/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
A-Z tilbud på Ipaq, er det helt lovligt ?
Fra : Jacob Jensen


Dato : 29-03-04 08:48

Spørgsmålet retter sig mod om det er tilladt at skilte med et tilbud
og senere sænke prisen..

Det drejer sig om jeg i god tro købte en Ipaq 1940 med tomtom
navigation i A-Z.. Da jeg købte den til 4499 betryggede hele 2
medarbejdere mig med at næste uge ville den blive sat 500 kr op. altså
til en pris på 4999..

Det der egentligt skete var at de satte en ny i deres tilbudsavis, en
større model Ipaq 2210 med tomtom navigator til 3399. Det er godt nok
længe side jeg havde erhvervsret på handelskolen. Men et eller andet
fortæller mig at dette er forkert.

Jeg leder lidt efter en der kan give mig lidt paragrafer at kaste i
hovedet af dem der opppe, og skrive det lidt på en forstående måde,
så¨jeg har lidt at snakke med dem om deroppe... Eller en der med 100%
sikkerhed kan fortælle mig at der intet er at gøre...

Med venlig hilsen

Jacob Jensen

 
 
Allan Soerensen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 29-03-04 09:04

"Jacob Jensen" <info@jj-multimediedesign.dk> skrev i en meddelelse
news:9698d0d.0403282348.1ccfbfc2@posting.google.com...
> Spørgsmålet retter sig mod om det er tilladt at skilte med et tilbud
> og senere sænke prisen..

Naturligvis er det lovligt.
Vi har vel alle oplevet at købe dyre julegaver, for så at konstatere at de
sælges billigt på udsalg januar.

> Jeg leder lidt efter en der kan give mig lidt paragrafer at kaste i
> hovedet af dem der opppe, og skrive det lidt på en forstående måde,
> så¨jeg har lidt at snakke med dem om deroppe... Eller en der med 100%
> sikkerhed kan fortælle mig at der intet er at gøre...
>

Du behøver ikke at samle kasteskyts eller at hidse dig op.
Hos netop Dansk supermarked (som A-Z er en del af) er der returret og der er
aldrig problemer med at få sine penge igen.
Du returnere simpelthen bare den dyre vare, får dine penge og går ind i
butikken og køber den på tilbud.



Tim Christensen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 29-03-04 11:43

Allan Soerensen wrote:

>
> Naturligvis er det lovligt.

Nej, det er ikke åbenlys lovligt. Hvis en sælger påstår at du skal
skynde dig at købe varen fordi at den bliver dyrere i morgen og de så i
virkeligheden sætter prisen ned så er det vildledning.

Mvh

Tim


Morten Fruergaard (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 29-03-04 11:56

Tim Christensen wrote:
> Nej, det er ikke åbenlys lovligt. Hvis en sælger påstår at du skal
> skynde dig at købe varen fordi at den bliver dyrere i morgen og de så
> i virkeligheden sætter prisen ned så er det vildledning.

Der er jo tale om et helt andet produkt...
Hvis en Ford forhandler siger at Mondeoen stiger i morgen, og kunden derfor
køber den, er det da underordnet om Focus'en falder eller stiger dagen
efter...

Steg prisen på Mondeoen... Øh. 1940'eren?


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Søren (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 29-03-04 14:03

> Nej, det er ikke åbenlys lovligt. Hvis en sælger påstår at du skal
> skynde dig at købe varen fordi at den bliver dyrere i morgen og de så i
> virkeligheden sætter prisen ned så er det vildledning.

Den oprindelige spørger har da ikke skrevet noget sted at prisstigningen
ikke kom ugen efter, eller hvad ?
Den anden pris der bliver nævnt er på et andet produkt.

--
Søren



Søren (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 29-03-04 10:48

> Det drejer sig om jeg i god tro købte en Ipaq 1940 med tomtom
> navigation i A-Z.. Da jeg købte den til 4499 betryggede hele 2
> medarbejdere mig med at næste uge ville den blive sat 500 kr op. altså
> til en pris på 4999..

Er den så blevet blevet sat 500 kroner op ?

> Det der egentligt skete var at de satte en ny i deres tilbudsavis, en
> større model Ipaq 2210 med tomtom navigator til 3399. Det er godt nok
> længe side jeg havde erhvervsret på handelskolen. Men et eller andet
> fortæller mig at dette er forkert.

Så ikke samme model...Hvad er det så du mener de har gjort forkert ?

> Jeg leder lidt efter en der kan give mig lidt paragrafer at kaste i
> hovedet af dem der opppe, og skrive det lidt på en forstående måde,
> så¨jeg har lidt at snakke med dem om deroppe... Eller en der med 100%
> sikkerhed kan fortælle mig at der intet er at gøre...

Det er der vel aldrig nogen der kan...Hvis OJ kunne frifindes (only in the
land of the free), er intet vel 100%.

--
Søren



mofo (29-03-2004)
Kommentar
Fra : mofo


Dato : 29-03-04 23:20



> Det der egentligt skete var at de satte en ny i deres tilbudsavis, en
> større model Ipaq 2210 med tomtom navigator til 3399. Det er godt nok
> længe side jeg havde erhvervsret på handelskolen. Men et eller andet
> fortæller mig at dette er forkert.

Hvis jeg ikke husker forkert, er det sæt du har købt med en trådløs GPS
antenne. Det andet tilbud til 3399 er med en 'gammeldags' og meget billigere
antenne med ledning. Fordelen ved din løsning er bl.a. at du kan tage den
med i lommen og bruge den under gåture på f.eks. storbyferie - det kan du
ikke med det andet sæt, der kræver konstant strøm fra bilen.

Du kan derfor ikke sammenligne de to tilbud.

claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste