/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Vedrørende tilbud i a-z
Fra : Jacob Jensen


Dato : 29-03-04 08:57

Spørgsmålet retter sig mod om det er tilladt at skilte med et tilbud
og senere sænke prisen..

Det drejer sig om jeg i god tro købte en Ipaq 1940 med tomtom
navigation i A-Z.. Da jeg købte den til 4499 betryggede hele 2
medarbejdere mig med at næste uge ville den blive sat 500 kr op. altså
til en pris på 4999..

Det der egentligt skete var at de satte en ny i deres tilbudsavis, en
større model Ipaq 2210 med tomtom navigator til 3399. Det er godt nok
længe side jeg havde erhvervsret på handelskolen. Men et eller andet
fortæller mig at dette er forkert.

Jeg leder lidt efter en der kan give mig lidt paragrafer at kaste i
hovedet af dem der opppe, og skrive det lidt på en forstående måde,
så¨jeg har lidt at snakke med dem om deroppe... Eller en der med 100%
sikkerhed kan fortælle mig at der intet er at gøre...

Med venlig hilsen

Jacob Jensen

 
 
Per Christoffersen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 29-03-04 09:12


"Jacob Jensen" <info@jj-multimediedesign.dk> skrev i en meddelelse
news:9698d0d.0403282357.249a5221@posting.google.com...

> Jeg leder lidt efter en der kan give mig lidt paragrafer at kaste i
> hovedet af dem der opppe, og skrive det lidt på en forstående måde,
> så¨jeg har lidt at snakke med dem om deroppe... Eller en der med 100%
> sikkerhed kan fortælle mig at der intet er at gøre...

Det er måske ikke den mest elegante kundehåndtering i dansk detailhandels
historie, men jeg tror ikke der er noget juridisk at komme efter.
Du har fået en vare til den aftalte pris. En anden vare (som du måske
hellere ville have haft) er senere solgt til en lavere pris, men sådan går
det en gang i mellem. Sælger er jo ikke forpligtet til at lægge sine
salgsstrategier frem for kunderne.

Hvad skete der egentlig med prisen på den model du så rent faktisk købte?

/Per



Tim Christensen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 29-03-04 11:39

Jacob Jensen wrote:

> Spørgsmålet retter sig mod om det er tilladt at skilte med et tilbud
> og senere sænke prisen..
>
> Det drejer sig om jeg i god tro købte en Ipaq 1940 med tomtom
> navigation i A-Z.. Da jeg købte den til 4499 betryggede hele 2
> medarbejdere mig med at næste uge ville den blive sat 500 kr op. altså
> til en pris på 4999..
>
Det er skidt at medarbejderne fortæller dig noget som ikke passer, det
kunne i princippet godt give dig ret til at hæve købet problemet er at
bevise at du er blevet vildledt.

En ting til er at bilka normalt bytter varen eller giver pengene tilbage
(det står på din bon).

Mvh

Tim

Per Christoffersen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 29-03-04 12:31


"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse
news:4067fce1$0$213$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er skidt at medarbejderne fortæller dig noget som ikke passer, det
> kunne i princippet godt give dig ret til at hæve købet problemet er at
> bevise at du er blevet vildledt.

Skal vi ikke lige have opklaret, om medarbejderne har fortalt noget som ikke
passer?

/Per



Søren (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 29-03-04 14:04

> Det er skidt at medarbejderne fortæller dig noget som ikke passer, det
> kunne i princippet godt give dig ret til at hæve købet problemet er at
> bevise at du er blevet vildledt.

Gider du ikke lige pege på hvor der står at prisen IKKE blev sat op på
produktet.
Det ved vi ikke ud fra hvad spørgeren har skrevet.

--
Søren



Fly Christensen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 29-03-04 14:38

On Mon, 29 Mar 2004 12:39:29 +0200, Tim Christensen <icecone@eson.dk>
wrote:

>Jacob Jensen wrote:
>
>> Spørgsmålet retter sig mod om det er tilladt at skilte med et tilbud
>> og senere sænke prisen..
>>
>> Det drejer sig om jeg i god tro købte en Ipaq 1940 med tomtom
>> navigation i A-Z.. Da jeg købte den til 4499 betryggede hele 2
>> medarbejdere mig med at næste uge ville den blive sat 500 kr op. altså
>> til en pris på 4999..
>>
>Det er skidt at medarbejderne fortæller dig noget som ikke passer, det
>kunne i princippet godt give dig ret til at hæve købet problemet er at
>bevise at du er blevet vildledt.

To indæg med næsten samme tekst, og du har stadig ikke fået læst det
ordentligt.

Jeg klipper lige lidt i det første indlæg:
> Ipaq 1940 med tomtom navigation (...) blive sat 500 kr op. altså
> til en pris på 4999..

> Det der egentligt skete var at de satte en ny i deres tilbudsavis, en
> større model Ipaq 2210 med tomtom navigator til 3399.

Der er tale om to forskellige produkter. At det større produkt så bliver
sat til en billigere pris end den mindre mode, er bare ærgeligt. Der er
absolut intet juridisk at komme efter.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Bertel Lund Hansen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 29-03-04 15:36

Fly Christensen skrev:

>Der er tale om to forskellige produkter. At det større produkt så bliver
>sat til en billigere pris end den mindre mode, er bare ærgeligt. Der er
>absolut intet juridisk at komme efter.

Jeg er enig i et der som udgangspunkt ikke er noget ulovligt i
det forretningen som sådan har gjort. Men ud fra det oplyste (som
er mangelfuldt) kunne det godt se ud til at kunden er blevet
vildledt af sælgerne. Hvis en større model bliver billigere i
næste uge, så vil det være dumt at sætte prisen op på den
dårligere model.

Men sagen er ulden fordi den hænger på udsagn. Hvis Jacob jensen
kan nå at benytte sin returret, er det langt den nemmeste
løsning.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fly Christensen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 29-03-04 15:50

On Mon, 29 Mar 2004 16:35:37 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg er enig i et der som udgangspunkt ikke er noget ulovligt i
>det forretningen som sådan har gjort. Men ud fra det oplyste (som
>er mangelfuldt) kunne det godt se ud til at kunden er blevet
>vildledt af sælgerne.

Der kan ikke være tale om vildledning, hvis prisen på varen virkelig
bliver sat op med 500 kr eller mere.
Det er dårlig kundeservice ikke a gøre opmærksom på, at en bedre model
er på tilbud ugen efter. Der blev jo spurgt til et specifikt produkt, og
svaret omhandlede dette.

>Hvis en større model bliver billigere i
>næste uge, så vil det være dumt at sætte prisen op på den
>dårligere model.

Det er ikke udsædvanligt, at en dårligere model ryger tilbage til
normalpris på trods af, at en bedre model går i tilbud. Det foregår
automatisk, ingen kogniske processer her.

Videre diskussion heraf i dk.forbruger.

>Men sagen er ulden fordi den hænger på udsagn.

Halvvejs enig. Der har jo ikke været noget udsagn om, at A-Z har handlet
direkte forkert - kun dårlig kundeservice; og det er ikke ulovligt.

>Hvis Jacob jensen
>kan nå at benytte sin returret, er det langt den nemmeste
>løsning.

Enig.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste