosset du vil, og sætte så
> meget turbo, og lattergas på du vil, bare du ikke laver en konstruktiv
> ændring på motorblokken...
>
> MENN, skifter du hele motoren ud, så er det 20% reglen af effekten der
> gælder, så hvis du smider en 2,2L i en 2,0L bil, så må den ikke yde mere end
> 20% mere i ef
>
For SBI er det ydelsen og de 20% der gælder. Uanset hvilken motor og
størrelse du lægger i.

T&S er tilgængæld på pletten, hvis du 'ændrer køretøjets identitet'.
Laver du en 2.0 om til en klart identificerbar 2.2, vil de gerne have
ekstra afgift.
Man kunne jo købe en Peugeot 206, og sætte en 2.0 motor i, og lidt
andre småting, uden at skulle betale en svimlende afgift ... næ, næ!

T&S er heller ikke ligeglade med brede fælge, spoilere, og
converteringer med kølerhjelme, skærme o.lign. der ændrer identiteten
til f.eks. en nyere eller dyrere model.
Skift fra benzin til diesel koster også skattekoner.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Mikkel Lund (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 29-03-04 13:24


"Johnny" <TheTulip@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40680957$0$28848$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hejsa!
>
> Jeg var lige forbi THansen's butik i Aalborg. I vinduet står en
> "hjemmelavet" knallert, Maxi Davidson. Den er flot lavet, men kan den på
> nogen måde blive lovlig? Der er en Puch Maxi motor på den, alt andet er
> hjemmelavet...
>

Jeg har også set den, det er vildt cool. Den ligner en mini Harley-Davidson.
Den kan BTW kører 75 km/t.
Det kunne være man skulle løbe forbi med det digicam?
--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03



HpeA (29-03-2004)
Kommentar
Fra : HpeA


Dato : 29-03-04 21:45

Hejsa´
"Mikkel Lund" skrev i en meddelelse >
> Det kunne være man skulle løbe forbi med det digicam?


Det _var_ da en briliant ide du fik der !. Kom lige igang, så vi andre kan
se denne Maxi-Taxi Harley et eller andet .

Jeg vil sq se håndværket

MvH


--
HpeA


Hans Peter Erenskjold Aalling
www.hpea.farmands.dk
hpea@>FJERNDETTE<Farmands.dk



Postal (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Postal


Dato : 30-03-04 10:50

Skulle vel ikke være denne ?

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4758



"Johnny" <TheTulip@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40680957$0$28848$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hejsa!
>
> Jeg var lige forbi THansen's butik i Aalborg. I vinduet står en
> "hjemmelavet" knallert, Maxi Davidson. Den er flot lavet, men kan den på
> nogen måde blive lovlig? Der er en Puch Maxi motor på den, alt andet er
> hjemmelavet...
>



Allan Riise (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 30-03-04 11:08

Postal wrote:
> Skulle vel ikke være denne ?
>
> http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4758
>

Den er for fed, lige en maxi til lillemor !
--
"It is healthy to be reminded that the strongest might weaken
and the wisest might err."
Mahatma Gandhi (1869-1948)



Mikkel Lund (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 30-03-04 18:17

Jo det er det.

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03
"Postal" <cas1(FJERNDETTE)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40694260$0$18675$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Skulle vel ikke være denne ?
>
> http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4758
>
>
>
> "Johnny" <TheTulip@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:40680957$0$28848$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Hejsa!
> >
> > Jeg var lige forbi THansen's butik i Aalborg. I vinduet står en
> > "hjemmelavet" knallert, Maxi Davidson. Den er flot lavet, men kan den på
> > nogen måde blive lovlig? Der er en Puch Maxi motor på den, alt andet er
> > hjemmelavet...
> >
>
>



Rasmus (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 02-04-04 15:42

Der er kommet nye regler, så eftermontering af turbo/kompresser vil altid
anses som en effektforøgelse, på over 20 %.



"Mikkel Lund" <mmlu03(fjern.spam)@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:6Yhac.179$Lz7.21@news.get2net.dk...
> Jo det er det.
>
> --
>
> Hilsen / Best Regards
>
> Mikkel Lund
>
> www.control.auc.dk/~mmlu03
> "Postal" <cas1(FJERNDETTE)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:40694260$0$18675$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > Skulle vel ikke være denne ?
> >
> > http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4758
> >
> >
> >
> > "Johnny" <TheTulip@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:40680957$0$28848$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > > Hejsa!
> > >
> > > Jeg var lige forbi THansen's butik i Aalborg. I vinduet står en
> > > "hjemmelavet" knallert, Maxi Davidson. Den er flot lavet, men kan den

> > > nogen måde blive lovlig? Der er en Puch Maxi motor på den, alt andet
er
> > > hjemmelavet...
> > >
> >
> >
>
>



Brian A. (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 02-04-04 19:51

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:406d7b91$0$209$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Der er kommet nye regler, så eftermontering af turbo/kompresser vil altid
> anses som en effektforøgelse, på over 20 %.

Hvad mener du? Hvis en turbo giver mere end 20% behøver der ikke være et
problem - man skal i alle tilfælde dog bevise at resten af køretøjet kan
holde til de flere hk'er.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste