Vedr. sænkning af Xsara stc.
Fra : Thomas

Dato : 29-03-04 11:27

Hej,

Min Xsara Stc. har som standard (Som den står nu) ca. 35mm mere "luft" til
skærmkant foran end der er bagi!
Ville det derfor være helt åndsvagt kun at sænke den ca. 30-35 mm foran!
Alt andet lige ville afstanden så blive den samme, hvilket jo ser bedst ud!
Synes tit de der er sænket både foran og bagi blir´ utrolig lave bagi!!

Mvh.

Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 29-03-04 11:37

Thomas wrote:
> [...]
> foran! Alt andet lige ville afstanden så blive den samme, hvilket jo
> ser bedst ud! Synes tit de der er sænket både foran og bagi blir´

Der er mange der sænker dem forskelligt i hver ende.
60/40, 70/50, 40/35 er eksempler på de kombinationer
jeg har set fornyligt.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 29-03-04 16:28

> [...]
ud!
> Synes tit de der er sænket både foran og bagi blir´ utrolig lave bagi!!

Xsara har skruefjedre for og torsionsstænger bag. Du kan altså justere
bagenden nogenlunde som du selv vil. Ved at gøre den mere stiv bagi, kommer
du også af med den lidt for ivrige bagvogn.

MVH Klaus

Fra : bme

Dato : 29-03-04 20:21

> [...]
kommer
> du også af med den lidt for ivrige bagvogn.

Man ændrer da kun ridehøjden og ikke stivheden ved at pille ved torsionen?
Den vil da være lige blød/hård, bare en tand lavere (og med mulighed for at
affjedringen går i bund ved tung oppakning)

/bo

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 29-03-04 20:37

> [...]
at
> affjedringen går i bund ved tung oppakning)

Korrekt - jeg fik bare svaret på to ting i et svar. Nemlig at man næsten
selv kan bestemme højden ved at dreje torsionsstængerne, og at man - nu man
er i gang - kan skifte dem ud med nogle hårdere. Disse kan evt. tages fra
VTS modellen. I øvrigt skal man sænke en Xsara meget, før der er noget der
støder på - selv med tung last.

Bortset fra det, kan en sænkning af Xsara's høje bagende i sig selv have en
god indvirkning på køreegenskaberne, og de fleste nøjes da også med at sætte
lavere fjedre i foran og dreje torsionsstængerne bagi.

MVH Klaus

Fra : bme

Dato : 29-03-04 20:44

> Korrekt - jeg fik bare svaret på to ting i et svar. >

Nå, men så er vi da i det mindste enige.

/bo