Sænkning - sporing
Fra : Jacob

Dato : 29-03-04 10:45

Hej.

Jeg har lige fået sænket min vogn, og skal derfor have den sporet, men er det nok
kun at få sporet sine 2 forhjul, eller skal alle 4 hjul spores?

Mvh
Jacob

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)

Fra : John Sahl

Dato : 29-03-04 11:02

Jacob wrote:
> Jeg har lige fået sænket min vogn, og skal derfor have den sporet,
> men er det nok kun at få sporet sine 2 forhjul, eller skal alle 4
> hjul spores?

Det hedder en 4-hjulsudmåling, men de sporer normalt kun de
forreste af den simple grund at det er de færreste biler der rent
faktisk kan justeres på baghjulene.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 17:46

> Det hedder en 4-hjulsudmåling, men de sporer normalt kun de
> forreste af den simple grund at det er de færreste biler der rent
> faktisk kan justeres på baghjulene.

Helt rigtigt, men i mange tilfælde er det alligevel muligt at give den lidt
på "tolerancen" i skruehullerne.

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-03-04 18:45

On Mon, 29 Mar 2004 18:45:53 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Helt rigtigt

He, he - begge mine biler har fuld justerbar undervogn. Ved sidste
4-hjuls check måtte baghjulene have en justering. Ved samme lejlighed
fandt vi ud af, at venstre baghjul/-fælg havde en anden indpresning
end de øvrige...

/Mogens

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 29-03-04 20:44

> [...]
> 4-hjuls check måtte baghjulene have en justering. Ved samme lejlighed
> fandt vi ud af, at venstre baghjul/-fælg havde en anden indpresning

Alfa'en ?? Det er måske ligesom Ferrari's pitstop i gamle dage. Har vi kun
fået tre hjul med ud? Find lige et der ser ud som om det passer

Jeg har i øvrigt også fået 4-hjuls udmålt undervognen efter montering af nye
justerbare fjedre+dæmpere. Det er helt utroligt som sådan en sænkning kan
bringe uorden i målene, så det kan kun anbefales at få udmålingen foretaget.
Ellers kan det blive dyrt i dæk.

MVH Klaus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-03-04 20:45

On Mon, 29 Mar 2004 21:43:41 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Alfa'en ?

Min Omega 3.0i-24

> [...]
>bringe uorden i målene, så det kan kun anbefales at få udmålingen foretaget.

Jep - I know, men importøren dækkede skaderne på min nye Galant 2.0

/Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 29-03-04 20:56

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> Min Omega 3.0i-24

Så brokker du dig vel til sælgeren

mvh
Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-03-04 19:39

On Mon, 29 Mar 2004 21:55:53 +0200, "Peter Weis"

>Så brokker du dig vel til sælgeren

Han fik karantæne

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 29-03-04 20:22

Claus Petersen wrote:
> Helt rigtigt, men i mange tilfælde er det alligevel muligt at give
> den lidt på "tolerancen" i skruehullerne.

Det har du ret i..