205/50R16 eller 195/60R15?
Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-03-04 09:12

Der skal nye ruller på potten (Carina E 1997), men hvilke skal man så
vælge?

Den økonomiske (og muligvis mere komfortable) 195/60R15 eller den mere
popsmarte 205/50R16??

16-tommer hjul overstiger sikkert langt bilen evner mht sportslige
evner og hastighedsmærkning.

Jeg prioriterer egenskaber i vådt føre højt og har på fornemmelsen at
de næppe bliver bedre med de bredere dæk.

--
Roberto Saldo (er 16 tommer for meget brian?)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-03-04 09:20

> Jeg prioriterer egenskaber i vådt føre højt

Hvis du virkeligt mener det du skriver, så ville du nok nærmere interessere
dig for hvad bilen oprindeligt er født med - det er nok nærmere Montoyaen
der styrer dine følelser mere end du egentlig vil stå ved

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-03-04 09:26

Andreas M. Hansen wrote:

> Hvis du virkeligt mener det du skriver, så ville du nok nærmere interessere
> dig for hvad bilen oprindeligt er født med - det er nok nærmere Montoyaen

Den er født med nogen usle små 185/65R14 ballonhjul.

Vinterhjulene er i 185/65R14 så sommerdækkene *skal* være bredere og
fælgene større, sådan er loven og sådan må det være :)

> der styrer dine følelser mere end du egentlig vil stå ved

Nåh ja 16-tommer koster 8-10.000kr for fex F1 GSD3 eller Conti,
15-tommer ca det halve.

--
Roberto Saldo

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-03-04 21:48

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Nåh ja 16-tommer koster 8-10.000kr for fex F1 GSD3 eller Conti,
> 15-tommer ca det halve.
>
> --
> Roberto Saldo

Hej Roberto

Hvis man syntes at Ceat Tornado er et fedt dæk (kender det ikke men har dog
set navnet før) og har adgang til Metro, så har de 15" til 3498,75 og 16"
til 4166,25 med dæk og moms.

http://www.metro.dk/default.asp?objectid={2000A6E6-6CC7-47D9-BE6A-BFB003A1AB7F}&kid=508&mid=9576

PS. Har i øvrigt lige fundet en håndfuld tyske webshops på nettet som jeg
ikke kendte i forvejen, sig til hvis du skal bruge dem.

Med venlig hilsen Kim

Fra : claus b. p.

Dato : 30-03-04 23:28

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Så er der vel 4-5000 grunde til at vælge 15", i særdeleshed hvis man
alligevel er i tvivl.
For pengene kan man så købe et godt digitalkamera, og tage et billede af en
16" fælg og klæbe på indersiden af solskærmen. Man kan jo alligevel ikke se
sine egne fælge når man sidder i bilen.

/Claus

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 29-03-04 14:44

> Der skal nye ruller på potten (Carina E 1997), men hvilke skal man så
> vælge?
>
> Den økonomiske (og muligvis mere komfortable) 195/60R15 eller den mere
> popsmarte 205/50R16??

Hej!

Min bror og min far kører begge på 195/60-15, og det ser ret ok ud, hvis den
ikke skal sænkes kommer 16" til at se lidt underligt ud...

/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 16:18

Jeg vil nu også tro at 15 tommer er ok til en ældre Carina, men selvfølgelig
ser 16 tommer mere sporty ud. Nu er Carina E ikke den bil med de mest sporty
egenskaber, så jeg ville nok lade pengepungen råde.

> Min bror og min far kører begge på 195/60-15, og det ser ret ok ud, hvis
den
> ikke skal sænkes kommer 16" til at se lidt underligt ud...
>
> /Carsten

Hvorfor nu det,,,, det har jeg da aldrig lagt mærke til?
Diameteren er da næsten den samme, såååå........

Michael

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-03-04 07:01

M.Bech wrote:

> Jeg vil nu også tro at 15 tommer er ok til en ældre Carina, men selvfølgelig
> ser 16 tommer mere sporty ud. Nu er Carina E ikke den bil med de mest sporty
> egenskaber, så jeg ville nok lade pengepungen råde.

Det er lissom det jeg prøver at vejre.
Jeg vil ikke smide 10K efter hjul for at få bilen til at ligne noget
fra en teknisk skole :)

> den

> Hvorfor nu det,,,, det har jeg da aldrig lagt mærke til?
> Diameteren er da næsten den samme, såååå........

Man kan jo sænke den hvis den ser meeeget fjollet ud ho-hum ;)

Mvh
Roberto

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-03-04 08:00

Hvorfor ik' bare acceptere den for det den nu engang er, nemlig en
familiebil.... - og så ellers koncentrere sig om det der er væsentligt,
nemlig køreegenskaber og komfort ?

mvh

Andreas M. Hansen
- Som altid har været heldig údelukkende at have ejet biler hvor hjulene
ikke kunne ses fra førersædet

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-03-04 08:32

Andreas M. Hansen wrote:
> Hvorfor ik' bare acceptere den for det den nu engang er, nemlig en
> familiebil.... - og så ellers koncentrere sig om det der er væsentligt,
> nemlig køreegenskaber og komfort ?

Det er da det jeg forsøger, men når hjulene er købt kan jeg jo ikke
ombestemme mig :)

Det ender jo nok med et par kedelige 15" Alutec med Conti Premium
Contact på.

> Andreas M. Hansen
> - Som altid har været heldig údelukkende at have ejet biler hvor hjulene
> ikke kunne ses fra førersædet

Så er de ikke brede nok ;)

Mvh
Roberto

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-03-04 15:00

KLIP>>

> Man kan jo sænke den hvis den ser meeeget fjollet ud ho-hum ;)

Jeg ved godt diameteren er den samme, det er nok bare mig, jeg synes bare
usænkede biler med alt for store hjul, ser underligt højbenede ud...

/Carsten